Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ruoka.fi > Keittiössä
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
23.08.05, 10:09   #1 (linkki)
Olivia
(Vierailija)

siskonmakkarat

Kyllä nyt harmittaa! Sain aikamoisen riidan aikaseksi - tahtomattani. Ei ollut todellakaan tarkoitus.
Mikäs meitä vaivaa, kun keskustelut menee tämmöseksi? Onko niin, että tämä keskustelufoorumi on ainut paikka jossa tohditaan sanoa ""suorat sanat"". Helpottaako se, kun voi haukkua tuntemattoman nimettömänä, sitten voi hymyillä työkaverille tai puolisolle tai anopille tai kenelle nyt sitten oikeasti äkäileekin?
Ehdotan uuden keskustelupalstan avaamista ihan vaan tähän tarkoitukseen. Potut pottuina ja muut asiat muualle.
  Vastaa viestiin
23.08.05, 10:11   #2 (linkki)
Haloo!
(Vierailija)

Re: siskonmakkarat

Eihän tuo nyt vielä ollut mitään sen rinnalla, mitä täällä yleensä kirjoitellaan.
Porukat eivät kait ole vielä oikein päässeet kesän jäljiltä vauhtiin. Odotapas vaan...
  Vastaa viestiin
23.08.05, 11:53   #3 (linkki)
olivialle
(Vierailija)

Siis kuka SINUA on haukkunut? Siskonmakkaroista tehdään keittoa, ei muuta.
  Vastaa viestiin
23.08.05, 12:02   #4 (linkki)
Olivialle:lle
(Vierailija)

Missäs säännöstössä sanotaan, että siskonmakkaroista saa ja voi tehdä ainoastaan keittoa (ja sekin pitää tehdä veteen tai ""rehuliemeen"").
  Vastaa viestiin
23.08.05, 12:49   #5 (linkki)
milla
(Vierailija)

Kyllä nauratti. riidellä nyt siskonmakkaroista. Mutta.
Mulla onneksi lähikauppa, jossa lihatiski, josta yksineläjä saa just haluamansa määrän siskonmakkaroita. Ei siis tartte ostaa koko pakettia. Nopea ja herkullinen tapa. Paistinpannulle vähän vettä ja makkarat siihen kypsymään. siis ihan kokonaisina. Ja muistuipa mieleeni ne kaksi englantilaista leidiä jotka aikoinaan tekivät lihapullia joihin tuli siskonmakkaraa. Meillä se suuren suosion saanut ohje sukujuhlissa. Mulla ei sitä nyt tässä ole, mutta kaivan jostain esille.
  Vastaa viestiin
23.08.05, 13:00   #6 (linkki)
leija
(Vierailija)

Milla, mitä luulet voikohan raakamakkaroita pakastaa?
  Vastaa viestiin
23.08.05, 13:11   #7 (linkki)
milla
(Vierailija)

Mun järjen mukaan mikään ei estä. Ei ne varmaan vuosikausia säily, mutta jos ostaa sellaisen isomman paketin josta käyttää vain osan, niin varmasti loput voi pakkaseen lykätä. Musta siskonmakkarat loistavaa pikaruokaa.
  Vastaa viestiin
23.08.05, 13:29   #8 (linkki)
J
(Vierailija)

Siskonmakkaroita ainakin voi pakastaa ja niitä myydäänkin pakastettuna wotkinssin tehtaan myymälässä.
  Vastaa viestiin
23.08.05, 13:39   #9 (linkki)
jepu
(Vierailija)

Ärsyttää ihan oikeasti, kun hyvät ruokakeskustelut menee henk.nälvimiseksi. Jos ei pysty rakentavasti ja asiallisesti keskustelemaan ja suvaitsemaan erilaisia makuja ja mielipiteitä, niin parasta olisi jättää nuo ämmittely- yms. viestit kirjoittamatta.. Välillä tuntuu, että täällä kirjoittelevat ihmiset, joiden henkinen taso on jäänyt johonkin yläasteelle. Tämä on nyt vain minun mielipiteeni, jään odottamaa, että kuka tästä ensimmäiseksi kimpaantuu.. :D

Olis kyllä niin kivaa, kun voisi edes omalta ruudultaan poistaa kaikki asiattomat viestit, ettei tarviis hakemalla hakea niitä kuhunkin aiheeseen liittyviä, asiallisia viestejä..
  Vastaa viestiin
05.01.12, 20:51   #10 (linkki)
ritu
(Vierailija)

siskonmakkara

olen itse tehnyt siskonmakkaroista keittoa, nam nam. Ja myös kastiketta ja hyvää oli, kastikkeeseen olen keittänyt erikseen kattilassa makkarat ja se siitä
  Vastaa viestiin