Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ruoka.fi > Juhlaruoka
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
22.12.08, 22:55   #1 (linkki)
i-mosse
(Vierailija)

liian suolainen sienisalaatti

Hei,

Löytyykö täältä apua. Tein sienisalaatin, (haaparouskua, purjoa, kermaviiliä,) En liottanut tarpeeksi kauan sieniä ja salaattiin jäi voimakas suolanmaku. Onko vinkkejä millä voisin jatkaa salaattia tai voiko jollain aineella lievittää suolan makua.
  Vastaa viestiin
22.12.08, 23:15   #2 (linkki)
bellona
(Vierailija)

Tuoreilla herkku- tai muilla sienillä voi tietysti jatkaa salaattia, vaikka metsäsienten maku toki laimenee. Ja lisätä kermaviiliä.
  Vastaa viestiin
23.12.08, 18:44   #3 (linkki)
Ehkä jo liian myöhään...
(Vierailija)

...mutta olen kerran vastaavassa tilanteessa huuhtonut kermaseoksen lävikössä pois, liottanut sieni-sipuli seoksen uudelleen ja kun suola on ollut viimeinkin sopiva, lisännyt uuden kermaseoksen. Hävikkiä tulee, mutta pienenpi paha näin, kuin että koko salaatti olisi jäänyt syömättä! Hyvää ja Rauhaisaa Joulua!
  Vastaa viestiin
29.12.08, 16:15   #4 (linkki)
Kirsi, yklsi monista
(Vierailija)

minulla sama ongelma

Minulla oli taas tänä jouluna sama ongelma. Liikaa suolaa jäi sieniin. Miten kauan pitäisi niitä sieniä liottaa? Useita tuntejako? Entä miten liotatte, ihan vaan runsaassa kylmässä vedessä, vai valutteletteko siivilässä tms.? Jos joku vielä ehtisi vastata, olisin kiitollinen. Sienisalaatti maittaisi kyllä...
  Vastaa viestiin
29.12.08, 23:35   #5 (linkki)
bellona
(Vierailija)

Liian myöhään taitaa tulla mielipiteeni. Jos salaatilla on kiire, vaihdan usein vettä (jotkut kuulemma keittävätkin sienet suolan vähentämiseksi mutta kyllä siinä maun luulisi haihtuvan). Aika en ole huomannut katsoa, mutta maistelen kunnes tuntuu sopivalta.
  Vastaa viestiin