| |  | | |
23.11.11, 13:44
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Paras sähkövatkain?
Voitteko suositella kädessä pidettävää sähkövatkainta? Edellinen on tosi vanha eikä jaksa enää vatkata, joten ostaisin uuden. Yritin etsiä netistä puolueetonta testiä, mutta en löytänyt.
| |
| | |
23.11.11, 14:02
|
#2 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2006 Sijainti: Pääkaupunkiseutu
|
En viitsi merkkiä tarkemmin (eli omaani kehua), mutta kannattaa ostaa sellainen vatkain, jossa ne vatkaimet ovat sellaisia leveämiä ei lankamaisia. Tarkemmin en tätä osaa selittää.
Eli siis alla olevan kuvan kaltaiset vatkaimet. Merkistä en kommentoi mitäää. | |
| | |
23.11.11, 14:32
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Meillä on ollut Philips-merkkisiä, kestoikä hyvä, en muista kuitenkaan mikä se nykyinen on (2 kpl käytössä, toinen kotona ja toinen maalla).
| |
| | |
23.11.11, 14:35
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Parasta ei voi nimetä kun kaikkia ei ole kokeillut. Philips on merkkinä hyvä ja kestävä, ainakin ne jotka ovat vanhempaa tuotantoa, nykyisistä vaikeata sanoa.
Myös muotoilu on tärkeä, vempain ei saa olla liian "ufo" muodoltaan.
Harvoin tarvitsee vatkainta kun ei leivo.
| |
| | |
23.11.11, 14:47
|
#5 (linkki)
|
|
Ensimmäisessä viestissäni ei siis ollut tarkoitus mainostaa Philipsiä vaan laittaa kuva minkälaiset vatkainosat ovat hyviä.
| |
| | |
23.11.11, 14:51
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jx Ensimmäisessä viestissäni ei siis ollut tarkoitus mainostaa Philipsiä vaan laittaa kuva minkälaiset vatkainosat ovat hyviä. |
Mistäs tiedät että ovat parhaita?
| |
| | |
23.11.11, 14:56
|
#7 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ????? Mistäs tiedät että ovat parhaita? | Olen joskus jossain kyläpaikassa kokeillut sellaisia, joissa on sellaisen lankamaiset vatkaimet eivätkä ne mielestäni ole vatkannet yhtä hyvin kuin nuo kuvassa näkyvät. Itselläni on nyt vasta elämäni toinen sähkövatkain käytössä ja edellisessä sekä tässä nykyisessä kuvan kaltaiset vatkaimet ja tyytyväinen olen.
| |
| | |
23.11.11, 15:04
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
vatkaan munia, en kylässä.
| |
| | |
23.11.11, 15:52
|
#9 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kotona vatkaan munia, en kylässä. | Kyllä minä olen useinkin kyllässä leiponut.
| |
| | |
24.11.11, 10:44
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
Osaisiko kukaan suositella mitään tiettyä mallia?
| |
| | |
24.11.11, 12:23
|
#11 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja aloittaja Osaisiko kukaan suositella mitään tiettyä mallia? | Ei tuo kuvan vatkain varmaankaan huonoimmasta päästä ole. Käy vatkaimia myyvässä kodinkoneliikkeessä kyselemässä lisää.
| |
| | |
24.11.11, 13:21
|
#12 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Jx Ei tuo kuvan vatkain varmaankaan huonoimmasta päästä ole. Käy vatkaimia myyvässä kodinkoneliikkeessä kyselemässä lisää. | Liikkeissä kaverit myyvät tietysti vaikka paidan päältään, mutta kaipaisin tavallisen kuluttajan näkökulmaa. :)
| |
| | |
24.11.11, 13:55
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) |
Totta, myyjät myyvät mitä vaan, usein haluavat myydä sen kalleimman.
En muista minkämerkkinen vatkain meillä on, on kestänyt monia monia vuosia. Ei sitä toki kovin usein edes käytetä.
Paras on sellainen joka tuntuu kädessä vakaalta eikä ulkonäkö ole kovin erikoinen. En edes tiedä millaisia vatkaimet ovat nykyään, kun ei ole ollut tarvis ostaa.
| |
| | |
24.11.11, 13:56
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) |
Vatkaimia löytyy ihan tavaratalojen "keittiövälineosastoilta", ei tarvi kodinkoneliikkeeseen mennä, siellä taitaa tietämys olla heikointa kun on keittiövälineistä kyse.
| |
| | |
24.11.11, 14:47
|
#15 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja abcd Vatkaimia löytyy ihan tavaratalojen "keittiövälineosastoilta", ei tarvi kodinkoneliikkeeseen mennä, siellä taitaa tietämys olla heikointa kun on keittiövälineistä kyse. | Tietysti, mutta olisi tosiaan kiva kuulla käyttäjien suosituksia. Myyjät myyvät. Se on heidän työtään. :)
| |
| | |
24.11.11, 14:49
|
#16 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja joululeipuri Voitteko suositella kädessä pidettävää sähkövatkainta? Edellinen on tosi vanha eikä jaksa enää vatkata, joten ostaisin uuden. Yritin etsiä netistä puolueetonta testiä, mutta en löytänyt. |
Parasta tuskin kukaan osaa sanoa. Meillä tuo Jx:n linkittämän kuvan mukainen, mutta oranssin värisellä kytkimellä varustettuna. Lisäksi vatkaimessa on turbonappi. On toiminut vuosia moitteettomasti ja sisältää myös taikinakoukut. Tosin käytämme yleiskonetta paksumpien taikinoiden tekoon.
| |
| | |
24.11.11, 14:58
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) |
Jatkan vielä, kun tuli mieleen... Tuossa vatkaimessa on tehoa 175 wattia. Äidillä on Bochin vatkain, jossa tehoa 450 wattia ja paljon hiljaisempi ääni. Minun vatkain maksaa tänäpäivänä (katsoin liikkeen sivuilta) noin 20 euroa, äidin noin 60 euroa, eli molemmat ovat edullisia. Hyvin muuten tuo Boch vatkaa, vaikka ei ole leveitä vispilän teriä -tai mitä lie ovat :)
| |
| | |
24.11.11, 15:01
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) | Korjaan
Tarkoitan tietysti Boschia, ennen kuin kukaan ehtii ihmetellä "mikä tuo merkki on".
| |
| | |
24.11.11, 23:46
|
#19 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Jx En viitsi merkkiä tarkemmin (eli omaani kehua), mutta kannattaa ostaa sellainen vatkain, jossa ne vatkaimet ovat sellaisia leveämiä ei lankamaisia. Tarkemmin en tätä osaa selittää.
Eli siis alla olevan kuvan kaltaiset vatkaimet. Merkistä en kommentoi mitäää.  |
Hmmm... en ihan ymmärrä oheista viestiä. Minulla on sellainen sähkövatkain, jossa on useita erilaisia vatkainosia, on lankamaisia ja oheisen kuvan kaltaisia, jopa taikinakoukut. Merkki on KitchenAid. Joten itse suosittelen sinulle sellaista vatkainta, johon saa erilaisia vatkainosia. Ja sähkövatkaimessani on 9 eri nopeutta, tämän ominaisuuden olen myös hyväksi havainnut.
Taikinakoukkuja en tosin käytä, on kätevämpää käyttää silloin, kun esim. pullataikinan tekee yleiskonetta.
| |
| | |
25.11.11, 08:32
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) |
"Lankavatkaimet" kyllä vatkaavat taikinan hyvin, mutta eivät kestä, katkeavat käytössä. Entinen vatkain olisi muuten ollut hyvä ja toimiva, mutta oli uusi ostettava, kun vatkaimet katkesivat. Nykyinen on Philips, jossa tuollaiset Jx:n kuvan kaltaiset vatkaimet, ovat kestäneet jo vuosia ja muutenkin hyvin ajanut asiansa, hyvä vehje. Pullataikinat ja leipätaikinat teen yleiskoneella, joten kakkutaikinoiden, kermojen ym vatkaamiseen sähkövatkain minulla käytössä. Joskus olen kaivannut useampia vatkaimia, joten plussaa paljon leipovalle, jos niitä on useammat, ei tarvi välillä tiskailla. =)
| |
| | |
25.11.11, 09:58
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) |
meillä on 2 ns. lankavatkainta, ovat kestäneet vuosia. Eli ei ne mene rikki. Taitaa olla jokin "anttilanlaatu" josta tuossa ylempänä kirjoitetaan. Langassa ja langassakin on eroja.
Korjaan: se toinen on kyllä eri mallia eli ei ole lankavatkain (kauhea mikä ilmaisu!)
| |
| | |
25.11.11, 09:59
|
#22 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja vatkain "Lankavatkaimet" kyllä vatkaavat taikinan hyvin, mutta eivät kestä, katkeavat käytössä. Entinen vatkain olisi muuten ollut hyvä ja toimiva, mutta oli uusi ostettava, kun vatkaimet katkesivat. Nykyinen on Philips, jossa tuollaiset Jx:n kuvan kaltaiset vatkaimet, ovat kestäneet jo vuosia ja muutenkin hyvin ajanut asiansa, hyvä vehje. Pullataikinat ja leipätaikinat teen yleiskoneella, joten kakkutaikinoiden, kermojen ym vatkaamiseen sähkövatkain minulla käytössä. Joskus olen kaivannut useampia vatkaimia, joten plussaa paljon leipovalle, jos niitä on useammat, ei tarvi välillä tiskailla. =) |
katkeaa? Vaikuttaa kummalliselta.
| |
| | |
25.11.11, 11:09
|
#23 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 12/2006
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vatkainko? katkeaa? Vaikuttaa kummalliselta. | Ei ole minullakaan koskaan lankavatkain katkennut vaikka nytkin käytössäni on todella vanha Boschin malli.
| |
| | |
25.11.11, 12:16
|
#24 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ei ole vatkain koskaan mennyt rikki eli ei langat katkeile. Jos nimittäin käyttää sitä normaalisti. Lasten leluksi sitä ei ole edes tarkoitettu.
| |
| | |
25.11.11, 13:48
|
#25 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ehkä ollut maanantaikappale tai "anttilanlaatua", kuten joku irvisteli, mutta katkesi kuin katkesikin, joten meille ei ainakaan kyseisen mallisia enää osteta!!! Ystäväpiirissä on muillakin ollut samaa vikaa, joten ei mitenkään kummallista. Tietysti, jos kerran vuodessa vatkaa jonkin taikinan, niin tottahan kestää erilailla, kuin viikottain leipovalla!!! Lasten lelut on meillä ainakin erikseen, ne ei leiki keittiökoneilla, eikä muillakaan koneilla!!! Vatkainta käytetään meidän taloudessa vatkaamiseen!!!!
| |
| | | | |