Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ruoka.fi > Juhlaruoka
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
28.10.10, 00:09   #1 (linkki)

Rekisteröitynyt: 11/2006
Täytetyt chilit ja...???

Mieheni rakastaa juustoa yli kaiken. Hän myös pitää chilistä ja hänen syntymäpäiviensä kunniaksi ajattelin yhdistää nämä molemmat.
Muutama päivä sitten TV:ssä näytettiin sitä kokkiohjelmaa, jossa kokki bongaa ruokakaupasta jonkun jonka luo tarjoutuu kokkaamaan herkullisen menun. Ko jaksossa hän teki meksikolaistyyppisen menun, jossa oli yhtenä ruokalajina juustolla täytettyjä ja kuorrutettuja chilejä.
Kokki käytti täytteeseen mietoa ja kermaista juustoa (itse käytän savujuustoa) ja kuorrutukseen voimakkampaa. Hän kaapi siemenet chileistä pois ennen täyttämistä.
Chilien kanssa taisi olla jotakin kasvispaistosta ja pihviä vai olikohan se vain alkuruoka, en muista, mutta itse haluaisin jotain muuta.
Itse suunnittelin siis noita chilejä pääruoaksi, mutta mitä niiden kanssa? Pihviä? Lyö ihan tyhjää.
Entäs jos chilit olisivat alkuruokana, mikä sopisi pääruoaksi?
Jälkkäriksi teen varmaankin tuosta kaapissa olevasta Mozart-likööristä juustokakun.
  Vastaa viestiin
28.10.10, 05:50   #2 (linkki)

Rekisteröitynyt: 03/2008
Sijainti: Yhdysvallat, Texas
Tekiköhän se kokki chiles rellenos vai jotakin täytettyjä jalapenoja? Usein täällä chiles rellenosten täytteenä on jotakin juustoa ja lihaa, sitten se kuorrutetaan taikinalla ja paistetaan öljyssä. Samoin tehdään täytetyt jalapenotkin, mutta ne voi tehdä grillissä ja uunissakin.

Itse olen tehnyt täytettyjä jalapenoja siten, että olen puolittanut jalapenon, poistanut osan siemenistä tai jättänyt ne kaikki paikoilleen riippuen siitä kuinka tulisesta syöjät tykkää. Sitten olen täyttänyt puolikkaat juustojen sekoituksella ja käärinyt sen jälkeen joko pekoniin tai parmankinkkuun ja sitten grillannut.

Nuo chiles rellenos liha-juustotäytteineen ovat kai enemmän pääruoka, varsinkin jos lisänä tulee riisiä ja papuja. Yhden kerran olen tällaisen annoksen syönyt, mutta silloinen annos ei ollut kovin kehuttava. Riippuu varmasti ravintolan tasosta. Nämä chiles rellenos tehdään usein poblano pepperseistä, tai anaheim peppers, siis ei kovin tulisista.
  Vastaa viestiin
29.10.10, 00:35   #3 (linkki)

Rekisteröitynyt: 11/2006
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Strawberry Fields Näytä viesti
Tekiköhän se kokki chiles rellenos vai jotakin täytettyjä jalapenoja? Usein täällä chiles rellenosten täytteenä on jotakin juustoa ja lihaa, sitten se kuorrutetaan taikinalla ja paistetaan öljyssä. Samoin tehdään täytetyt jalapenotkin, mutta ne voi tehdä grillissä ja uunissakin.

Itse olen tehnyt täytettyjä jalapenoja siten, että olen puolittanut jalapenon, poistanut osan siemenistä tai jättänyt ne kaikki paikoilleen riippuen siitä kuinka tulisesta syöjät tykkää. Sitten olen täyttänyt puolikkaat juustojen sekoituksella ja käärinyt sen jälkeen joko pekoniin tai parmankinkkuun ja sitten grillannut.

Nuo chiles rellenos liha-juustotäytteineen ovat kai enemmän pääruoka, varsinkin jos lisänä tulee riisiä ja papuja. Yhden kerran olen tällaisen annoksen syönyt, mutta silloinen annos ei ollut kovin kehuttava. Riippuu varmasti ravintolan tasosta. Nämä chiles rellenos tehdään usein poblano pepperseistä, tai anaheim peppers, siis ei kovin tulisista.
Siis hän ensin liotti kuivattuja punaisia chilejä hetken vedessä, jonka jälkeen veti niihin viillot pitkittäissuunnassa, poisti siemenet ja laittoi juustoa sisälle. Päälle sitä toista juustoa ja laittoi uuniin kunnes päällä oleva juusto hieman ruskistui.
  Vastaa viestiin
22.03.11, 13:55   #4 (linkki)

Rekisteröitynyt: 01/2011
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Strawberry Fields Näytä viesti
Itse olen tehnyt täytettyjä jalapenoja siten, että olen puolittanut jalapenon, poistanut osan siemenistä tai jättänyt ne kaikki paikoilleen riippuen siitä kuinka tulisesta syöjät tykkää.
Niissä siemenissä ei ole tippaakaan tulisuutta, vaan maistuvat pelkästään karvaalta. Tulisuutta on eniten niissä valkoisissa osissa joissa siemenet ovat kiinni, joten jos haluaa säilyttää tulisuuden, niin varovaisuuttaa siementen poistoon.
  Vastaa viestiin