Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ruoka.fi > Keittiössä
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
13.04.07, 23:36   #1 (linkki)

Rekisteröitynyt: 04/2007
Kokemuksia hidaskeittimistä

Hei
Minä olen hullaantunut näihin. Todella käteviä.
Olen jopa loytänyt hidaskeitin keittokirjan ja pidän tästä paljon.
Ongelmani on vain se että vaikka säädän keitto ajaksi 10 tuntia niin ruoka palaa. Tuntuu että keitin keittää kaiken aika korkealla lämmollä. Ja kattilan pitäisi pitää ruoka lämpimänä sen säädety ajan jälkeen, mutta tuntuu siltä että se jatkaa keittimistä.
Jos säädän sen 4-6 tunniksi niin se on mennyt ihan hyvin. Ongelmana on tämä 10 tunnin säätämine. Ja se 10 tuntia on se aika mitä kaipaan eniten.

Minkälaisia kokemuksia teillä on ollut?

Ai niin, minulla on rival keitin.
  Vastaa viestiin
14.04.07, 21:07   #2 (linkki)

Rekisteröitynyt: 02/2007
Hei!

Valitettavasti en voi sinua auttaa, kun ei ole noista mitään kokemusta.

Mutta minua kiinnostaisivat kokemukset sen tyyppisistä styroksi(?)padoista, mitä ainakin joskus 10 vuotta sitten TV-shopissa mainostettiin. Olen nähnyt niitä joskus jossain supermarketeissakin. Nyt olisi erittäin ajankohtainen jonkinnäköinen keino, millä saisi ruoan pysymään lämpimänä, kun alamme rakentaa mieheni kanssa taloa. Toisaalta ei siis tule olemaan hirveästi ylimääräistä aikaa kokkailemiseen (padan kanssa säästyisi sekin puolituntinen, mikä hauduttamiseen menee), mutta pääsyy on tuo, että ruoka pysyisi lämpimänä raksakopissa. Ja miksei siihen voisi laittaa yöksi/päiväksi jotain tekeytymäänkin.

Vai olisiko teillä muita vinkkejä? Mikro tietysti on ihan korvaamaton apu, mutta padan kanssa säästäisi myös sitä ruoan valmistusaikaa (vai säästäisikö?).

Vastaa viestiin
24.04.07, 20:38   #3 (linkki)

Nyt laitetaan jouluvaloja varten ostettu kello töpseliin ja sitten säädetään hidaskeitin.
Kun tulen töistä kotiin tarvitsee vain lämmittää ruoka.

elämä on helpottunut.
  Vastaa viestiin
24.04.07, 21:04   #4 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Kaapenaar

Onko tämä hidaskeitin sama kuin Pitokokin haudutuspata?
  Vastaa viestiin
24.04.07, 22:49   #5 (linkki)

Kun googlalisn pitokokki haudutuspata niin ensin ajattelin että se on paljon parempilaatuinen kuin mitä minulla on. Mutta sitten kun näin sen ruoka ohjeet niin tuntuu siltä että ei se ihan hidaskeitin ole.

Käytän rival slow cooker keitintä minkä sain ulkomailta ostettua.
Yksi nurkka siitä aina palaa. Joten se lämpo ei näytä tasaisesti jakautuvan.

Keittini on samanlainen paitsi hinta oli todella paljon halvempi, ja aika säädittimet ovat 4, 6, 8 ja 10 tuntia.

Vastaa viestiin
25.04.07, 00:36   #6 (linkki)

Hei,
Hauska kuulla että hidaskeittimet ovat tulossa Suomeenkin - en tiennyt edes että niille on sellainen nimi suomeksi. Itse omistan, tosin toisen merkkisen, ja pohjaan palaminen ei ole ollut ongelma. Itse asiassa Rivalista olen nähnyt valituksia liian kuuman keittolämpötilan vuoksi.

Käytä aina alinta lämpötilavaihtoehtoa, kun keittoaika on pitkä. On myös tärkeää että keitin tulisi varsin täyteen, pienemmät määrät palavat nopeammin. Meillä on yleensä piripintaan. Voit googlettaa 'crock pot' lisää vinkkejä käytöstä.

Minkä kokoinen Rival sinulla on? Voisin harkita samaa Suomeen palattua - Euroopan sähkölle ei taida olla paljon muita merkkejä saatavilla - mutta ikävä kuulla jos se aiheuttaa ongelmia.
  Vastaa viestiin
12.08.11, 20:28   #7 (linkki)
Haudutuspataruokareseptit
(Vierailija)

Haudutuspataruokareseptit

Helppoa ruuan laittoa haudutuspadan ja reseptivihkon avulla.
Haudutuspata ruokareseptit
  Vastaa viestiin
13.08.11, 02:52   #8 (linkki)

Rekisteröitynyt: 01/2011
Hidaskeittimet rules oolrait. Hitain keitin itselläni on pallogrilli, jossa tulee laitettua silloin tällöin 10-14 tuntia kestävää ja aivan uskomattoman hyvää naudan lapaa.
  Vastaa viestiin
20.11.11, 22:34   #9 (linkki)
Suvi
(Vierailija)

Haudutuspata ja ruuanlaitto

Tilasin tuolta Haudutuspata ruokareseptit sivulta resepti vihkon ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Patani on nyt uuraassa käytössä, kun on hyviä ruokaohjeita.
  Vastaa viestiin
31.03.12, 15:25   #10 (linkki)
Joonas Suhonen
(Vierailija)

Reseptit

Minä tilasin tuon reseptivihkosen tuolta Haudutuspata ruokareseptit sivulta ja olen ollut tyytyväinen hankintaan. Pata porisee useampana päivänä viikossa ja ruoka maittaa :-)
  Vastaa viestiin
31.03.12, 16:52   #11 (linkki)
läpinäkyvää
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Joonas Suhonen Näytä viesti
Minä tilasin tuon reseptivihkosen tuolta Haudutuspata ruokareseptit sivulta ja olen ollut tyytyväinen hankintaan. Pata porisee useampana päivänä viikossa ja ruoka maittaa :-)

Moneenko kertaan meinasit kaivaa vanhan ketjun esiin?

Muka tyytyväinen käyttäjä... Tiedoksesi, että tuollaisilla keinoilla mainostavalle yritykselle minä en rahojani anna.
  Vastaa viestiin
12.04.12, 08:50   #12 (linkki)
Joonas Suhonen
(Vierailija)

Haudutuspata ja ohjeet

Vastaus "läpinäkyvää" henkilölle!!

Minä olen vasta ostanut Puuilo oy:sta AVEC merkkisen haudutuspadan.

Padan mukana ei tullut minkäänlaisia ruokaohjeita sen käyttöön, pelkästään padan käyttöohje, joten yritin googlettaa niitä ruokaohjeita netistä.
Googlella löysin tuon reseptivihkosivun, joten päätin sijoittaa tuon parikymppisen siihen toivoen siitä olevan jotain hyötyä ja siitä onkin, ainakin minulle!
Pata on nyt OIKEASTI uuraassa käytössä ja suosittelenkin ihmisiä hankkimaan padan. Ompa helppoa ruuan valmistaminen, aamulla ainekset pataan ja pata päiväksi päälle. Illalla pääset heti syömään töiden tai viikonloppuna ulkoilureissujen päätteeksi.

Pakko oli kehua ostoksiani, koska varmasti muutkin "painiskelee" samojen juttujen kanssa!
  Vastaa viestiin