Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ruoka.fi > Keittiössä
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
25.12.11, 13:40   #1 (linkki)
Vanha Edam
(Vierailija)

Viiriäisenmunat

Nyt, kun samppanja-aamiainen on nautittu, on aikaa kysäistä asiaa, joka on vaivannut minua jo jonkin aikaa. Täällä viiriäisenmunat ovat edukkaita ja helposti saatavia, joten olen siirtynyt käyttämään niitä. Terveellisiä ne ovat ja maukkaita, mutta kuinka te saatte sisustan ulos niin, ettei kuorensirpaleita tule mukaan? Sen kuoren alla olevan sitkeän kalvon vuoksi olen käyttänyt terävää keittiöveistä, mutta giljotiinimenetelmästä huolimatta jokunen kuorensiru eksyy ikävästi munamassaan.

Muistaakseni ainakin Jx on kertonut tarhanneensa viiriäisiä ja tottuneensa käyttämään viiriäisenmunia, joten odotan asiantuntijan neuvoja.
  Vastaa viestiin
25.12.11, 14:51   #2 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Rekisteröitynyt: 07/2006
Sijainti: Pääkaupunkiseutu
Enpä ole koskaan mitään eläimiä kasvattanut. Mistähäkän tuollaisen käsityksen olet saanut. Helsingissä kerrostalossa ei oikein viiriäisiä tai muitakaan kanalintuja pysty tarhaamaan.
  Vastaa viestiin
25.12.11, 17:30   #3 (linkki)
nauru pidentää jne
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vanha Edam Näytä viesti
Nyt, kun samppanja-aamiainen on nautittu, on aikaa kysäistä asiaa, joka on vaivannut minua jo jonkin aikaa. Täällä viiriäisenmunat ovat edukkaita ja helposti saatavia, joten olen siirtynyt käyttämään niitä. Terveellisiä ne ovat ja maukkaita, mutta kuinka te saatte sisustan ulos niin, ettei kuorensirpaleita tule mukaan? Sen kuoren alla olevan sitkeän kalvon vuoksi olen käyttänyt terävää keittiöveistä, mutta giljotiinimenetelmästä huolimatta jokunen kuorensiru eksyy ikävästi munamassaan.

Muistaakseni ainakin Jx on kertonut tarhanneensa viiriäisiä ja tottuneensa käyttämään viiriäisenmunia, joten odotan asiantuntijan neuvoja.
Jes, huomataan että samppanja-aamiainen on nautittu ja vielä siihen aikaan päivästä....
No, vääriä käsityksiä syntyy, ei voi mitään.
Tämähän olikin varsin hauska juttu, olipa tahallista tai tahatonta, sou vot...
tätä naurattaa...
  Vastaa viestiin
26.12.11, 17:04   #4 (linkki)
Etelän hetelmiä
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nauru pidentää jne Näytä viesti
Jes, huomataan että samppanja-aamiainen on nautittu ja vielä siihen aikaan päivästä....
No, vääriä käsityksiä syntyy, ei voi mitään.
Tämähän olikin varsin hauska juttu, olipa tahallista tai tahatonta, sou vot...
tätä naurattaa...
Aloittaja on ilmeisesti joutunut jonkinmoiseen kulttuurishokkiin keittiöaskareissaan. Mutta onneksi on netti, jotta voi kysellä jollei paikallista neuvonantajaa, kalastajaa tai kauppiasta ole lähistöllä. Jostainhan se kotihengetär tai kotiapulainen on tavoitettava, sellainen aulis neuvoja ja opastaja, jos ei ole keittokirjaa matkassa.

Toivottavasti seuraavat kokkauskysymykset eivät koske pääskysenpesiä, paistettuja etanoita tai muuta paikallista luomuravintoa. Palanpainikkeen kanssa ei Vanhalla Edamilla kuitenkaan liene päänvaivaa. Kaikkea saa niin edullisesti lähikaupasta nautittavaksi ilman enempiä valmisteluja.
  Vastaa viestiin