Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ruoka.fi > Keittiössä
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
01.06.05, 18:22   #1 (linkki)
della
(Vierailija)

lihapiirakka

Oiskohan jollain valmistajalla sellaisia valmiita lihapiirakoita, joissa olisi myös lihaa sisällä? Niissä kun ei yleensä ole sitä kuin teelusikallinen. Hanna Partaselta Kuopion torilta saa parhaat lihapiirakat, mutta olisiko kaupassa jokin hyvä valmiste, jota en ole vielä löytänyt?
  Vastaa viestiin
02.06.05, 07:17   #2 (linkki)
J
(Vierailija)

Re: lihapiirakka

Niitä voi näppärästi tehdä itse. Minä olen tehnyt ja hyvin onnistuu.
  Vastaa viestiin
02.06.05, 07:28   #3 (linkki)
J:lle
(Vierailija)

Kysyttiin nimenomaan jotain valmistetta. Kuinka moneen kertaan se olisi tuossa aloittajan viestissä pitänyt lukea, jotta olisit tajunnut?
  Vastaa viestiin
02.06.05, 08:47   #4 (linkki)
J
(Vierailija)

No jos lihaisia lihapiirakoita haluaa niin se taitaa olla ainoa keino niitä saada eli siis tehdä itse.
  Vastaa viestiin
02.06.05, 08:48   #5 (linkki)
Liisa
(Vierailija)

Joo oon samaa mieltä, että täytteenä on likaista riisiä (eli sen verran lihaa että riisi näyttää likaiselta). Kotkan torilta saa myös kotileipomon tekemiä hyviä piirakoita. Kaikki nämä isot leipomot eivät osaa tehdä kunnon piirakoita. Niissä lasketaan niin tarkkaan kustannussäästöt ettei lihaa voi laittaa kuin korkeintaan gramma tai kaksi.
  Vastaa viestiin
02.06.05, 08:52   #6 (linkki)
Tellu
(Vierailija)

Ainakin pienet grahamlihapiirakat sisältävät kohtuullisesti täytettä. Punainen pussi, en jaksa muistaa kenen valmistajan (Saarioinen?).
  Vastaa viestiin
02.06.05, 11:51   #7 (linkki)
Tarhapöllö
(Vierailija)

Samaa mieltä kuin J, ei mitkään kaupan lihikset vastaa itse tehtyjä. Joku kysyi täällä aiemmin ""lihattomia lihapiirakoita"", niitä on mielestäni kaupan hyllyt täynnä. En siis osaa neuvoa, mutta enso kerralla Kuopiossa käydessäni maistan kyllä Partasen piirakoita;)
  Vastaa viestiin
02.06.05, 13:10   #8 (linkki)
m
(Vierailija)

Täytyy kyllä sanoa, että itse tykään paljon enemmän Irene Partasen lihapiirakoista. (se koju siinä Hanna Partasen takana Kuopion torilla) Täytteen koostumus on paljon miellyttävämpi ja kuori rasvaisempi (joka olisi missä tahansa muussa ruoassa paitsi lihapiirakassa negatiivinen seikka :) ). Ja Irene Partaselle on paljon lyhempi jono!

Sori nyt kun meni asian vierestä...
  Vastaa viestiin
02.06.05, 13:42   #9 (linkki)
della
(Vierailija)

Minkähän takia luulet, että Hanna Partaselle on niin pitkä jono?

Miten muuten kaupan lihapiirakoiden tapaiset piirakat tehdään itse?
  Vastaa viestiin
02.06.05, 13:45   #10 (linkki)
J
(Vierailija)

Tee taikina muuten samoin, kun pullataikina, mutta jätä pois sokeria ja kardemumma.

Keitä annos puuroriisiä ja paista jauhelihaa mielimausteittesi kanssa sekoita nämä yhteen. Anna jäähtyä.

Kaulitse taikina ja leikkaa siitä sopivan kokoisia paloja laita täytettä sulje hyvin. Paista öljyssä kuten munkit.
  Vastaa viestiin

02.06.05, 14:17   #11 (linkki)
Maija
(Vierailija)

Ihan aikuisten oikeesti luin jostain lehdestä, että lihikset voi paistaa myös uunissa . Oiskohan rakenne ja maku aivan muuta. Ainakin joulekauhuiselle vaihtoehto.
  Vastaa viestiin
02.06.05, 14:19   #12 (linkki)
(Vierailija)

Lue ja jos et ymmärrä, ole hiljaa! Varsinainen älykääpiö!
  Vastaa viestiin
02.06.05, 14:19   #13 (linkki)
totean
(Vierailija)

haista sinä pa...ka!
  Vastaa viestiin
02.06.05, 14:20   #14 (linkki)
Mari
(Vierailija)

Valmistajista en tiedä mutta leipomoiden myymälöistä, siis pienten, saa parhaat. ja halleista, esim. Hakanimen halli tai Vanha kauppahalli.
  Vastaa viestiin
02.06.05, 14:34   #15 (linkki)
J
(Vierailija)

Eromanganan lihapiirakoissa on reilusti täytettä. En ole syönyt, kun eivät tee sipulittomia.
  Vastaa viestiin
02.06.05, 14:38   #16 (linkki)
J
(Vierailija)

Sinäpäs vasta käyttäytyä osaat noinko äitisi on opettanut sinua vieraille vastaamaan.
  Vastaa viestiin
02.06.05, 15:49   #17 (linkki)
della
(Vierailija)

Noita Eromangan piirakoita ei kai saa muualta kuin pääkaupunkiseudulta? Ei auta sitten muu kuin lähteä Hanna Partaselle jonottamaan...
  Vastaa viestiin
03.06.05, 08:49   #18 (linkki)
J:lle sivulllinen
(Vierailija)

No ei varmaan ""vieraille ihmisille"" kukaan noin sanokaan, mutta sinulle kyllä, on pakko. Eli omalla tyylilläsi ja täällä on kyllä varmaan kaikki aikuisia joten äiti ei meitä nyt opeta...
Opettele sinä sen sijaan suomen kielioppia, kaikkea ei kirjoiteta yhteen pötköön neiti hyvä.
  Vastaa viestiin
05.06.05, 17:27   #19 (linkki)
nuukiako??
(Vierailija)

Joo ainakin ennenvanhaan lihapiirakat oli sisältä ihan täynnä lihaa ja riisiä!
Nykyään jos ostaa jostakin kioskilta lihapiirakan jää tyjää suuhun,ei sinne laiteta enää yhtään mitään kuin teelusikallinen lihaa/riisiä jos ei sitäkään!
kummallista!
Miksei löydy enää kunnon lihapiirakoita?
  Vastaa viestiin
05.06.05, 17:36   #20 (linkki)
torille!
(Vierailija)

Kiitos nimmari J lihapiirakan reseptistä!

Miten aloittaa itse lihapiirakan-kioskin?
haluan alkaa paistaa niitä ihania VANHANAIKAISIA lihapiirakoita! ja myyn niitä sitten vaikkapa Helsingin torilla!
ehkä must tulee viel rikas? :D
No varmasti tulee kun nykyajan lihapiirakat ovat ihan perseestä!
  Vastaa viestiin

08.06.05, 11:16   #21 (linkki)
J - ohje kiitos...
(Vierailija)

J: voisitko kirjoittaa siinä mielessä täydellisen uusavuttomalle ""kokille"", joka ei sovella mitään vaan noudattaa orjallisesti ohjeita, yksityiskohtaisen lihapiirakkaohjeen... Siis määrineen kaikkineen... Kaunis kiitos :-)
  Vastaa viestiin
08.06.05, 11:40   #22 (linkki)
J
(Vierailija)

2,5 dl maitoa
100g margariinia sulatettuna
1/2 hiivaa
1 kananmuna
suolaa hieman
vehnäjauhjoja

jauhojen määrää en osaa sanoa, kun en ole niitä koskaan mitannut. Siis tämän tarkempaa ohjetta ei ole tuohon taikinaan.

Jauheliha seoksesta sen verran, että jos on jauhelihaa noin 400 g niin siihen 1,5 dl puuroriisiä keitettynä. Mausteena olen käyttänyt mustapippuria jauhettuna, maustepippuria jauhettuna sekä hieman curryä. Paistan rypsiöljyssä tai vastaavassa. Jos käytössäsi on noin 2 litran kattila öljyä pitää silloin olla 1 litra. Tämän tarkemmin en tätä osaa selittää. Toivottavasti onnistut.
  Vastaa viestiin
08.06.05, 11:50   #23 (linkki)
(Vierailija)

Oi kiitos kiitos! Tänään tämä uusavuton kokki yrittää loihtia maukkaita lihapiirakoita!!!
  Vastaa viestiin
08.06.05, 11:54   #24 (linkki)
J
(Vierailija)

Kerro sitten huomenna miten onnistui. Vielä vinkiksi, kun olet kohottanut taikinan kaulitse se ja leikkaa sopivan kokoisia paloja laita täyte ja ummista. Älä tee kovin suuria sillä ne ""kohoavat"" vielä paistettasessa. Mausteet voit valita oman mielesi mukaan, mutta laita reilusti, että maistuvat.
  Vastaa viestiin
08.06.05, 14:46   #25 (linkki)
up
(Vierailija)

up
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>