Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ruoka.fi > Juhlaruoka
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
22.11.07, 16:17   #1 (linkki)
Kaikki ei maistu
(Vierailija)

Mitkä makeiset laitat kiertoon?

Kyselen siis joulun inhokkimakeisia, joita et syö, mutta joita joku antaa lahjaksi.

Itse en välitä näistä
- vihreät kuulat ja muut marmeladit
- lakritsi
- Julia
- Budabest
- Juhlapöydän konvehdit ja muut ekstra halvat konvehtikokoelmat
  Vastaa viestiin
22.11.07, 16:21   #2 (linkki)
enkku*
(Vierailija)

Kaikki Cadburyn suklaat.
  Vastaa viestiin
22.11.07, 16:38   #3 (linkki)
äiti83
(Vierailija)

budapestit ehdottomasti!
  Vastaa viestiin
22.11.07, 16:52   #4 (linkki)
Näin meillä
(Vierailija)

Vihreät kuulat ja muut marmeladit, Juliat, Da Capot sekä huonot (yleensä ulkolaiset) suklaat. Juhlapöydän konvehdeista ja vastaavista rasioista syön mielimakuni, loput jäävät pyörimään rasiaan, ja lopulta heitän ne pois.
  Vastaa viestiin
22.11.07, 18:39   #5 (linkki)
Neutraali suklailija
(Vierailija)

Oikeastaan mitään NIIN huonoa ei ole tullut, että olisi pitänyt panna kiertoon mutta jokin aika sitten jäi Fazerin suklaat jääkaappiin kun ne ei maistuneet edes lapsille. Jotenkin mauttomia. Marabou, Lindt ja Milka menee heti mutta Fazerin suklaa kun sitä joskus joku tuo mukanaan on se johon ei kenenkään sormet tartu kiinni. Sitten kun ei satu muuta olemaan ja imelännälkä on kova, menee sekin paremman puutteessa.
  Vastaa viestiin
22.11.07, 18:44   #6 (linkki)
tähtia
(Vierailija)

Kaikki menee,oon karkin ja suklaan suhteen kaikkiruokainen.Ainoa karkki tähän mennessä mitä en pysty syömään,oli ulkomailla karkki joka maistui hammastahnalle/lääkkeelle,yök...
  Vastaa viestiin
23.11.07, 00:08   #7 (linkki)
=P
(Vierailija)

Lindtin suklaat. Voi ällötysten ällötys.
  Vastaa viestiin
23.11.07, 01:59   #8 (linkki)
Hyi hyi Budapest
(Vierailija)

Mahtavaa että muillakin oli Budapest! En voi sietää sitä rasvaista vaahtotäytettä :o(
Samaten Julia on inhokki, en pidä suklaan ja marmeladin tai ylipäätään suklaan ja marjojen yhdistelmästä. Eritoten kaikki suklaa+vadelmajutut= yök. Tiedän että sen "pitäisi" olla hyvä yhdistelmä mutta ei vaan miellytä, ei voi mitään.
Fazerille yksi ääni täältä. Se vaan on maailman parhaimman makuista suklaata. Maraboun levysuklaa on ylimakeaa ja suklaaelämys jää sen varjoon. Maraboun rasiat ovat kyllä hyviä. Pandan rasiat menee minulla kiertoon.
Vähän off topic mutta olisipa mukavaa saada joskus sellainen supervaltava ja erikoinen suklaarasia testattavaksi. Oon mietiskellyt onko sellaisessa hyviä konvehteja. Kokemusta?
  Vastaa viestiin
23.11.07, 09:37   #9 (linkki)
Dsgn
(Vierailija)

Kaikki tavallinen (= edullinen) markettisuklaa menee kiertoon, ihan riippumatta siita onko suomalaista vai ulkolaista. Ja kiertoon tarkoittaa roskiin eika kavereille tai sukulaisille "vahinko kiertamaan" -tyylilla. Turhia kaloreita saa tuollaisesta roskasta, mieluummin syon yhden palan kunnollista tummaa suklaata kuin 200 g Fazerin sinista.
  Vastaa viestiin
23.11.07, 09:45   #10 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Rekisteröitynyt: 07/2006
Sijainti: Pääkaupunkiseutu
Jos joku Pandaa toisi saattaisi se mennä kiertoon, jos olisi tarve juuri jollekin pienelle lahjalle vähemmän tutulle ihmiselle. Onneksi kukaan ei Pandaa meille kanna.
  Vastaa viestiin
23.11.07, 10:25   #11 (linkki)

Käyttäjän äippä66 avatari

Rekisteröitynyt: 09/2007
Sijainti: Pk-seutu
Eräs sukulaistäti on monena jouluna laittanut meille Minttu-konvehtirasian. Halvimpia mahdollisia konvehteja jotka ovat uskomattoman ällöttäviä. Muuten syön kyllä lähes kaikkia suklaita, Budapest tosin sekoittaa vatsani totaalisesti, joten sitä on pakko vältellä.
  Vastaa viestiin
23.11.07, 10:30   #12 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Rekisteröitynyt: 07/2006
Budabestit ovat hyviä varsinkin ne mokan makuiset.
  Vastaa viestiin
23.11.07, 11:56   #13 (linkki)
angloelli kirjautumatta
(Vierailija)

Meille tulee tosi vahan makeisia lahjaksi, joten kiertoon ei juurikaan ole tarvinnut laittaa mitaan. Likoorikonvehdit ovat inhokki numero 1, joten ne menisivat kiertoon (onneksi appiukko rakastaa niita :-)). Samoin marsipaanista en itse pida, mutta miehelle se on suurta herkkua.
  Vastaa viestiin
23.11.07, 11:58   #14 (linkki)
njam!
(Vierailija)

Lähes kaikki täytesuklaat ovat ällöttäviä. Siis tarkoitan niitä, joissa on marmeladia sisällä. Liköörikonvehdit varaan kaikki itselleni :oP, niistä pidän liiankin paljon.
Pandat, Marabout ja muut rasiasuklaat menettelevät ja usein kaikki on syöty kun joulu on ohi :o)
Vihreät kuulat ovat mieheni herkkuja, samoin Wiener nougat suklaa, itse en pidä kummastakaan.
Lapsille ihan tavalliset Fazerin siniset yms. ovat mieluisimpia.
  Vastaa viestiin
24.11.07, 21:08   #15 (linkki)
LillaLili
(Vierailija)

Näin meilllä

Budapestit ja vihreät kuulat ovat yök. Onneksi yhdellä sukulaisella on keliakia, joten hän ottaa mieluusti nuo kuulat. Budapestit vien töihin, koska sieltä aina joku tykkää niistä.

Fazerin ja Pandan kaikki rasiat (myös ne halvat) ja levyt ym. kelpaavat vallan mainiosti. Monet ulkolaiset suklaat ovat ikävän makuisia, paitsi Marabou.

Wiener nougatista en itse välitä, mutta perheessä on maitoallergiaa, joten osa meistä nauttii, kun saa syödä jotain paperiin käärittyä "konvehtia".
  Vastaa viestiin
24.11.07, 22:33   #16 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Kookos on kamalaa

Kaikkein kamalinpia ovat Raffaellon kookos-valkosuklaakonvehdit.
Muutamat ystäväni pitävät niitä superhyvinä, suorastaan parhaina mahdollisina ja tuovat niitä minulle aina silloin tällöin, enkä kehtaa sanoa, että minä inhoan niitä.
En muutenkaan ole juuri koskaan välittänyt suklaakonvehdeista - ennen ruokaremonttiani söin kyllä mielelläni lakristia ja marmalaadikin maistui, mutta nyt olen jättänyt kaikki makeiset pois.
  Vastaa viestiin
25.11.07, 19:52   #17 (linkki)
hyvä suklaa on hyvää
(Vierailija)

Budapest, Marabou, After Eight appelsiini ja ulkomaisten halpasuklaarasioiden suklaat ovat kamalia. Olen saanut lahjaksi ja myös ostanut kotiin jouluksi Fazerin ison n. 800-900g suklaarasian ja täytyy sanoa, että kohvehdit ovat ihania ja suussa sulavia.
  Vastaa viestiin
26.11.07, 22:07   #18 (linkki)

Rekisteröitynyt: 11/2006
Kaikki suklaat menee kiertoon. Mukava olisi saada lahjaksi vaikka itsetehtyjä pipareita.
  Vastaa viestiin
28.11.07, 14:26   #19 (linkki)
hui apua
(Vierailija)

Meillä menee kaikki suklaat, ja mä olen niitä onnettomia, jotka on kuvitellut, että se on ihan kiva juttu viedä sen ikuisen viinipullon sijaan suklaarasia... pitänee arvioida tän ketjun perusteella uudestaan.

Ainoa suklaa joka on päätynyt roskiin vuosien kuluessa oli joku kamala Kalevi-suklaa tuotuna Virosta vuosia sitten. Fazer taas maistuu pihkalta (ainakin konvehdit), mutta ei nekään roskiin lennä. Itse vien juuri niitä Lindtin suklaita tuliaisiksi.
  Vastaa viestiin
29.11.07, 09:21   #20 (linkki)

Käyttäjän Gilmoren tyttö avatari

Me emme varsinaisesti laita kiertoon mitään - emme siis lahjoita eteen päin - mutta meillä käy paljon ystäviä kylässä, joten tarjoamme sitten ahkerasti kaikille vieraillemme saamiamme makeisia. Käytännössä emme itse syö kuin After eight -suklaata, jota sitäkin toki tarjotaan vieraille, eikä jemmata kaappiin piiloon ;-)
  Vastaa viestiin
29.11.07, 14:57   #21 (linkki)
Ihana suklaa
(Vierailija)

Lindt-suklaa?? En ole kuullutkaan, ettehän kai tarkoita Lidl:n suklaita? Enkelikonvehdit ovat ihania, ostan niitä jo paljon ennen joulua ja syön itseni niistä yltäkylläiseksi jo hyvissä ajoin. Fezerin taitavat olla, ja ne mintun ja suklaa-täytteiset, ei marmeladi.
  Vastaa viestiin
29.11.07, 14:58   #22 (linkki)
Ihana suklaa
(Vierailija)

Siis Fazerin taitavat olla.
  Vastaa viestiin
29.11.07, 15:14   #23 (linkki)
??
(Vierailija)

Kyllä ne ihan Lindt-suklaita ovat, ei siis mitään tekemistä Lidlin kanssa. Sveistiläistä suklaata, voit tsekata täältä: www.lindt.com
  Vastaa viestiin
29.11.07, 15:17   #24 (linkki)
Foodie-lady Espoosta

Budapestit ja enkelikarkit (ne Pandan enkelipaperiste suklaapatukat) menevät kiertoon tai tarjotaan vieraille. Samoin Juhlapöydän konvehdit ovat niitä jotka hitaimmin kuluvat meillä.
  Vastaa viestiin
02.12.07, 16:24   #25 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2007
Hassua, itse en osaa laittaa saamaani lahjaa eteenpäin, vaikken itse siitä pitäisikään. Harvoin tosin tulee sellaisia saatuakaan, koska perheen piirissä yleensä kysymme suoraan tai mutkan kautta otamme selvää, mitä toiset todella tarvitsevat. No, eri asiahan nämä suklaat ehkä ovat, varsinkin jos ne saadaan esim. työpaikalta, silloin henkilökohtaisuus on vähän kaukana.

Ja olen sen verran herkkusuu, että melkein kaikki herkut menee kyllä omaankin suuhun. Tai ehkä ne hirveydet eivät vain ole vielä tulleet vastaan :O Jotkin ylisokeriset marmeladit ovat vähän ällötys ehkä. Mutta siis tykkääkö joku oikeasti Budapesteistä? :D Niitä pystyy puolikkaan ehkä syömään, sitten alkaa tökkiä.
  Vastaa viestiin