Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ruoka.fi > Keittiössä
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
20.10.06, 17:17   #1 (linkki)
kulinaristi...ko
(Vierailija)

G: Omituisin ruoka

Täällä kun on noita kaikenmoisia galluppeja....
Mikä on omituisin tai mieleenpainuvin ruoka (siis negatiivisessa mielessä), mitä olette ikinä maistaneet tai kokeneet (tai muuten vain kamalia kokemuksia)???

Mulla oli osterit joskus monta monta vuotta sitten, oli ensimmäinen ja viimeinen, se kun tuntui tarttuvan imukupeillaan kurkkuuni, ja en saanut sitä huuhdottua alas millään... Liekkö ollut vain tunne, mutta inhottavalta tuntui
  Vastaa viestiin
20.10.06, 18:50   #2 (linkki)
kokeileva
(Vierailija)

ehkei kovin omituista

Valmistimme kurssikaverin kanssa opiskeluaikoina sammakonreisiä ihan uteliaisuuttamme. Eivät maistuneet kanaa ihmeellisemmältä.
Englantilainen munuaispiiras sen sijaan oli tosi herkullista. Kateenkorvasta en pidä ollenkaan, siinä oli jotenkin ällöttävä rakenne. Piikkihaitakin tuli maistettua.
  Vastaa viestiin
20.10.06, 19:00   #3 (linkki)
Ilona
(Vierailija)

Edelleenkin Ruotsalainen hapansilakka.
  Vastaa viestiin
20.10.06, 19:46   #4 (linkki)
kl
(Vierailija)

Lehmän kieltä lasipurkista säilöttynä tuoreen ruisleivän päällä, olin alta kymmenen tuoolloin ja pidin kovasti??
  Vastaa viestiin
20.10.06, 21:04   #5 (linkki)
;)
(Vierailija)

No, kiveksiä ja vatsaa on tullu syötyä.
  Vastaa viestiin
20.10.06, 23:06   #6 (linkki)
\O/
(Vierailija)

Australiassa söin kenguruhampurilaisen.
  Vastaa viestiin
20.10.06, 23:33   #7 (linkki)
Onneli
(Vierailija)

Omituisin ja ällöttävin

Islantilainen mädätetty hai, saatu tuliaisiksi. Haju kuvottava ja ilkeä maku.
  Vastaa viestiin
20.10.06, 23:45   #8 (linkki)
ode
(Vierailija)

Olin vuosia sitten mieheni mukana työmatkalla Hong Kongissa. Paikalliset veivät meidät syömään ja tarjolla oli mm. ankanräpylöitä ja lehmän mahalaukkua. Ankanräpylät eivät maistuneet juuri miltään,rouskuivat vain hampaissa ja niitä oli vähän vaikea nieleskellä. Mahalaukun palaset sen sijaan olivat liukkaita ja solahtivat nopeasti alas. Olin nimittäin päättänyt, että kaikkea syön - ja söin.

Kerran meinasin syödä koiraa- Kiinassa sekin, Shanghaissa. Ravintolassa ei ollut englanninielistä ruokalistaa, mutta joku englantia puhuva löytyi ja kysyi että " do you want duck?" Ankkaa, pohdimme ja nyökkäilimme. Tarjoilija osoitti naapuripöydän höyryävää keittoastiaa ja selitti duck, duck. Olimme hiukan epäileväisiä, kun emme keittoa halunneet, joten tarjoilija veti meidät keittiöön. Pöydällä makasi joku ketarat ojollaan pitkä häntä sojottaen. Tarjoilija viittilöi edelleen ylpeänä ja hoki duck,duck. Me siihen, että dog? Ja tarjoilija - yes, yes, duck, duck. Siitä sitten syntyi pieni hulabaloo, mutta loppu hyvin kaikki hyvin, koiraa emme syöneet, tarjoilija pahoitteli ja kertoi sen olevan melkein kansallisruokaa ja itse pahoittelimme ja sanoimme, ettemme missään tapauksessa voi kuvitella syövämme koiraa. Loppujen lopuksi nautimme sitten herkullisen kiinalaisen aterian monine ruokalajeineen!
  Vastaa viestiin
21.10.06, 13:58   #9 (linkki)
jaana
(Vierailija)

Kalkkunan kiveksia soin kerran ihan hyvalla ruokahalulla ennenkuin minulle kerrottiin mita syon. Sitten eivat enaa maistuneetkaan.
  Vastaa viestiin
21.10.06, 14:02   #10 (linkki)
marjaana
(Vierailija)

Omituisin syömäni ruoka on linnunmaidossa keitetyt tonnikalankivekset. Maltalla sitä söin.
  Vastaa viestiin

22.10.06, 20:04   #11 (linkki)
m...
(Vierailija)

Mieleen jäänyt ruoka on ollut Helmivelli. Se oli tehty perunajauhosta valmistetuista pyöreistä helmistä. Ja ne killuivat siinä vellissä, sellaisina kirkkaina sanonko ....klöntteinä. Muistikuva on sanoinkuvaamaton, vakka lapsi olinkin. Toinen on tämä aikasemminkin sanottu ruotsalainen hapansilakka, ei mennyt alas, ei.
  Vastaa viestiin
22.10.06, 22:42   #12 (linkki)
Kaisa
(Vierailija)

Omituista....

Omituisin mitä olen suuhuni pistänyt on Vietnamissa syömäni ison hämähäkin savustetut jalat. Eivät ne pahan makuisia olleet, vaan maistuivat oikeastaan vain savulle. Toista oli Kairossa syömäni haineväkeitto. Huh, ei oikein mnkään makuista, vaan kiun liisteriä. Kuinka joku voi pitää moista herkkuna, mutta makunsa kullakin.
  Vastaa viestiin
23.10.06, 08:19   #13 (linkki)
hillevi
(Vierailija)

Aikoinaan kävin amiksessa keittäjälinjan. Siellä teimme kaiken alusta asti. Sianpäänsylttyä ja lehmän mahapaitaa. Tuo mahapaita valmistettiin repimällä lehmän nahasta aivan kuin sientä ensin pois sitten jäi sellainen nahka, joka leikattiin nauhamaiseksi ja keitettiin pippurilla ja suolalla maustetussa liemessä. Eipä tuo herkkua ollut, mutta aikoinaan ovat niin tarkkaan käyttäneet kaikki.
  Vastaa viestiin
23.10.06, 13:52   #14 (linkki)
DM
(Vierailija)

Mulle ehkä oudoin oli Kreikassa pääsiäisruokana tarjottava sisälmyskeitto, jossa pääraaka-aineena on suonet. Kyllähän sekin ihan maistui niin kauan kun kertoivat, mitä siinä on ja kuinka valmistetaan. Sielläkin näköjään käytetään hyvinnkin tarkkaan kaikki mahdollinen eläimestä
  Vastaa viestiin
23.10.06, 14:30   #15 (linkki)
Riitta
(Vierailija)

m...:lle, et taida olla ainoa inhokkisi suhteen, meidän isäntä nimitti ja nimittää sitä edelleen sammakonkutuvelliksi ja inhoaa sen pelkkää muistoakin.
  Vastaa viestiin
23.10.06, 21:29   #16 (linkki)
Lalla
(Vierailija)

Helmivelli

Riitta ja m: olipa mielenkiintoista, meidän lapset (3 kpl) aivan odottavat koska sitä hyvää helmivelliä saa tarhassa, koska kotona sitä ei ole koskaan :D .
  Vastaa viestiin
23.10.06, 21:30   #17 (linkki)
Lalla
(Vierailija)

anteeksi, meinasi unohtua oma inhokkini eli varsinainen aihe: olutvelli, sitä teki pohjanmaalla aikanaan mummoni. se oli ihan hirveätä!
  Vastaa viestiin
24.10.06, 08:16   #18 (linkki)
jesse
(Vierailija)

Paistinpannulla paahdetut heinäsirkat ja toukat (en tiedä minkä lajin toukkia olivat) olivat ehkä oudointa, mutta eivät suinkaan kamalinta, mitä olen syönyt. Eivät maistuneet millekään, mutta heinäsirkkojen siivet ja jalat tahtoivat tarttua kurkkuun kiinni.
  Vastaa viestiin
24.10.06, 12:23   #19 (linkki)
Hanna
(Vierailija)

Kulinaristi...ko

Osterit eivät tarraudu kiinni imukupeilla, ja ne kuuluu pureskelle ennen kun ne nielaisee. Itse pidän niistä paljon, mutta ihan pienenä teki tiukkaa pureskella niitä kun tiesi, että ne oli vielä elossa=)

Ei tule mieleen mitään tiettyä mistä en pitäisi...mutta kerran sain kaverin tekemää pastaa jonne hän oli vahingossa kaatanut etikkaa oliiviöljyn sijasta...täytyy sanoa, että se ei mennyt teeskentelemälläkään alas=)
  Vastaa viestiin
24.10.06, 12:51   #20 (linkki)

Rekisteröitynyt: 08/2006
Ehkä omituisin syömäni ruoka on vanhuuden höperön isoisäni keittotaidon näyte, hän teki makaroonilaatikon piimään... Käy kuulema ihan yhtä hyvin. Luulempa, että todellisuudessa asia oli vahinko, mutta huomattuaan sen, ei voinut sitä enää vahingoksi myöntää.
  Vastaa viestiin

25.10.06, 21:02   #21 (linkki)
inka
(Vierailija)

Omituista

Pari juttua tuli mieleen, saksasta molemmat. Joskus tilasin talon erikoisen, eteen tuotiin tosi herkullinen ruoka, ruukullinen hyvin maustettua lihaa, siinä riitti myös hampaille töitä. Myöhemmin selvisi että kyseessä olivat sian saparot :) Viime keväänä herkuttelimme alkuruokana maalaisleivän päällä jotakin ihanaa, kanttarellille maistuvaa...kyseessä oli sian ihrasta tehty levite, ja keltaiset laikut olivat siis kai sian nahkaa... hyvää oli, mutta en ostanut kotiin..
  Vastaa viestiin
25.10.06, 21:37   #22 (linkki)
esteri
(Vierailija)

En muista syöneeni mitään kovin omituista, mutta vahvan juuston ystävänä halusin maistaa norjalaista gammelostia. Oli se liian vanhaa jopa minulle.
  Vastaa viestiin
03.11.06, 19:22   #23 (linkki)
katja
(Vierailija)

Mannapuuro + 2 nakkia

Ala-asteella meillä oli usein mannapuuroa jonka päälle opettaja annosteli kaksi nakkia. Syödä piti lusikalla... Ruispuuroon meillä sai lenkin palasen! Mikähän ravitsemusopillinen juju noissakin yhdistelmissä ruokahuoltopäällikön mielestä piili?
  Vastaa viestiin
03.11.06, 21:04   #24 (linkki)
Ilona
(Vierailija)

Esterille

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja esteri
En muista syöneeni mitään kovin omituista, mutta vahvan juuston ystävänä halusin maistaa norjalaista gammelostia. Oli se liian vanhaa jopa minulle.
Huh. Norjasta tuli mieleen kalakeitto, joka oli ruskeaa. Mitähän piti sisällään..? No tuli maistettua, onneksi alupalana. :-)

Vastaa viestiin
03.11.06, 21:48   #25 (linkki)
Barbro
(Vierailija)

Ei se keitto ruskeaa ollut; unohdit vain ottaa aurinkolasit pois silmiltä. Niin käy juoppoturisteille helposti.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku