| |  | |
20.12.11, 21:40
|
#1 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 01/2011
| eläinperäinen paistorasva?
Osaako kukaan sanoa, myydäänkö jossain vielä nykyisin jotain eläinperäistä rasvaa sellaisissa kilon tiiliskivipakkauksissa? Tutkiskelin munkinpaistorasvapakkausta, mutta se on kasvispohjaista. Muistanko väärin, että jotain vastaavalla tavalla pakattua eläinkunnasta saatua rasvaa olisi joskus ollut myynnissä?
| |
| | |
20.12.11, 22:46
|
#2 (linkki)
|
|
Silavaa ainakin myydään, en tosin tiedä saako juuri tuollaisissa kilon pakkauksissa. Löytyy ainakin törkeän hintaisissa tuubeissa.
| |
| | |
21.12.11, 09:08
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
paistorasvaa saisi teurastamolta vaikka kuution
| |
| | |
21.12.11, 10:17
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja InToElli Osaako kukaan sanoa, myydäänkö jossain vielä nykyisin jotain eläinperäistä rasvaa sellaisissa kilon tiiliskivipakkauksissa? Tutkiskelin munkinpaistorasvapakkausta, mutta se on kasvispohjaista. Muistanko väärin, että jotain vastaavalla tavalla pakattua eläinkunnasta saatua rasvaa olisi joskus ollut myynnissä? |
En ole ostanut aikoihin, munkkeja en paista. Puolen kilon pakkauksissa on paistinrasva ollut ennen, en tiedä saako mistään isommassa paketissa, jos yleensä saa.
Laardiksi sitä rasvaa kutsuttiin, ainakin lapsuudessani sitä oli.
| |
| | |
21.12.11, 21:37
|
#5 (linkki)
|
| | |
| | |
22.12.11, 13:56
|
#6 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kristiina En ole ostanut aikoihin, munkkeja en paista. Puolen kilon pakkauksissa on paistinrasva ollut ennen, en tiedä saako mistään isommassa paketissa, jos yleensä saa.
Laardiksi sitä rasvaa kutsuttiin, ainakin lapsuudessani sitä oli. | Tämä on varmaankin sitä, mistä se mielikuva on! Jos ei kiloisessa pakkausessa niin kuitenkin samanlaisessa kulmikkaassa foliopaketissa kuin voi, kookosrasva ja munkkirasva.
Saako sitä paistinrasvaa mistään??
| |
| | |
22.12.11, 14:11
|
#7 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja InToElli Tämä on varmaankin sitä, mistä se mielikuva on! Jos ei kiloisessa pakkausessa niin kuitenkin samanlaisessa kulmikkaassa foliopaketissa kuin voi, kookosrasva ja munkkirasva.
Saako sitä paistinrasvaa mistään?? |
Painstinrasva kontra munkkirasva.... mitähän se munkkirasva on? Eikö se ole juuri paistinrasvaa vai? Foliopaketissa olevaa rasvaa olen nähnyt, sillä paistetttiin munkkeja aikoinaan. Kookosrasva on myöskin jollain tapaa tuttua. Saakohan noita enää mistään, täytyypä googlettaa... mitä tullee vastaukseksi. Laardi on nimi jonka muistan jostain kaukaisuudesta.
| |
| | |
22.12.11, 14:16
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Googlettaen löysin Kokki-paistinrasvan. Eli tuon nimen löysin ja sen nimistähän se on ollut. Ei mitään myyntipaikkaa ole tiedossa, mutta kait sitä valmistetaan.
| |
| | |
22.12.11, 18:02
|
#9 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja InToElli Tämä on varmaankin sitä, mistä se mielikuva on! Jos ei kiloisessa pakkausessa niin kuitenkin samanlaisessa kulmikkaassa foliopaketissa kuin voi, kookosrasva ja munkkirasva.
Saako sitä paistinrasvaa mistään?? | Otapa puhelin käteesi ja etsi lähin pienteurastamo, sieltä voit hakea vaikka sata kiloa tätä sisäelinrasvaa, eikä varmasti maksa muutamaa euroa enempää.
| |
| | |
22.12.11, 19:10
|
#10 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2006 Sijainti: Pääkaupunkiseutu
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kristiina Painstinrasva kontra munkkirasva.... mitähän se munkkirasva on? Eikö se ole juuri paistinrasvaa vai? Foliopaketissa olevaa rasvaa olen nähnyt, sillä paistetttiin munkkeja aikoinaan. Kookosrasva on myöskin jollain tapaa tuttua. Saakohan noita enää mistään, täytyypä googlettaa... mitä tullee vastaukseksi. Laardi on nimi jonka muistan jostain kaukaisuudesta. | Kookosrasvaa myydään edelleenkin ja sunnuntai merkkistä munkkirasvaa olen nähnyt. Laardia en kaupoissa ole nähnyt myynnissä enkä muista sen merkkistä tuotetta koskaan ostaneeni.
| |
| | |
22.12.11, 21:06
|
#11 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 09/2010
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jx Kookosrasvaa myydään edelleenkin ja sunnuntai merkkistä munkkirasvaa olen nähnyt. Laardia en kaupoissa ole nähnyt myynnissä enkä muista sen merkkistä tuotetta koskaan ostaneeni. | Kaupoissa oli tosiaankin ennen laardia, jota käytettiin mm. munkkien paistamiseen. Se oli 1/2 kilon paketissa, kuten voikin. Laardi oli sellaista läpikuultavan valkoista, melko kovaa rasvaa.
| |
| | |
24.12.11, 11:59
|
#12 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Jx Kookosrasvaa myydään edelleenkin ja sunnuntai merkkistä munkkirasvaa olen nähnyt. Laardia en kaupoissa ole nähnyt myynnissä enkä muista sen merkkistä tuotetta koskaan ostaneeni. |
Hallissa vakiomyyjäni kehui itse tehtyä heravoita niin kovasti, että oli pakko ostaa purkillinen. Oikeassa hän oli; kyllä se antaa jännän aromin esim. kalojen kastikkeille ja munakkaille.
Olen siirtynyt käyttämään vastikään avattua kalakauppaa, jossa on erinomaiset valikoimat. Eilen laitoimme aivan uskomattoman hyviä rosmariinisimpukoita. Juuri merestä nostetut simpukat ovat paljon maukkaampia kuin Suomessa saatavat kalveat sukulaisensa. Tänään laitamme pöytään jotain hyvää kalaa paikallisen viinin kera. Saa nähdä, mitä kalakauppa tarjoaa. Huomenna syömme keveästi, joten laitan tryffelipastaa ja salaattia.
| |
| | | | |