Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plaza keskustelut – Plaza > Ellit > Ruoka.fi > Keittiössä
Keskustelujen ohjeet

Vastaa viestiin

Työkalut Hae ketjusta
16.08.05, 14:32   #1 (linkki)
glub
(Vierailija)

mehua omenista?

Voiko omenia mehustaa mehumaijalla? Ja jos voi niin pieniä ohjeita ottaisin kiitollisena vastaan...
  Vastaa viestiin
16.08.05, 14:43   #2 (linkki)
mie
(Vierailija)

Re: mehua omenista?

Saat samalla mehun ja soseen kun teet oikein .Kuori omenat ota siemenkodat pois laita mehumaijaan hautumaan , kun omenat ovat kypsiä ,laske sosemyllyllä hienoksi laita sokeria ja keitä 3 minuuttia. Mehu on valunut itsestään , laita mehuun paljon sokeria että ei happane.
  Vastaa viestiin
16.08.05, 15:24   #3 (linkki)
kati
(Vierailija)

Kyllä voi ja mehu on tosi hyvää.
  Vastaa viestiin
16.08.05, 15:26   #4 (linkki)
vaihtoehto
(Vierailija)

Jos lähialueella on tuoremehuasema, niin heidän ""palvelujaan"" kannattaa kysyä. Mehu pastöroidaan, joten se ei sisällä sokeria eikä säilöntäainetta. Olen ollut joskus itse mukana asemalla (elikkä hoitanut pullottamisen), näin on tullut halvemmaksi.
  Vastaa viestiin
16.08.05, 16:39   #5 (linkki)
zen
(Vierailija)

Lidlin omenamehu on paljon parempaa kuin omatekemä ja edullistkin. Säästä omenat johonkin muuhun ja mars Lidliin!!
  Vastaa viestiin
17.08.05, 11:23   #6 (linkki)
Liisa
(Vierailija)

Itsetehty omenamehu on huomattavasti parempaa kuin Lind´lin mehut ja varmasti aitoa eikä sisällä lisäaineita. Itse olen tehnyt mehun maijalla, mutta omenia ei välttämättä tarvitse kuoria. Eli pesen ne hyvin ja teen sopivia lohkoja. Kun ne ovat hautuneet kypsiksi niin sitten otan kauhalla ja veivaan sosemyllyn läpi. Kuoret jauhautuvat samalla ja sose on aivan sileää (kuorissa vitamiinit). Lisään vähän sokeria valmiiseen kuumaan soseeseen ja pakastan.
  Vastaa viestiin
17.08.05, 12:33   #7 (linkki)
no thanks
(Vierailija)

Lidliin ei koskaan, uskon etten niin köyhäksi tule ikinä.
  Vastaa viestiin