Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plaza keskustelut – Plaza > Ellit > Ruoka.fi > Keittiössä
Keskustelujen ohjeet

Vastaa viestiin

Työkalut Hae ketjusta
13.11.09, 21:03   #1 (linkki)

Rekisteröitynyt: 11/2009
Smoothie-ohjeita?

Heippa,
olenkohan minä vähän mielikuvitukseton ihminen, mutta olisin iloinen raikkaista, kevyistä smoothie-ohjeista.

Itse olen tehnyt ihan perus-smoothieta kuten mansikka-rahka-systeemejä. Olisikos kellään mitään omaperäisempiä reseptejä?

Harmi kun mustikoita ei saanut viime kesänä. Niistä olisi saanut kivoja smoothieta.
  Vastaa viestiin
13.11.09, 21:22   #2 (linkki)

Rekisteröitynyt: 03/2008
Sijainti: Yhdysvallat, Texas
Hedelmä- ja marjasmoothiet ovat minun makuuni. Seuravana kaksi reseptiä.

Hawaiian Smoothie

1 cup chopped fresh pineapple

1/2 cup chopped peeled papaya

1/4 cup guava nectar

1 tablespoon lime juice

1 teaspoon grenadine

1/2 cup ice

Blueberry-Acai Smoothie

1 peeled banana, cut in half

1/2 cup reduced-fat milk

1 1/2 cups low-fat vanilla yogurt

1 (100 gram) packet frozen acai pulp (about 6 tablespoons)

2 cups frozen blueberries

2 tablespoons honey

1 cup ice
  Vastaa viestiin
16.11.09, 08:18   #3 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Rekisteröitynyt: 07/2006
Sijainti: Pääkaupunkiseutu
Mitä on tuo reseptissäsi mainittu acai? Ensimmäisen reseptin cuava mehua saa täällä kenties etnisistä kaupoista.
  Vastaa viestiin
18.11.09, 18:23   #4 (linkki)

Rekisteröitynyt: 03/2008
Sijainti: Yhdysvallat, Texas
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jx Näytä viesti
Mitä on tuo reseptissäsi mainittu acai? Ensimmäisen reseptin cuava mehua saa täällä kenties etnisistä kaupoista.
Seuraavasta linkistä lisätietoa acai berrystä.

Açaí Palm - Wikipedia, the free encyclopedia
  Vastaa viestiin
19.11.09, 08:33   #5 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Rekisteröitynyt: 07/2006
Sijainti: Pääkaupunkiseutu
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Strawberry Fields Näytä viesti
Seuraavasta linkistä lisätietoa acai berrystä.

Açaí Palm - Wikipedia, the free encyclopedia
Kiitos linkistä. Enpä ole sattunut näkemään tuollaisia marjoja aiemmin eikä niitä taida täällä Suomessa olla myynnissä.
  Vastaa viestiin
21.11.09, 18:32   #6 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Sijainti: Espoo
tässä

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ainukka Näytä viesti
Heippa,
olenkohan minä vähän mielikuvitukseton ihminen, mutta olisin iloinen raikkaista, kevyistä smoothie-ohjeista.

Itse olen tehnyt ihan perus-smoothieta kuten mansikka-rahka-systeemejä. Olisikos kellään mitään omaperäisempiä reseptejä?

Harmi kun mustikoita ei saanut viime kesänä. Niistä olisi saanut kivoja smoothieta.
Hyvä smoothie syntyy kun sekoitat Lindahls turkkilaista jugurttia (partasuinen mies muoviämpäripakkauksen kyljessä) ja Ehrmanin rahkaa + 1/2 litraa pakastemarjoja. Mansikat, vadelmat, mustikat - niitä oli tänä kesänä ainakin etelä-Suomessa vallan tuhottomasti - ja ruokalusikka hunajaa, vaniljasokeria pari tl ja mikseriin. Jugurttia laitan noin 2 dl - en kovasti mittaile vaan laitan sen mukaan millaisen annoksen haluan tehdä ja minkä kokoinen blenderi kullakin olla. Tästä annoksesta tulee 2-3 kerran syöntimäärä - smoothien laitan aina jääkaappiin esim kannuun ja siitä kippaan kulhoon. Tämä sortti siis syödään lusikalla ja sekaan voit laittaa sitten kulhoon esim kauralesettä.
  Vastaa viestiin
21.11.09, 21:33   #7 (linkki)

Käyttäjän kurisutina avatari

Rekisteröitynyt: 09/2009
Sijainti: Göteborgissa
Mulla ois tämmönen Kiivijuoma kahdelle:
keitä 1 dl sokeri + 2,5 dl vettä + yhden sitruunan mehu kunnes sokeri on sulanut. Anna jäähtyä. Mixaa 2-3 kiiviä yhdessä yhden appelsiinin mehun kanssa. Lisää jäähtynyt sokerivesi ja muutama jääpala. Tarjoa korkeista laseista.
Teen tän noin kerran viikossa ja kiivi on täynnä C- vitamiinia.
  Vastaa viestiin
23.11.09, 11:53   #8 (linkki)

sokerin osuus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kurisutina Näytä viesti
Mulla ois tämmönen Kiivijuoma kahdelle:
keitä 1 dl sokeri + 2,5 dl vettä + yhden sitruunan mehu kunnes sokeri on sulanut. Anna jäähtyä. Mixaa 2-3 kiiviä yhdessä yhden appelsiinin mehun kanssa. Lisää jäähtynyt sokerivesi ja muutama jääpala. Tarjoa korkeista laseista.
Teen tän noin kerran viikossa ja kiivi on täynnä C- vitamiinia.
Ei millään pahalla mutta sokerimäärä on melkoinen tossa seoksessa. Kiivihedelmä on aika makea mutenkin joten laittaisin silkan sokeriliemen sijasta hunajaa ja vaikkapa vaniljasokeria. Yksi desi sokeria on liki 400 kcal. Aika mälli kaloreita "hedelmäsmoothieksi".
  Vastaa viestiin
23.11.09, 12:28   #9 (linkki)

Rekisteröitynyt: 11/2006
Lainaus:
Olisikos kellään mitään omaperäisempiä reseptejä?
Tämä smoothie perustuu ihan visuaaliseen puoleen: Sateenkaari-smoothie - Reseptit ? Kotiliesi
23.11.09, 14:57   #10 (linkki)

en tarkoita olla kärkäs

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja numi Näytä viesti
Tämä smoothie perustuu ihan visuaaliseen puoleen: Sateenkaari-smoothie - Reseptit ? Kotiliesi
Mutta kuitenkin tahtoisin sanoa, että kotimaisista marjoista saa väriä ja vitamiineja yhtä paljon kuin ostamalla tuontihedelmiä kaupasta. Kotilieden väri-iloittelusmoothiessa on musta viinimarja ainoa kotimainen komponentti ja hyvä sellainen - se on erittäin c-vitamiinirikas. Sen kanssa sopivat muut suomalaiset marjat kuten mansikka, vadelma ja vaikkapa valkoviinimarja. Ei kukaan kiellä laittamasta mustikkaakin sekaan tai puolukkaa. Mutta sokeria ei kannata tärvätä näihin soseisiin ja jugurtti/rahka tai ihan rasvaton piimä sopii niiden kanssa edellyttäen että voi käyttää maitotuotteita.
  Vastaa viestiin

11.01.10, 13:50   #11 (linkki)

Rekisteröitynyt: 01/2010
ACAImehua

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jx Näytä viesti

Hei,

alla virallista tietoa Acaista! Erittäin terveellistä tuotetta siis.
Ostin Acai mehua citymarketista, en kyllä raatsis sitä ehkä smoothieen laittaa :)

Brazilian Acai Berry Antioxidants Absorbed By Human Body, Research Shows
Acai Research Center
University of Florida News - Brazilian berry destroys cancer cells in lab, UF study shows
Acai Berry Research & Acai Berry Information
  Vastaa viestiin
12.01.10, 03:03   #12 (linkki)

Käyttäjän Kiysha avatari

Rekisteröitynyt: 01/2010
Kotimaiset marjat on kyllä ihan parasta smoothieissa! :) Banaanikin tuo kivaa lisämakua. Myös maustamattomat jogurtit käyvät näihin sörsseleihin. Loraus hunajaa tuo makeutta ja on terveellisempää kuin sokeri. Lisäksi jotakin leseitäkin voi joukkoon sekoitella.
  Vastaa viestiin
22.09.10, 16:19   #13 (linkki)

Rekisteröitynyt: 09/2010
Smoothie-ohjeita

Täällä näytti olevan vähän erilaisia smoothie-ohjeita. Näillä ohjeilla tulee piristäviä juomia ja niissä on myös vihreä teen terveysvaikutuksia. Vähän niin kuin vihreän teen smoothien yhdistelmiä.
  Vastaa viestiin
18.06.11, 02:13   #14 (linkki)

Rekisteröitynyt: 01/2011
Smoothien tekeminen on maailman helpoin homma. Tehosekoittimeen lyödään hedelmiä ja marjoja oman maun mukaan, kaadetaan päälle jäitä ja mehua ja annetaan soittaa. Kun smoothie on valmis, niin nakataan sekaan vähän minttua ja sitruunamelissaa, pari "pulsea" ja se on siinä...
  Vastaa viestiin
12.07.11, 12:50   #15 (linkki)
Aleko
(Vierailija)

Mustikkasmoothie

Lainaus:
Heippa,

Tässä oma suosikkini: Mustikkasmoothie
  Vastaa viestiin
22.08.11, 19:15   #16 (linkki)
Nuori smoothie
(Vierailija)

Itse pidän tästä...
1 appelsiini
½ sitruunaa
kivennäisvettä
1 tl hunajaa
tuoreita mintunlehtä
Kuori hedelmät ja laita kaikki ainekset yhteen. Soseuta ja juo.
Voit käyttää appelsiinin tilalla mandariineja, tangeriineja. Voit korvata sitruunan puolikkaan pomelolla tai greipillä tai kokonaisella limetillä.
  Vastaa viestiin
28.08.11, 20:05   #17 (linkki)

Käyttäjän outi58 avatari

Sijainti: Lounais-Suomi
Smoothie vadelmista

Hain ohjetta smoothieen vadelmista ja laitan linkin muillekin kokeiltavaksi: Vadelma-kaura smoothie - Reseptit - Ruokala - Ilta-Sanomat
  Vastaa viestiin
29.08.11, 14:49   #18 (linkki)
tomaattipää
(Vierailija)

Meillä aloitetaan jokainen arkiaamu smoothiella. Keveydestä en nyt niin tiedä, mutta esim tänä aamuna tehosekoittimessa pyöräytin tämmöisen:

Nesteenä speltti-maito, acai-jauhetta, raakakaakaojauhetta, pari luomuomenaa ja maca-jauhetta.

Muita smoothieissa usein käytettyjä on avokadot, mustikat, tyrnijauhe, erilaiset viherjauheet, hamppuprotsku jne Välillä nesteenä pelkkä vesi, mutta kyllä maukkaampaa tulee kun nesteenä on speltti-, kaura- tai soijamaito.
  Vastaa viestiin
22.02.12, 09:43   #19 (linkki)
miumau2012
(Vierailija)

Perus smoothie

200ml jogurttia
50ml maitoa
50ml appelsiinimehua
1 banaani
1 kananmuna

tulee kuohkea kananmunan kanssa ja siitä saa myös proteiineja! Joskus olen myös laittanut lisäksi mansikoita yms, sopivat tosi hyvin banaanin kanssa :)
  Vastaa viestiin