| |  | | |
10.03.11, 21:04
|
#1 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006 Sijainti: Lounais-Suomi
| Millaisen kahvinkeittimen omistat?
Meillä on Krups termoskeitin ja edelinenkin oli samaa mallia.
| |
| | |
10.03.11, 21:15
|
#2 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 03/2008 Sijainti: Yhdysvallat, Texas
|
Minulla on Braun-keitin, jossa on vesisäiliössä suodatin, mutta se ei ole ollut käytössä, koska keitän kahvin jo valmiiksi suodatetusta vedestä tai pullovedestä. CaféHouse coffeemaker models - Braun
Kahvinkeittimeni on ensimmäinen tuossa rivissä.
| |
| | |
11.03.11, 08:51
|
#3 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2006 Sijainti: Pääkaupunkiseutu
|
Ihan tavallinen valkoinen kahvinkeitin, jota säilytetään kaapissa (käyttöä sen verran vähän, ettei kannata pöydällä säilyttää). Sekä musta mutteripannu, joka on niin hyvännäköinen ettei tarvitse kaapissa säilyttää.
| |
| | |
11.03.11, 09:18
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Meillä on 2 Melitta-merkkistä keitintä (niillä on siis nimikin, ei vain väri!), toinen kaupunkiasunnossa ja toinen vapaa-ajanasunnolla. Ovat aika pienikokoisia koska perustaloutemme on 2 aikuista ja kahvia keitetään useimmiten vaan aamulla. Vieraille ei kahvia tarjota kuin poikkeustapauksessa eli jälkiruokakahvina.
| |
| | |
11.03.11, 09:28
|
#5 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja krisse Meillä on 2 Melitta-merkkistä keitintä (niillä on siis nimikin, ei vain väri!), toinen kaupunkiasunnossa ja toinen vapaa-ajanasunnolla. Ovat aika pienikokoisia koska perustaloutemme on 2 aikuista ja kahvia keitetään useimmiten vaan aamulla. Vieraille ei kahvia tarjota kuin poikkeustapauksessa eli jälkiruokakahvina. | No tietenkin on nimi, muttei keittimeni nimi ole niin tunnettu ja jokapäiväinen, että se tulisi mieleen ilman, että koneen kyljestä tarkistan. Se on nyt sitten tarkistettu ja se on Aroma plus. Kun kahvia keittää harvoin ei kannata mitään hienoja ja kalliita keittimiä ostella, kun edullisemmallakin pärjää. Keittimeni on markka-aikaan ostettu ja mutterini peseta-aikaan.
| |
| | |
11.03.11, 09:34
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Lahjaksi saatu Moccamaster. Jos olisi päästy itse valitsemaan, olisi otettu sellainen, josta virta katkeaa automaattisesti tietyn ajan kuluttua. Mökillä on kotoa Moccamasterin tieltä viety keitin, jonka merkkiä en muista. Jokin tunnettu se oli, Braun tai Philips, ei termoskeitin, vaan tavallinen.
Koska mieheni on paahtimossa töissä, hän saa työpaikaltaan ja muutenkin lahjaksi paljon "kahvitavaraa". Termoskannuja meillä on useita, vaikka niitä tarvitaan erittäin harvoin. Eniten niitä on taidettu käyttää mökillä kesäaikaan juomien kylmänä pitämiseen.
| |
| | |
11.03.11, 09:38
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jx No tietenkin on nimi, muttei keittimeni nimi ole niin tunnettu ja jokapäiväinen, että se tulisi mieleen ilman, että koneen kyljestä tarkistan. Se on nyt sitten tarkistettu ja se on Aroma plus. Kun kahvia keittää harvoin ei kannata mitään hienoja ja kalliita keittimiä ostella, kun edullisemmallakin pärjää. Keittimeni on markka-aikaan ostettu ja mutterini peseta-aikaan. | Oletko sinäkin lomalla? Eikö ole ihanaa laiskotella kotona, kun muut ahertavat töissä. Pidän talvilomani viitenä perjantaina, joten minulla on viisi pitkää viikonloppua. Tosin kotona vietän vain tämän yhden. Viime viikonvaihteessa olin ystäväni luona Turussa ja ensi viikonlopun olen Roomassa. Seuraavana menen Tukholman-risteilylle, mutta viimeisen kohdetta en ole vielä päättänyt. Yksi kaverini asuu Lontoossa ja toivoo minun tulevan sinne.
Kahvinkeittimeni on perus-Philips, sellainen vaaleanvihreällä sävytetty.
| |
| | |
11.03.11, 10:07
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Meidän kahvit keitetään Moccamasterilla. Vanha, kohta 20 vuotias, mutta edelleen toimiva.
Lisäksi kaapista löytyy perkolaattori, merkkiä en muista. Se on kai ollut viisi vuotta meillä.
| |
| | |
11.03.11, 10:17
|
#9 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja meemu67 Oletko sinäkin lomalla? Eikö ole ihanaa laiskotella kotona, kun muut ahertavat töissä. Pidän talvilomani viitenä perjantaina, joten minulla on viisi pitkää viikonloppua. Tosin kotona vietän vain tämän yhden. Viime viikonvaihteessa olin ystäväni luona Turussa ja ensi viikonlopun olen Roomassa. Seuraavana menen Tukholman-risteilylle, mutta viimeisen kohdetta en ole vielä päättänyt. Yksi kaverini asuu Lontoossa ja toivoo minun tulevan sinne.
Kahvinkeittimeni on perus-Philips, sellainen vaaleanvihreällä sävytetty. |
Meillä kahvinkeitin on pienempää mallia, Moccamaster on suurperheen keitin. Meillä on myös Melitta Single5, se riittää ja kahvi tulee sillä hyvää, eli vesi tullee kuumaksi mitä ei kaikissa tule suinkaan.
Mukavaa että joillain on lomaa, niin Jxllä kuin meemulla. Itselläni seuraavaan lomaan on noin kuukausi eli pääsiäisalusviikon lomalla/matkoilla.
| |
| | |
11.03.11, 10:27
|
#10 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 09/2007 Sijainti: Pk-seutu
|
Meillä on Siemensin Porsche-termoskeitin. Viitisen vuotta vanha mutta erinomainen.
| |
| | |
11.03.11, 12:35
|
#11 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja meemu67 Oletko sinäkin lomalla? Eikö ole ihanaa laiskotella kotona, kun muut ahertavat töissä. Pidän talvilomani viitenä perjantaina, joten minulla on viisi pitkää viikonloppua. Tosin kotona vietän vain tämän yhden. Viime viikonvaihteessa olin ystäväni luona Turussa ja ensi viikonlopun olen Roomassa. Seuraavana menen Tukholman-risteilylle, mutta viimeisen kohdetta en ole vielä päättänyt. Yksi kaverini asuu Lontoossa ja toivoo minun tulevan sinne.
Kahvinkeittimeni on perus-Philips, sellainen vaaleanvihreällä sävytetty. | En ole lomalla vaan flunssassa.
| |
| | |
11.03.11, 12:42
|
#12 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Jx No tietenkin on nimi, muttei keittimeni nimi ole niin tunnettu ja jokapäiväinen, että se tulisi mieleen ilman, että koneen kyljestä tarkistan. Se on nyt sitten tarkistettu ja se on Aroma plus. Kun kahvia keittää harvoin ei kannata mitään hienoja ja kalliita keittimiä ostella, kun edullisemmallakin pärjää. Keittimeni on markka-aikaan ostettu ja mutterini peseta-aikaan. |
varmaan että tunnettu ja tavanomainen merkki.... jokapäivästä esinettä ei ole olemassakaan.
| |
| | |
11.03.11, 12:43
|
#13 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tarkoitat varmaan että tunnettu ja tavanomainen merkki.... jokapäivästä esinettä ei ole olemassakaan. | Oli mikä oli tärkeintä, että laite toimii tarvittaessa.
| |
| | |
11.03.11, 13:33
|
#14 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja meirami Meillä kahvinkeitin on pienempää mallia, Moccamaster on suurperheen keitin. | Ei minusta kymmenen (pikku)kupin keitin suurperhettä kaipaa, siitä riittää kolmelle tai neljälle. Kahden hengen viikonlopun aamukahville keitän yleensä 6-8 kupillista. Siitä tulee puolitoista tai kaksi mukillista nokkaa päälle.
Perkolaattorista tuli mieleen "antiikkiaarre", lasinen kahvinkeitin, jonka alaosassa oli vesi, yläosassa kahvi. Pannu laitettiin tulelle (olen käyttänyt sitä myös kaasuhellalla) tai levylle, ja kiehuessaan vesi nousi yläosaan. Kun kaikki vesi oli yläosassa, pannu nostettiin tulelta ja annettiin valmiin kahvin valua alaosaan. Se on meillä vielä ehjänä jäljellä. Hyvää kahvia sillä tuli, mutta enemmän vahtimista se tietysti vaati kuin sähköinen keitin. Tämännäköinen siis: Tässä tilaisuus, lasinen kahvinkeitin, "Don Pedro" 30.00 € - Muu antiikki - Antiikki - Huuto.net (suljettu) | |
| | |
12.03.11, 07:51
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) |
Meillä on tavallinen Philips-merkkinen keitin. Sen tärkein ominaisuus on tuo "aikakatkaisin", sillä minulla on kahvinkeitinneuroosi ;-) Vaikka otankin aina jopa johdon seinästä käytön jälkeen, välillä iskee huoli, että sammutinkohan keittimen. Nyt ei maailma kaadu, vaikka en sammutaisikaan, sillä se sammuu itsestään. Ikää tuolla masiinalla on reilut 10 vuotta.
| |
| | |
12.03.11, 16:05
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) | Millaisen kahvinkeittimen omistat?
15 vuotta vanhan, tummanruskealla puujäljitelmä muovilla päällystetyn, MOULINEX - kahvinkeittimen. Koska olen huoltanut ja hoitanut sitä hyvin, se pelaa kuin uusi - ja keittää edelleenkin erinomaisen hyvää kahvia!
| |
| | |
12.03.11, 19:58
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minulla on vain vedenkeitin, koska (kuten jo tuossa toisessa ketjussa mainitsin) olen siirtynyt tyydyttämään kofeiinintarpeeni murukahvilla. Suodatinkahvi on minun makuuni liian haaleaa, ja ainakin itselläni sitä meni ihan turhan paljon hukkaan. Pannukahvi olisi luksusta, mutta olen erittäin tyytyväinen tähän nykyiseen ratkaisuunkin!
| |
| | |
13.03.11, 12:38
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) | Väärälle Kahvikissalle Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kahvikissa Minulla on vain vedenkeitin, koska (kuten jo tuossa toisessa ketjussa mainitsin) olen siirtynyt tyydyttämään kofeiinintarpeeni murukahvilla. Suodatinkahvi on minun makuuni liian haaleaa, ja ainakin itselläni sitä meni ihan turhan paljon hukkaan. Pannukahvi olisi luksusta, mutta olen erittäin tyytyväinen tähän nykyiseen ratkaisuunkin! |
Toisen nimimerkin varastaminen on erittäin huonoa käytöstä. Häpeä, jos osaat!
| |
| | |
13.03.11, 12:46
|
#19 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Kahvikissa Toisen nimimerkin varastaminen on erittäin huonoa käytöstä. Häpeä, jos osaat! |
Käsittääkseni toisen rekisteröityä nimimerkkiä ei voi varastaa! Olen joskus vahingossa valinnut nimimerkikseni jonkun, joka on jo ollut rekisteröity, jolloin kone ilmoittaa, että kyseinen nimimerkki on varattu. Tosin tuota Kahvikissa-nimimerkkiä en ole yrittänyt käyttää, joten en tiedä, miksi joku onnistui sen varastamaan.
| |
| | |
14.03.11, 10:44
|
#20 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Kahvikissa Toisen nimimerkin varastaminen on erittäin huonoa käytöstä. Häpeä, jos osaat! | Vierailen erittäin harvoin tällä palstalla, joten mistä voisin tietää mitä kaikkia nimimerkkejä täällä on käytössä? Nyt kun selasin muita viestejä, huomasin että joku on aiemmin kirjoittanut rekisteröimättömällä nimimerkillä "kahvikissa". Jos haluaa yksinoikeuden nimimerkkiinsä, se on luonnollisesti rekisteröitävä. Pahoittelut kuitenkin hämmennyksen aiheuttamisesta!
| |
| | |
14.03.11, 13:39
|
#21 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Keltavuokko kirjautumatta
Perkolaattorista tuli mieleen "antiikkiaarre", lasinen kahvinkeitin, jonka alaosassa oli vesi, yläosassa kahvi. Pannu laitettiin tulelle (olen käyttänyt sitä myös kaasuhellalla) tai levylle, ja kiehuessaan vesi nousi yläosaan. Kun kaikki vesi oli yläosassa, pannu nostettiin tulelta ja annettiin valmiin kahvin valua alaosaan. Se on meillä vielä ehjänä jäljellä. Hyvää kahvia sillä tuli, mutta enemmän vahtimista se tietysti vaati kuin sähköinen keitin. Tämännäköinen siis: Tässä tilaisuus, lasinen kahvinkeitin, "Don Pedro" 30.00 € - Muu antiikki - Antiikki - Huuto.net (suljettu) | Siihen keittimeen oli oma jauhatus, Santos, ja sitä taidettiin kutsuakin sillä nimellä. Tädilläni oli tuommoinen ja olen itsekin keittänyt tuommoisella kahvia, kun olin kesähommissa muualla. Piti vaan olla kovin varovainen sen yläosan kanssa ettei se kierinyt työpöydältä lattialle tai ettei kolhinut sitä mihinkään. Kahvi oli hyvää.
Meillä on Philipsin termoskannulla varustettu keitin sekä DeLonghin espresso-cappuccino -keitin, jossa on irrotettava maitosäiliö. Jälkimmäinen vaatii kunnon kalkinpoiston, etikka ei riitä eikä myrkkyjä uskalla käyttää kun sisäosat taitaa olla alumiinia.
| |
| | |
14.03.11, 13:42
|
#22 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Kahvikissa Toisen nimimerkin varastaminen on erittäin huonoa käytöstä. Häpeä, jos osaat! |
Rekisteröityä nimmaria ei voi kukaan toinen käyttää ja rekisteröimätön nimmari on vapaasti käytettävissä. Tietysti harmittaa jos joku ihan tahallaan alkaa käyttää samaa kuin joku toinen ja mielipiteet ovat aivan erilaiset.
| |
| | |
14.03.11, 19:21
|
#23 (linkki)
| | catpeople
Rekisteröitynyt: 06/2006 Sijainti: Pääkaupunkiseutu
|
Meillä on kaksi keitintä, joista toista käytetään varsin harvoin. Lähinnä arkena silloin, jos mieheni ja minä olemme aamulla yhtä aikaa kahvia keittämässä. Mieheni tarvitsee termariin töihin mukaan kahvia, ja keittää lähes pannullisen. Minä taas juon kahvini kotona. Joskus mies ei ehdi odotella sitä, että minä saan kahvini juotua, joten keittää toisella keittimellä itselleen termariin laitettavaksi. Tuollaisten aamujen lisäksi sitä kakkoskeitintämme käytetään silloin tällöin isommissa pirskeissä, kun kahvinjuojia on paljon kerrallaan.
Ykköskeittimemme on OBH Nordican King of Coffee punaisena: http://campadre.fi/images/products/k...1283241854.jpg
Se kakkoskeitin on yli 20 vuotta vanha valkoinen Braunin keitin, jollaisesta en onnistunut nyt edes kuvaa netistä löytämään. Ovat näemmä jalostuneet hieman nuo Brauninkin keittimet sitten tuon meidän keitinvanhuksen kultavuosien ;)
| |
| | |
15.03.11, 13:33
|
#24 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 04/2007 Sijainti: Häme
|
Meillä on tavallinen Philips keitin sekä Krups espressokeitin.
Kumpikin on ollut ahkerassa käytössä monta vuotta.
| |
| | |
15.03.11, 21:30
|
#25 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 11/2010
|
Moccamaster häälahjaksi saatu,niistäkin nykyään taitaa olla monia eri versiota tuo taitaa olla aika perusmallia.
| |
| | | | |