Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Elmo49 Mistä lähtien kananmuna on kuulunut perunasalaattiin ? |
Meillä se on kuulunut aina, reseptejähän on varmaan tuhansia perunasalaatille. Googlaa esim. " potato salad with eggs" niin löydät lukuisia hyviä esimerkkejä. Meillä on äidin oma resepti, jota mulla ei nyt ole käsillä. En itse yleensä tee perunasalaattia, vaan mamma tekee, se onkin hyvää. Olen syönyt myös mamman tekemänä laatikkoa, jossa on ollut perunaviipaleita ja munaviipaleita, ja bechamel-kastiketta, hyvää oli sekin.
Minusta perunassa, munissa tai vaikka makaroonissa ei ole mitään vikaa itsessään, mutta hyvä kokki osaa maustaa ja tehdä yksinkertaisistakin aineista visuaalisesti miellyttävän annoksen. Söin juuri lisukkeena perunaa, joka oli viipaloita ohueksi, sivelty valkosipulilla ja öljyllä, ja kasattu torniksi ja maustettu hyvin ja paistettu uunissa. Olin vieraana, joten en tiedä tarkkaan miten oli tehty, mutta emäntä lupasi lähettää reseptin kun ehtii.
Oli todellakin paras lisuke ikinä, hyvin yksinkertaista, kaunista ja maukasta. Miehenikin kysyi kotona, että mitä ihmettä ne perunatornit oli, olivat kuulemma parasta perunaa ikinä.