| |  | |
18.12.08, 15:07
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Punakaali
Entä kuuluuko punakaali jouluruokiinne?
Meillä ehdottomasti. Hiljaa hauduttaen leviää ihana jouluinen tuoksu keittiöön.
Siivutan kaalin ohueksi, laitan mustaherukkamehua ja vettä kaalin peitoksi asti, myös jouluglögi käy.
Mukaan punasipulia,omenaa, kokonaisia neilikoita muutama, siirappia, suolaa . Ehkä jotain puuttuu, ehkä pippuria.
| |
| | |
18.12.08, 15:41
|
#2 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2006 Sijainti: Pääkaupunkiseutu
|
Ei kuulu kaalit meidän jouluun.
| |
| | |
18.12.08, 15:44
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Näkeekö minun silmäni harhoja??? mitäs Jx tekee täällä tähän aikaan vai odotteletko pikkujoulubussia viemään teitä satamaan? :)
| |
| | |
18.12.08, 15:45
|
#4 (linkki)
|
| Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja 15:41 Näkeekö minun silmäni harhoja??? mitäs Jx tekee täällä tähän aikaan vai odotteletko pikkujoulubussia viemään teitä satamaan? :) | Ei millään bussilla mennä vaan jollain muulla kulkuvälineellä. Muuten arvauksesi ihan oikea sillä ei tässä välissä olisi ehtinyt kotona käydä.
| |
| | |
18.12.08, 15:46
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mukavaa pikkujouluristeilyä!
| |
| | |
18.12.08, 15:46
|
#6 (linkki)
|
Alkuperäinen kirjoittaja 15:41 Näkeekö minun silmäni harhoja??? mitäs Jx tekee täällä tähän aikaan vai odotteletko pikkujoulubussia viemään teitä satamaan? :) | Niin ja hauskaa loppuvuotta ja joulu sinullekin. Älkää riidelkö liikaa loppuvuonna.
| |
| | |
18.12.08, 15:47
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ai, sä et tulekaan tänne takaisin ennen ensi vuotta?? No, hyvää joulua sullekin sekä tietysti loppuvuotta.
| |
| | |
18.12.08, 15:49
|
#8 (linkki)
|
Alkuperäinen kirjoittaja 15:41 Ai, sä et tulekaan tänne takaisin ennen ensi vuotta?? No, hyvää joulua sullekin sekä tietysti loppuvuotta. | En tule vaan olen hyvin ansaitulla lomalla loppuvuoden. Palaan palstalle vasta loppiaisen jälkeen.
| |
| | |
18.12.08, 15:58
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Haudutettu punakaali on minun herkkuni, joten sita on laitan myos jouluksi. Silppuan kaalin ja laitan kerroksittaiin kaalia, sipulia ja omenaa. Mausteeksi valkosipulia, muskottipahkinaa, kanelia, neilikkaa, hieman tummaa sokeria ja viinietikkaa. Nestetta en ole laittanut, mutta tuo glogi-idea on kiva nain jouluna.
| |
| | |
18.12.08, 18:43
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minulta unohtui se etikka, laitoin omenaviinietikkaa. Kaali kypsyy just hellalla, mennään mökille, ja siellä voi säilyttää ulkoeteisessä ruokia jos ei ole pakkasta.
Ajattelin laittaa nyt valkosipulia kokeeksi, en ole ennen laittanut. Kaneli ja muskottipähkinäkin olisi hyvää. Neste on nyt haihtunut melkein pois, alussa on hyvä että kypsyy, ei pala niin helposti, olen polttanut pohjaan joskus.
| |
| | |
18.12.08, 20:25
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mina olen haudutellut uunissa noin 150 asteessa runsaat pari tuntia. Tuo on siita hyvaa, etta voi tehda ison satsin ja pakastaa.
| |
| | |
19.12.08, 12:24
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja S R Entä kuuluuko punakaali jouluruokiinne?
Meillä ehdottomasti. Hiljaa hauduttaen leviää ihana jouluinen tuoksu keittiöön.
Siivutan kaalin ohueksi, laitan mustaherukkamehua ja vettä kaalin peitoksi asti, myös jouluglögi käy.
Mukaan punasipulia,omenaa, kokonaisia neilikoita muutama, siirappia, suolaa . Ehkä jotain puuttuu, ehkä pippuria. | Todellakin kuuluu! Tein tällä ohjeella viime jouluna, ja tänä vuonna teen myös.
http://www.kotiliesi.fi/ruokaohjeet/cassis-punakaali | |
| | | | |