| |  | | |
12.07.11, 15:26
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Miksi syöt jogurttia?
Tiedän, että siitä saa kalsiumia, mutta onko jogurtissa jotain muuta elimistölle hyvää? Me ei olla oikein ikinä totuttu sitä syömään mutta kyläpaikoissa on aina kaapin täydeltä. Ja kaupassa, jestas miten montaa sorttia sitä on! Mutta siis, syöttekö sitä maun vuoksi vai miksi..?
| |
| | |
12.07.11, 15:43
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | En ole tullut miettineeksi
Minä tykkään jogurtin mausta. Syön maustamatonta jogurttia, rasvatontakin mutta mieluiten rasvaa sisältävää.
Tuntuu että vatsanikin pitää jogurtista, tai siis ainakin aamulla kun otan jogurttia on vatsa tyytyväinen.
| |
| | |
12.07.11, 16:15
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Meilla syodaan paljon jugurttia ihan sen maun vuoksi. Mitaan terveydellisia vaikutuksia en ole huomannut. En kylla varmaan ole ollut koskaa tarpeeksi pitkaan ilman, etta voisi verrata :-). Ennen ostin maustettuja jugurtteja, mutta nykyisin ne ovat minusta liian makeita. Lieko oma makuni muuttunut vai ovatko ne todella makeampia kuin ennen. Rasvattomista jugurteista en myoskaan pida. Ne maistuvat joko jauhoisille tai sitten ovat hyytelomaisia. Tavallinen jugurttikin on aika vaharasvaista, joten minusta taysin rasvattomissa ei ole jarkea. Meille ostetaan lahes poikkeuksetta maustamatonta perusjugurttia tai sitten teen itse jugurttia. Meilla jugurttia menee valipalaksi tai jalkkariksi marjojen tai hedelmien kanssa ja aika paljon kaytan myos ruuan valmistukseen.
| |
| | |
13.07.11, 08:06
|
#4 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2006 Sijainti: Pääkaupunkiseutu
|
Syön Activia kevyt jogurttia (vadelma, mansikka tai maustamaton) sen vuoksi, että vatsani voi paremmin, kun syön yhden joka ilta. Toivottavasti saamme pian tuohon makuvalikoimaan täydennystä, sillä Italiassa oli persikan makuista kevyt Activiaa, joka oli erittäin hyvää.
| |
| | |
13.07.11, 08:17
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Danonen (monen mielestä ällömakeat) jogurtit on vaan tosi hyvän makuisia... ja vaniljajogurtti myslillä.
En syö juggea oikeastaan ikinä muutoin kuin töissä välipalaksi, kotona esim. en koskaan.
Noiden Acti- sitä-sun-tätä terveysvaikutuksia rohkenen kyll epäillä, ehkä joku sitten tuntee niiden auttavan, vai oisko vaan placeboefekti?
| |
| | |
13.07.11, 09:20
|
#6 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2006 Sijainti: Pääkaupunkiseutu
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mollukkapullukka Danonen (monen mielestä ällömakeat) jogurtit on vaan tosi hyvän makuisia... ja vaniljajogurtti myslillä.
En syö juggea oikeastaan ikinä muutoin kuin töissä välipalaksi, kotona esim. en koskaan.
Noiden Acti- sitä-sun-tätä terveysvaikutuksia rohkenen kyll epäillä, ehkä joku sitten tuntee niiden auttavan, vai oisko vaan placeboefekti? | Enpä ihan usko plaeboefektin olevan syy vaan ihan oikeasti vatsa voi paremmin.
Viimeinen muokkaaja Jx; 13.07.11 10:33.
| |
| | |
13.07.11, 09:34
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Lapsena inhosin jugurtin makua, en kertakaikkiaan pitänyt siitä! Kunnes aikuisena kerran ostin maustamatonta jugurttia ja tehosekoittimella sekoitin siihen banaania ja tuoreita mansikoita (tein lapsille) ja herratunaika miten se oli hyvää! Nykyisin ostan toisinaan turkkilaista jugurttia ja syön sitä ihan sinällään tai teen marjajugurttia itse (ilman ylimääräistä sokeria) tai käytän ruuanlaittoon esimerkiksi smetanan asemasta. Niitä maitohappobakteerijugurtteja ostan myös, vaikka epäilen Valion ylikäsiteltyjä maitotuotteita ja niiden terveellisyyttä.
| |
| | |
13.07.11, 10:21
|
#8 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 01/2011
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mollukkapullukka Noiden Acti- sitä-sun-tätä terveysvaikutuksia rohkenen kyll epäillä, ehkä joku sitten tuntee niiden auttavan, vai oisko vaan placeboefekti? | Ihan tavallisia maitohappobakteereja niissä on (Asidophilus ja Bifidus). Samoja löytyy käytännössä kaikista hapanmaitotuotteista, joten on makuasia haluaako siitä Activia-tuotemerkistä maksaa vähän extraa vai ei.
Noiden ActiXYZ-tuotteiden "tutkitusti terveysvaikutteinen" mainontakin perustuu ihan tavallisten maitohappobakteereista tehtyihin tutkimuksiin, vaikka mainos antaakin ymmärtää, että tutkimuksen kohteena olisi ollut juuri tämä tuote.
Itse syön aika paljon turkkilaista jugurttia, maustamattomana tai marjojen, hedelmien, pähkinöiden, siemenien, hunajan tms. kanssa.
| |
| | |
22.07.11, 20:51
|
#9 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 11/2010
|
Pääasiassa maun ja kalsiumin saannin turvaamiseksi. Maustamatonta luomujugurttia,jota höystetään kauden marjoilla tai hedelmillä. Välillä sekaan leseitä,pähkinöitä ja hunajaa,kanelia tms...
| |
| | |
23.07.11, 20:17
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kaikki näköjään syö jugurttia, joten täytyyhän yksi poikkeavakin joukossa olla. En tosiaan syö jugurttia. Olen joskus syönyt paljonkin, mutta yhtäkkiä vaan tuli tympääntyminen. Jugurtin maku ei ole enää miellyttävä ja niissäkin on jos jonkinlaista, varmasti lisäaineitakin, en tosin ole kauheasti siihen puoleen perehtynyt, mutta en usko niiden olevan kovin "puhtaita" lisäaineista.
Valion jugurtit oli ennen aikaan hyviä, mutta nyt niistä on tullut maitomaisia ja pliisuja. Jugurtin kuuluu maistua kirpeän happamalta, siis ainakin minusta. Nyt ne maistuu liian miedoilta.
Olen siirtynyt kokonaan rahkaan. En osta niitä maustettuja valmiita rahka-annospurkkeja, koska niidenkään "puhtauteen" en usko, vaan ihan perus rahkaa, ja siihen omatekoista hilloa tai sosetta ja hyvää on. Koska en juo maitoa, täytyy edes jotain maitotuotetta saada päivittäin.
Töissä ihmiset syö joka päivä jotain jugurttia ja mulle on tullut jo ihan inho niiden tuoksuakin kohtaan, kun purkin kansi repäistään auki. En tietenkään sano mitään enkä näytä mieltäni, mutta en voisi enää millään niitä valmiita välipaloja suuhuni lappaa.
Joskus kun vielä ostin jugurtteja, kokeilin jotain rasvatonta jugurttia, ja mulle tuli ihmeellinen makuefekti mieleen. Ihan kuin olisin maistanut siinä jonkun bensan tai öljyn tai vastaavan polttoaineen (vaikka en tosin ole sellaisia koskaan maistanut, mutta siis haistanut olen ja haju- ja makuaistithan on lähellä toisiaan). Mulle tuli tosiaan sellainen huoltoaseman haju/maku -efekti mieleen. Eipä ole sen jälkeen tehnyt moista mieli.
| |
| | |
23.07.11, 20:46
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) |
Syön jogurttia maun ja proteiinin takia. Ja kun joku epäili - niin löytyy myös täysin lisäaineettomia jogurtteja - myös rasvattomia.
| |
| | |
25.07.11, 11:55
|
#12 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 05/2011
|
Syön jogurttia maun, kalsiumin ja helppouden takia. Olen myös herkkävatsainen, joten jogurtti tekee hyvää vatsalleni.
| |
| | |
27.07.11, 11:43
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) | Ei ällön makeeta
Olen jo lapsesta asti tykännyt Ingmannin Kalinka jugurtista, se ei oo nii makeeta kuin esim valion tms maustetut maut.
| |
| | |
27.07.11, 12:02
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) |
Meillä sitä syötiin "vanhasta tavasta" kunnes lapset kysyivät että miksi tätä pitää syödä kun tämä on pahaa ja täynnä kaloreita ja lisäaineita? Aloin vasta silloin ajatella asiaa itsekin. Joten jätimme ne pois. Kalsiumia saa kyllä muualtakin, joten sen takia sitä ei kannata syödä, maito, viili, rahka, piimä.....
Tässä tapauksessa tuli totuus lasten suusta, vaikkeivat he toki muuten meillä "sanele" mitä syödään :)
Aamulla on terveellistä syödä esim. täysjyväpuuroa.
| |
| | |
27.07.11, 12:05
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja zipa78 Ihan tavallisia maitohappobakteereja niissä on (Asidophilus ja Bifidus). Samoja löytyy käytännössä kaikista hapanmaitotuotteista, joten on makuasia haluaako siitä Activia-tuotemerkistä maksaa vähän extraa vai ei.
Noiden ActiXYZ-tuotteiden "tutkitusti terveysvaikutteinen" mainontakin perustuu ihan tavallisten maitohappobakteereista tehtyihin tutkimuksiin, vaikka mainos antaakin ymmärtää, että tutkimuksen kohteena olisi ollut juuri tämä tuote.
Itse syön aika paljon turkkilaista jugurttia, maustamattomana tai marjojen, hedelmien, pähkinöiden, siemenien, hunajan tms. kanssa. |
Totta. Mainontaan uhrataan niin paljon euroja. Ihmisiä aivopestään, ja kun myynti vetää, lisätään mainontaa. Meinasin kuolla naurusta kun kuulin ruoansulatusjugurtista. Herttimunjee, jos pitää jotain mömmöä ottaa koska ruoansulatus ei toimi, kipinkapin tohtorisedän pakeille eikä mitään sokerimömmöjä syömään.
| |
| | |
27.07.11, 13:01
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) |
Vastasinkin jo ensimmäisten joukossa, mutta palaan aiheeseen.
Jogurteissa on lisäaineiden suhteen erilaisia vaihtoehtoja.
Itselläni se vatsan hyvä olo ei tarkoita ruoansulatusjogurtteja, vaan ihan tavallista maustamatonta. Ja ideani ei ole poistaa ummetusta tai mitä lie koska en kärsi ruoansulatusongelmista. Olen vain kehittänyt riippuvuuden kahviin ja juon joka aamu kupillisen. Sekä puuro että jogurtti auttavat vatsaa sietämään kahvin, plekkä kehvi ei tee hyvää oloa vatsaan.
Koska syön puuroa yhdeksi lämpimäksi ruoaksi, on vaihtelua ottaa aamulla puuro. Siksi siis jogurtti.
| |
| | |
28.07.11, 11:24
|
#17 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja emme syö Meillä sitä syötiin "vanhasta tavasta" kunnes lapset kysyivät että miksi tätä pitää syödä kun tämä on pahaa ja täynnä kaloreita ja lisäaineita? Aloin vasta silloin ajatella asiaa itsekin. Joten jätimme ne pois. Kalsiumia saa kyllä muualtakin, joten sen takia sitä ei kannata syödä, maito, viili, rahka, piimä.....
Tässä tapauksessa tuli totuus lasten suusta, vaikkeivat he toki muuten meillä "sanele" mitä syödään :)
Aamulla on terveellistä syödä esim. täysjyväpuuroa. |
Kuinka vanhoja lapset ovat?
| |
| | |
28.07.11, 15:32
|
#18 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja emme syö Meillä sitä syötiin "vanhasta tavasta" kunnes lapset kysyivät että miksi tätä pitää syödä kun tämä on pahaa ja täynnä kaloreita ja lisäaineita? Aloin vasta silloin ajatella asiaa itsekin. Joten jätimme ne pois. Kalsiumia saa kyllä muualtakin, joten sen takia sitä ei kannata syödä, maito, viili, rahka, piimä.....
Aamulla on terveellistä syödä esim. täysjyväpuuroa. | Maustetuissa jogurteissa on kyllä lisäaineita ja sokeria, mutta maustamattomissa ei mitään sellaista miksei niitä voisi syödä vaikka päivittäin. Rasvaakaan ei tarvitse pelätä kun jogurtin mukana saatava sokeri jää pois. Itse syön kreikkalaista tai turkkilaista jogurttia aamupalaksi melkein joka aamu marjojen kanssa, koska pidän sen mausta ja toiseksi se on helppo ja nopea vaihtoehto aamupalaksi. En syö viljatuotteita lainkaan, joten puuro tai leipä ovat vaihtoehdoista pois.
Olen myös huomannut, että kun jogurtissa on rasvaa, sitä riittää pienempi annos kerralla kuin vähärasvaisia tai rasvattomia. Kun annoksen höystää vielä esimerkiksi lusikallisella mantelia, nälkä pysyy tämän ja kahvikupillisen avulla poissa lounaaseen saakka. Vapaapäivinä seuraava ateria saattaa olla vasta iltapäivälläkin.
| |
| | |
28.07.11, 15:58
|
#19 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja fsa Kuinka vanhoja lapset ovat? |
Muistaakseni 7 ja 10 v.
| |
| | |
28.07.11, 16:00
|
#20 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja hiilarien laskeskelija Maustetuissa jogurteissa on kyllä lisäaineita ja sokeria, mutta maustamattomissa ei mitään sellaista miksei niitä voisi syödä vaikka päivittäin. Rasvaakaan ei tarvitse pelätä kun jogurtin mukana saatava sokeri jää pois. Itse syön kreikkalaista tai turkkilaista jogurttia aamupalaksi melkein joka aamu marjojen kanssa, koska pidän sen mausta ja toiseksi se on helppo ja nopea vaihtoehto aamupalaksi. En syö viljatuotteita lainkaan, joten puuro tai leipä ovat vaihtoehdoista pois.
Olen myös huomannut, että kun jogurtissa on rasvaa, sitä riittää pienempi annos kerralla kuin vähärasvaisia tai rasvattomia. Kun annoksen höystää vielä esimerkiksi lusikallisella mantelia, nälkä pysyy tämän ja kahvikupillisen avulla poissa lounaaseen saakka. Vapaapäivinä seuraava ateria saattaa olla vasta iltapäivälläkin. |
etteivät kaikki pidä noista "mauttomsita juguista". Meilläkin lopetettiin niiden syöminen kun ymmärsimme niiden epäterveellisyyden. Herkkupäivänä jätskiä ja muuten syömme terveellisiä ruokia ja välipaloja, esim. kunnon ruisleipää ja kalkkunaleikkelettä ja kasviksia.
| |
| | |
28.07.11, 16:00
|
#21 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja ota huomioon etteivät kaikki pidä noista "mauttomsita juguista". Meilläkin lopetettiin niiden syöminen kun ymmärsimme niiden epäterveellisyyden. Herkkupäivänä jätskiä ja muuten syömme terveellisiä ruokia ja välipaloja, esim. kunnon ruisleipää ja kalkkunaleikkelettä ja kasviksia. |
Tarkoitin Mauttomista juguista. Hiukan kankea kirjoittaa tällä lainakoneella...
| |
| | |
03.08.11, 20:14
|
#22 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja ota huomioon etteivät kaikki pidä noista "mauttomsita juguista". Meilläkin lopetettiin niiden syöminen kun ymmärsimme niiden epäterveellisyyden. Herkkupäivänä jätskiä ja muuten syömme terveellisiä ruokia ja välipaloja, esim. kunnon ruisleipää ja kalkkunaleikkelettä ja kasviksia. |
Siis kalkkunaleike terveellistä???? Lukekaapa tuoteseloste.
| |
| | |
04.08.11, 08:04
|
#23 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja siis häh Siis kalkkunaleike terveellistä???? Lukekaapa tuoteseloste. |
Onhan niissä lisäaineita, mutta mikä sitten olisi terveellistä?
| |
| | |
10.08.11, 09:24
|
#24 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006 Sijainti: Pääkaupunkiseutu
|
Minä inhoan niin paljon kaikkia niitä "ei, ei turvota, ei oo ilmapalloo" -mainoksia, etten pelkästään niiden mainosten vuoksi voisi ostaa kyseisiä jogurtteja. Mainosten perusteella nykyään kaikkia vain turvottaa, kutiaa, on ilmavaivoja, maha ei toimi tai se toimii liikaa tai ihminen muuten vain haisee pahalle jostakin suunnasta. Kerran sain muuten maistiaiseksi yhden sellaisen pienen juotavan ihmepönikän, ja tuote oli niin kammottavan makeaa, että sen jälkeen piti juoda pari litraa vettä...
Sen sijaan tavallista maustamatonta luomujogurttia syön aina joskus siksi, että minusta se on hyvää. Meillä voi mennä pitkäänkin, ettemme jogurttia osta, mutta välillä sitä alkaa tehdä mieli.
| |
| | |
10.08.11, 11:57
|
#25 (linkki)
| | (Vierailija) |
Vastaan vaikkei kuuluiskaan... ;)
En nimittäin syö jogurtteja. Koskaan enkä missään muodossa. En ole koskaan tykännyt mistään hapatetuista maitotuotteista. Maitoa juon kyllä sellaisenaan ja juustoja (onks ne hapatettuja?).
Hyvin olen elämäni läpi pärjännyt ilman jogurtteja, viilejä ja rahkoja. Ja vatsakin on voinut erinomaisesti.
| |
| | | | |