Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ruoka.fi > Juhlaruoka
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
08.03.11, 14:30   #1 (linkki)

Rekisteröitynyt: 11/2010
Sijainti: Helsinki
Juhlistatko naistenpäivää tai laskiaistiistaita tänään?

Näkyykö naistenpäivä tai laskiaistiistai tänään jotenkin ruuanlaitossasi tai leipomisessa? Eroaako tämän päivän ruoka normaalista arkipäivästä vai onko ruoka samaa kuin olisi mulloinkin ?
  Vastaa viestiin
08.03.11, 14:40   #2 (linkki)
meirami
(Vierailija)

En vietä naistenpäivää millään lailla... ei myöskään laskiaista koska meillä ei ole ala-ikäisiä lapsia enää. Nuo päivät ovat enemmänkin kaupan rahanansaintakeinoja. Onko muuten miestenpäivää?
  Vastaa viestiin
08.03.11, 15:57   #3 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2010
Ihan tavallinen arkipäivä ja tavallista arkiruokaa.
  Vastaa viestiin
08.03.11, 19:29   #4 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Rekisteröitynyt: 07/2006
Sijainti: Pääkaupunkiseutu
En juhlistanut kumpaakaan millään lailla. Meillä laskiaispullat syötiin jo joitain viikkoja sitten.
  Vastaa viestiin
08.03.11, 19:33   #5 (linkki)
Indira
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja meirami Näytä viesti
En vietä naistenpäivää millään lailla... ei myöskään laskiaista koska meillä ei ole ala-ikäisiä lapsia enää. Nuo päivät ovat enemmänkin kaupan rahanansaintakeinoja. Onko muuten miestenpäivää?

Kun vuoden jokainen jokainen päivä, paitsi äitienpäivä ja naistenpäivä, ovat miestenpäiviä, niin totta kai naistenpäivää on syytä juhlistaa ja samalla muistaa kuinka kaukana tasa-arvo vielä on maassammekin.
  Vastaa viestiin
08.03.11, 19:54   #6 (linkki)

Käyttäjän outi58 avatari

Rekisteröitynyt: 06/2006
Sijainti: Lounais-Suomi
Arkiruokaa meilläkin tänään vain. Enkä sitten tehnytkään enää laskiaispulliakaan, kun perjantaina niitä yhden söin.
  Vastaa viestiin
09.03.11, 10:01   #7 (linkki)
Fiia kirjautumatta
(Vierailija)

En itse juhlistanut, mutta pomo toi ruusun ja mies suklaarasian.
  Vastaa viestiin
09.03.11, 13:19   #8 (linkki)

Käyttäjän Elli-Noora Lydia avatari

Rekisteröitynyt: 01/2008
Sijainti: Hämeen rajamailla
Naistenpäivää en juhlistanut itse mitenkään, mutta ihana mieheni toi minulle kimpun valkoisia ruusuja. Sain ystävättäreltäni naistenpäiväkortin ja itse lähetin hänelle tekstiviestin.
Paras juhlanaihe naistenpäivälle oli nuorimman lapsenlapseni, pienen tytöntyllerön, haparoivat ensiaskeleet keittiömme lattialla, peräti 10 askelta peräkkäin ;)

Laskiaisruokaakaan en laittanut, pullat syötiin jo aikaisemmin ja ruuaksi tein kasvissosekeittoa ja hunajalla maustettua vaaleaaleipää.

Mäenlaskussa kyllä olin lapsenlasteni kanssa.
Pulkat, Stigat, sukset ja potkukelkat välineinä, hauskaa oli minullakin!
  Vastaa viestiin
14.03.11, 10:40   #9 (linkki)

Rekisteröitynyt: 03/2011
NAISTENPÄIVÄ!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Elli-Noora Lydia Näytä viesti
Naistenpäivää en juhlistanut itse mitenkään, mutta ihana mieheni toi minulle kimpun valkoisia ruusuja. Sain ystävättäreltäni naistenpäiväkortin ja itse lähetin hänelle tekstiviestin.
Paras juhlanaihe naistenpäivälle oli nuorimman lapsenlapseni, pienen tytöntyllerön, haparoivat ensiaskeleet keittiömme lattialla, peräti 10 askelta peräkkäin ;)

Laskiaisruokaakaan en laittanut, pullat syötiin jo aikaisemmin ja ruuaksi tein kasvissosekeittoa ja hunajalla maustettua vaaleaaleipää.

Mäenlaskussa kyllä olin lapsenlasteni kanssa.
Pulkat, Stigat, sukset ja potkukelkat välineinä, hauskaa oli minullakin!
No totta Mooses vietän naistenpäivää kun se vihdoin saatiin allakkaan! Tai pidän sitä oikeastaan mahti-naisen Minna Canthin päivänä. Mutta siivellä aion olla.. Kävelen korttelimuseoon, kiertelen Minnan huoneissa kylässä ja lopuksi menen Korttelimuseon kahvilaan ja tilaan kahvin kera minnanleivoksen.
  Vastaa viestiin
14.03.11, 14:37   #10 (linkki)
Lakinainen
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Miu 42 Näytä viesti
No totta Mooses vietän naistenpäivää kun se vihdoin saatiin allakkaan! Tai pidän sitä oikeastaan mahti-naisen Minna Canthin päivänä. Mutta siivellä aion olla.. Kävelen korttelimuseoon, kiertelen Minnan huoneissa kylässä ja lopuksi menen Korttelimuseon kahvilaan ja tilaan kahvin kera minnanleivoksen.

Minna Canthin päivä eli tasa-arvon päivä on yleinen liputuspäivä 19. maaliskuuta, joten etuajassa sitä juhlit.
  Vastaa viestiin