Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ruoka.fi > Keittiössä
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
30.11.11, 16:26   #1 (linkki)
matmamma
(Vierailija)

kuitukangasmyssyt?

Tietääkö kukaan, mistä tavallinen ruoanlaittaja saisi ostaa sellaisia kuitukangasmyssyjä joita suurkeittiöissäkin käytetään?
Luultavasti jostakin tukusta saisi mutta en mä tarvi sataa kappaletta, ehkä kymmenkunta. Meinaan pistää päähän kun menen vesijumppaan (tavallinen uimalakki hiostaa hirveesti) ja kyllä se aina joskus olis kiva keittiöhommissakin jos jotain vaikka paistaa, ja illalla meinaa teatteriin tms. ja on just tullu kampaajalta.
Kiitokset vastaajille!
  Vastaa viestiin
30.11.11, 16:35   #2 (linkki)
käykö tämmöinen
(Vierailija)

Minä ostin tuolta remonttia varten, ettei katonmaaluussa mene tukkaan maalia. Se minunn myssypussi tuli kyllä tutun maanviljelijän tilauksen mukana ja minä maksoin tuttavalle, mutta ymmärtääkseni sieltä voi tilata kuka vaan. Ei siis tarvitse olla mitään y-tunnuksia tietääkseni.

En mene takuuseen onko minulla just tuo malli mutta ainakain samanoloinen:
Faba - Suojapäähine, 20 kpl/pussi, kuitukangasta
  Vastaa viestiin
30.11.11, 22:25   #3 (linkki)
Herkkusuu
(Vierailija)

Miten laitatte myssyn? Olisiko leivitys, panerointi vai nopea pintakäristys parhaan lopputuloksen antava?
  Vastaa viestiin
02.12.11, 19:41   #4 (linkki)
emäntä
(Vierailija)

kuitukangasmyssyt

Moi!
Voisit kysyä apteekista, ainakin itse sain sieltä ostettua (muutama vuosi sitten) kappale tavarana myyvät. Nykyään saan työpaikan kautta kun tukusta tulee laatikoittain.
  Vastaa viestiin
03.12.11, 21:00   #5 (linkki)
Vanha elli
(Vierailija)

Kerran yökylään mennessä ostin kertakäyttölakanat, kun kankaiset unohtuivat ottamatta mukaan. Eipä niitä sallittu käyttää ja niinpä olen ommellut niistä keittiömyssyjä. Pyöreä palanen vain, nauhakuja reunaan ja siihen kuminauha. Olen tehnyt reilunkokoisia. Saman voisi kyllä tehdä jostakin kevyestä jäännöskangaspalastakin.
  Vastaa viestiin
04.12.11, 10:09   #6 (linkki)
Niksi-Pirkka
(Vierailija)

Hyvän leivontamyssyn - ja vaikkapa maalarinmyssyn saat sukkahousuista, kun teet niihin haaraosan kohdalle solmun ja leikkaat sitten sukkaosat pois. Myssy on napakka ja pysyy hyvin päässä. Ei ole välttämättä ihan kertakäyttöinenkään.

Sukkahousut ovat "uusiutuva vara" ja niitä riittää monenlaiseen uusiokäyttöön:))
  Vastaa viestiin
04.12.11, 13:15   #7 (linkki)
matmamma
(Vierailija)

eipä muuta kuin kiitoksia

... omasta, vesijumppahallin ja ja perheen puolesta. Erityisesti tuo sukkahousuniksi voisi olla omiaan kirvoittamaan makeat naurut mamman lähipiiristä. Mutta kyllä mä näillä neuvoilla pärjään!

hyvää joulunodotusta kaikille keittiöihmisille,
t. matmamma
  Vastaa viestiin