Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ruoka.fi > Keittiössä
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
10.11.11, 13:11   #1 (linkki)
ja helppo ruoka
(Vierailija)

Tämä on hyvä

Keitettyjä perunoita, keitettyjä kananmunia ja keitettyä makaronia. Perunat ja kananmunat soossataan keskenään ja lopuksi vain sekoitetaan makaronit sekaan. Sitten voita tai margariinia myös sekaan ja suolaa tai aromisuolaa. Kuulostaa tosi tylsältä ruualta, mutta hyvää on. Ei mielestäni tarvitse edes lihaa tai mitään sen kanssa.
  Vastaa viestiin
10.11.11, 13:19   #2 (linkki)
vaikuttaa
(Vierailija)

hirveältä mössöltä eli on kyllä lasten apetta.
  Vastaa viestiin
10.11.11, 13:38   #3 (linkki)
Ap
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vaikuttaa Näytä viesti
Ihan miten vaan. Ekan kerran ku näin edes koko ruuan ajttelin, että se on pahaa, mutta eipä ollutkaan:)
  Vastaa viestiin
10.11.11, 14:31   #4 (linkki)
minä vaan
(Vierailija)

Varmaan ihan hyvää ja helppo tehdä. Eikä ole rasvassa käristettyä.
  Vastaa viestiin
10.11.11, 14:51   #5 (linkki)
ei makaronia
(Vierailija)

Perunaa, voita ja keitettyä kananmunaa minäkin olen muussattuna syönyt ja maistuu hyvältä. Toki se vähän sellaiselta lastenruualta tuntuu, mutta kerrankos aikuista lapsettaa. Makaronia en kuitenkaan siihen sotkisi - en näe mitään pointtia asiassa.
  Vastaa viestiin
10.11.11, 16:56   #6 (linkki)
Ap
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ei makaronia Näytä viesti
Perunaa, voita ja keitettyä kananmunaa minäkin olen muussattuna syönyt ja maistuu hyvältä. Toki se vähän sellaiselta lastenruualta tuntuu, mutta kerrankos aikuista lapsettaa. Makaronia en kuitenkaan siihen sotkisi - en näe mitään pointtia asiassa.

Hyvää se on ilman makaroniakin, mutta kyl must makaronikin joukkoon sopii. Makuasia:) juu, tuntuuhan se vähän lastenruualta, mutta ei anneta sen haitata:D
  Vastaa viestiin
10.11.11, 18:03   #7 (linkki)
Hillewi
(Vierailija)

Pöperöt poikineen

Ja mitäs suosittelisit ap juomavaihtoehdoiksi? Ainakin: vesi ja sekamehu. Lämpimänä vaihtoehtona kahvi ja tee. Eikö vain?
  Vastaa viestiin
10.11.11, 18:10   #8 (linkki)
Ap
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hillewi Näytä viesti
Ja mitäs suosittelisit ap juomavaihtoehdoiksi? Ainakin: vesi ja sekamehu. Lämpimänä vaihtoehtona kahvi ja tee. Eikö vain?

No itse olen juonut maitoa, mehua ja vettä. hyvin toimii:)
  Vastaa viestiin
10.11.11, 20:34   #9 (linkki)
Huh!
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vaikuttaa Näytä viesti
En kyllä tarjoaisi edes lapselle. Lapselle pitisi tarjota aina kaikki ruoka-aineet erikseen ja eri ryhmissä ja sillä tavoin myös makuaisti kehittyy.
  Vastaa viestiin
10.11.11, 21:07   #10 (linkki)
no

Rekisteröitynyt: 02/2007
tuohan on kiva idea sekoittaa perunaa ja kananmunaa; itse laittaisin siihen kolmanneksi kalaa jossakin muodossa, silliä, savukalaa tai uunilohta...

Ja sitten kun vielä kehittelee ideaa, niin mikä kastike siihen sopisi ja vielä mitä siihen voisi lisätä; siitä nimittäin saisi ruokaisan salaatinkin.

Hieno aloitus, kiitos. Toki makaronikin käy, jos tarvitaan isommalle porukalle nopeasti energiaa...
  Vastaa viestiin
10.11.11, 23:58   #11 (linkki)
Pula-ajan apetta
(Vierailija)

Tätä ruokaahan voi sitten suomalaiset joukolla nauttia, kun rahat ovat menneet muualle. Itse en kyllä moista sapuskaa söisi, kuin vain pakon edessä. Elämä on lyhyt, ei sitä kannata hukata moisen appeen kokkaamiseen saati syömiseen, jos ei ole pakko. Joku taso näihin resepteihinkin, kiitos!
  Vastaa viestiin
11.11.11, 09:16   #12 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Rekisteröitynyt: 07/2006
Sijainti: Pääkaupunkiseutu
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja no Näytä viesti
tuohan on kiva idea sekoittaa perunaa ja kananmunaa; itse laittaisin siihen kolmanneksi kalaa jossakin muodossa, silliä, savukalaa tai uunilohta...

Ja sitten kun vielä kehittelee ideaa, niin mikä kastike siihen sopisi ja vielä mitä siihen voisi lisätä; siitä nimittäin saisi ruokaisan salaatinkin.

Hieno aloitus, kiitos. Toki makaronikin käy, jos tarvitaan isommalle porukalle nopeasti energiaa...
Minä laittaisin ehdottomasti perinteiseen tapaan tehtyä valkokastiketta.
  Vastaa viestiin
11.11.11, 09:25   #13 (linkki)
hyihyi vaan
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Huh! Näytä viesti
En kyllä tarjoaisi edes lapselle. Lapselle pitisi tarjota aina kaikki ruoka-aineet erikseen ja eri ryhmissä ja sillä tavoin myös makuaisti kehittyy.

Ei tuo ole edes lapsen ruokaa! mikä tuossa sekamössössä on se pointti? Visuaalisesti ajatellen on lähinnä kauhistus!!!
Olen samaa mieltä kuin sinä, miksi laittaa lapsi tuollaisten kahukokemusten eteen. Se miltä ruoka näyttää on mielestäni tärkeätä. Yksinkertaista perusruokaa voi syödä arkioloissa mutta tuo ei kuulu niihin lajeihin. Papukaijamerkkiä ei tuosta tule!!!
  Vastaa viestiin
11.11.11, 09:27   #14 (linkki)
piipariska
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pula-ajan apetta Näytä viesti
Tätä ruokaahan voi sitten suomalaiset joukolla nauttia, kun rahat ovat menneet muualle. Itse en kyllä moista sapuskaa söisi, kuin vain pakon edessä. Elämä on lyhyt, ei sitä kannata hukata moisen appeen kokkaamiseen saati syömiseen, jos ei ole pakko. Joku taso näihin resepteihinkin, kiitos!

Juuri niin, palstalle sentään joku taso olisi hyvä saada, tuo aloitus saa normaalin ihmisen lähinnä voimaan pahoin. Onko rahat juotu vai miksi ei sitä riitä edes kunnolliseen ja järkevään ruokaan?
  Vastaa viestiin
11.11.11, 09:37   #15 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sekamössö Näytä viesti
[viesti moderoitu]
Perinteisellä tavalla tarkoitin sitä tapaa, jossa jauhot sekoitetaan sulatetun rasvan sekaan ja sen jälkeen lisätään maito. On myös toisenlaisia tapoja tehdä tämä kastike.

Olen muuten syönyt vastaavanlaista ruokaa ilman makakronia ja mössäämistä eli keitettyjä perunoita, valkokastiketta jonka seassa muussattuna keitettyä kananmunaa. Aika herkulliselta se maistui. Tuohon, kun sitten lisää jotain hyvää valkolihaista kalaa paistettuna niin johan on herkkua.

Viimeinen muokkaaja Plaza-tiimi; 11.11.11 12:28.
  Vastaa viestiin
11.11.11, 10:00   #16 (linkki)
no

Rekisteröitynyt: 02/2007
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jx Näytä viesti
Perinteisellä tavalla tarkoitin sitä tapaa, jossa jauhot sekoitetaan sulatetun rasvan sekaan ja sen jälkeen lisätään maito. On myös toisenlaisia tapoja tehdä tämä kastike.

Olen muuten syönyt vastaavanlaista ruokaa ilman makakronia ja mössäämistä eli keitettyjä perunoita, valkokastiketta jonka seassa muussattuna keitettyä kananmunaa. Aika herkulliselta se maistui. Tuohon, kun sitten lisää jotain hyvää valkolihaista kalaa paistettuna niin johan on herkkua.
Ai sinä ajattelit tuota. Minä mietin sellaista perunasalaattia, johon voisi tulla vielä sipulia, paprikaa, katkarapuja? Sitten se kastike voisi olla jokin etikkainen, majoneesi?
  Vastaa viestiin
11.11.11, 10:21   #17 (linkki)
sekamössö
(Vierailija)

Lainaus:

tuo mistä kerrot on vanha "maalaisrepseti" mm. uusien perunoiden kanssa eli tuo valkokastike jonka joukossa on pilkottua kananmunaa. En ole kyllä ihan mössöksi laitettua kananmunaa siinä nähnyt, vaan lähinnä kuutioitua.
Perumössöä en ole ikinä edes nähnyt vaan keitettyjä perunoita + valkokastike.
  Vastaa viestiin
11.11.11, 10:21   #18 (linkki)
sekamössö
(Vierailija)

Lainaus:
tuo mistä kerrot on vanha "maalaisrepseti" mm. uusien perunoiden kanssa eli tuo valkokastike jonka joukossa on pilkottua kananmunaa. En ole kyllä ihan mössöksi laitettua kananmunaa siinä nähnyt, vaan lähinnä kuutioitua.

Sorry... perunamössöä....
  Vastaa viestiin
11.11.11, 13:38   #19 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja no Näytä viesti
Ai sinä ajattelit tuota. Minä mietin sellaista perunasalaattia, johon voisi tulla vielä sipulia, paprikaa, katkarapuja? Sitten se kastike voisi olla jokin etikkainen, majoneesi?
Tuosta sinun vaihtoehdosta kun jättäisi sipulin pois niin saattaisipa maistua jopa minullekin.
  Vastaa viestiin
11.11.11, 13:41   #20 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Lainaus:
Sorry... perunamössöä....
No minä yleensä muussaan sen kananmunan haarukalla ihan muussiksi. Voihan sen halutessaan jättää isommaksikin. Ihan makuasia.
  Vastaa viestiin
11.11.11, 13:44   #21 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Lainaus:
Miten niin valkokastike, jossa on pilkottua/muussattua kananmunaa olisi maalaisresepti? Minä olen kaupunkilainen (stadilainen) ja tuota olen syönyt useinkin, mutten nyt viime aikoina. Pitäneekin jonain päivänä tuota valmistaa se, kun on niin hyvää.
  Vastaa viestiin
11.11.11, 14:15   #22 (linkki)
angloelli kirjautumatta
(Vierailija)

Minakin muistan lapsuudestani valkokastikkeen, jossa on kananmunaa. Meilla sen kanssa oli aina paistettua kalaa ja perunoita sen kanssa. Hyvaahan se oli, mutta eipa ole tullut itse tehtya. Serkkuni sotki peruna-kastikemossoon myos aimo annoksen ketsuppia. Annoksen visuaalinen vaikutelma oli kylla aika hirvea :-)
  Vastaa viestiin
11.11.11, 14:33   #23 (linkki)
löken
(Vierailija)

Lainaus:
Tuosta sinun vaihtoehdosta kun jättäisi sipulin pois niin saattaisipa maistua jopa minullekin.

Sipulista tulee makua, voi laittaa joko salaattisipulia, keltasipulia tai punasipulia. mauton ruoka ei maistu normaalille ihmiselle.
  Vastaa viestiin
11.11.11, 14:35   #24 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja löken Näytä viesti
Sipulista tulee makua, voi laittaa joko salaattisipulia, keltasipulia tai punasipulia. mauton ruoka ei maistu normaalille ihmiselle.
Meidän keittiössä valmistetaan maukasta ruokaa vaikkakin teemme sen ilman sipulia. Kaikki ihmiset nyt eivät vaan voi syödä sipulia syystä tai toisesta.
  Vastaa viestiin
11.11.11, 14:36   #25 (linkki)
ei muussattua
(Vierailija)

Lainaus:
Miten niin valkokastike, jossa on pilkottua/muussattua kananmunaa olisi maalaisresepti? Minä olen kaupunkilainen (stadilainen) ja tuota olen syönyt useinkin, mutten nyt viime aikoina. Pitäneekin jonain päivänä tuota valmistaa se, kun on niin hyvää.

vaan pilkottue li lähinnä kuutioitua kananmunaa... mutta perinteiset eli vanhemmat ruoat ovat kaikki maaseudulta peräisin. Vaikka tietysti ne köyhimmät ihmiset ovat asuneet kaupungissa...
moni vanha ruokatapa on peräisin kartanoista ja niistähän sinulla ei ole hajuakaan!
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku