| |  | | |
19.01.12, 13:57
|
#26 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja no kirjautumatta Ei hävetä mikään. Palstalla on väkeä kahdesta seurakunnasta. Toisilla on koti ja keittiö, he rakastavat ruuanlaittoa myös harrastuksena, toiset sitten vain kuluttavat aikaansa ja ovat tekevinään ruokaa; heillä on joitakin hyviä ohjeita, mutta pääasiassa heitä kiinnostaa vain jutella ja väitellä. Toki se on hienoa, että palstalla on lukijoita, mutta todelliset harrastajat eivät jaksa jankutusta, kun he eivät saa siitä mitään. Jokainen voi itse päätellä mihin ryhmään kuuluu, me muut se kyllä tiedetään. |
Kumpaan seurakuntaan koet itse kuuluvasi? Jankuttajiin ja väittelijöihin, joilla ei ole oikein mitään annettavaa vai todellisiin kulinaristeihin? Minä teen päätelmäni kirjoitustyylistäsi ja antamistasi makaroni-pakastevihannesohjeistasi.
| |
| | |
19.01.12, 14:09
|
#27 (linkki)
| | (Vierailija) | kalaruoka Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja angloelli kirjautumatta Meilla tanaan kalaruokaa. Toiveena on makrillia, mutta kaupassa saattaa mieli muuttua.
Eilen meilla oli broilerikeittoa. Kasviksina oli maissia, sokeriherneita, paprikaa ja porkkanaa. Liemi oli kasvislienta ja kookosmaitoa ja mausteina inkivaaria, chillia ja valkosipulia. Myonnan, ettai ollut kovin ekologista, mutta todella hyvaa. | Työporukka kävi syömässä ravintolassa ja kehuivat syöneensä nieriää. Nyt tuo kala pyörii mielessäni.
Miten laitat makrillikeiton. Olen syönyt makrilleja vain purkista.
| |
| | |
19.01.12, 16:04
|
#28 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja mietiskelijä Kumpaan seurakuntaan koet itse kuuluvasi? Jankuttajiin ja väittelijöihin, joilla ei ole oikein mitään annettavaa vai todellisiin kulinaristeihin? Minä teen päätelmäni kirjoitustyylistäsi ja antamistasi makaroni-pakastevihannesohjeistasi. |
Samoin!
Mietin, että oliko tuo makaroni-pakastesotku ihan tosissaan laitettu, vai oliko se jotain v****lua muille kokkaajille? Saahan makaronilla toki mahansa täyteen, mutta onko tuo ihan mainitsemisen arvoinen ruoka, kun kuitenkin ruokaharrastajien palsta on kyseessä? Muistikuvissani myös on, että no harrastaa jonkinlaista täsmäkarppausta tai vhh:ta, eikä syö esim. pizzaa pohjan sisältämän jauhon takia.
Pitäisi jättää nämä noon jutut omaan arvottomuuteensa. Niin jatkossa teenkin.
| |
| | |
19.01.12, 19:08
|
#29 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ostin kilon neulamuikkuja, nyt kalat maustumaan ja huomenna paistumaan.
ostin myös norjanlohifileen, kun halvalla sain, se menee graavaukseen ja syödään pika pikaa viikonloppuna.
| |
| | |
19.01.12, 20:57
|
#30 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minä olen se kaapin tyhjentäjä.
Taas oli pitkä päivä. Onneksi oli eilisestä kalaa (ihan pakastekalaa sitruunalla ja mausteilla ryyditettynä ja pannulla paistettuna) ja sen kanssa söin porkkanaraastetta ja maissia (pakkasesta tuo maissi),
Uunissa parhaillaan muhii rukiisen taikinan alla mustikkaa, syön iltapalaksi ja huomenna varmaan illalla jälkkäriksi.
Pitäisi ottaa ja suunnitella nyt aika tarkkaan että miten kokkaa, kun se kuun loppu vaan lähenee.
| |
| | |
20.01.12, 10:26
|
#31 (linkki)
| | (Vierailija) |
Tänään meillä on illalla jo valmiiksi tekemääni juuresruukkua, johon laitoin myös pikkasen jauhelihaa muruina sekaan. Lämmitän sen tänään.
Muulloin juuresruukku on lisäke, nyt pääruoka "maustettuna" jauhelihalla.
| |
| | |
20.01.12, 10:29
|
#32 (linkki)
| | (Vierailija) |
Lisään vähän ohi aiheen eli lauantaina menen Matka 2012-tapahtumaan. Siellä on aina joitain ruokajuttuja myös myynnissä kotimaan osastoilla. Sieltä aion etsiä juustoja ja kalasäilykkeitä.
Myös oliiviöljyä on varmasti saatavana eräällä kreikkalaisten tuotteiden maahantuojalla.
Savustetut, purkitetut muikut ovat ihania, niitä saattaa löytyä. Onpa sitten jotain valmista ruokaa varalla.
| |
| | |
20.01.12, 12:44
|
#33 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minulla listalla kesäkeittoa ja porkkanarieskaa (porkkanalaatikosta tehtyä ja silloin joululta pakastettua).
Makeampana uunijuusto ja mansikkamelbaa. Uunijuuston tein koska muksun kaverille se oli ihan outo ja uusi ruoka. Sanoin että tulee tänään niin saa kotiinsa yhden laatikollisen, voivat maistella porukalla.
| |
| | |
20.01.12, 16:47
|
#34 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006 Sijainti: Lounais-Suomi
|
Uunissa parhaillaan kypsymässä kyljyksiä ja uunijuureksia.
| |
| | |
20.01.12, 17:33
|
#35 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 12/2006
|
Alkuun tomaatti-mozzarellasalaatti. Pääruoaksi Spaghetti Bolognese parmiggion kera ja juomana kupliva vesi ja italialainen punaviini. Jälkiruoaksi kiwi-avocado-mousse.
| |
| | |
20.01.12, 17:54
|
#36 (linkki)
| | (Vierailija) |
Purkkihernekeitto joulukinkunjämillä
| |
| | |
20.01.12, 21:33
|
#37 (linkki)
| | (Vierailija) |
Tacoja jauhelihalla+mausteseoksella, avocadolla, juustolla, salaatilla, tomaatilla, salsalla ja hapankermalla. Kaikki luomua, paitsi juomat. Juomaksi kivennäisvettä, ja yksi pullo olutta miehelle ja mulle pullo siideriä.
| |
| | |
21.01.12, 12:51
|
#38 (linkki)
| | (Vierailija) |
Tänään aion tehdä lihapullia (tai -pyöryköitä, kuten hienommat ihmiset sanovat). Katsoin juuri jääkaappiin ja sieltä löytyy puolikkaat purkilliset tuorejuustoa (ruohosipuli ja valkosipuli), molemmat menevät taikinaan. Lisäksi sinne menee runsaasti sipulia, mustapippuria, vaan ei liikaa, suolaa, kananmunaa ja katsotaan mitä muuta. Paistan ne pannulla voissa ja tarjoan perunamuussin eikun perunasoseen kanssa. Uskallan väittää jo etukäteen että maistuvat sairaan hyviltä!
| |
| | |
21.01.12, 13:59
|
#39 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Lihapullatäti Tänään aion tehdä lihapullia (tai -pyöryköitä, kuten hienommat ihmiset sanovat). Katsoin juuri jääkaappiin ja sieltä löytyy puolikkaat purkilliset tuorejuustoa (ruohosipuli ja valkosipuli), molemmat menevät taikinaan. Lisäksi sinne menee runsaasti sipulia, mustapippuria, vaan ei liikaa, suolaa, kananmunaa ja katsotaan mitä muuta. Paistan ne pannulla voissa ja tarjoan perunamuussin eikun perunasoseen kanssa. Uskallan väittää jo etukäteen että maistuvat sairaan hyviltä! |
Kiitos vinkistä! Tein jo aamupäivällä lihapullataikinan jääkaappiin maustumaan, mutta nyt lisäsin siihen vielä valkosipulituorejuuston jämät.
Taikinaan laitoin reilusti paistettua sipulia, kaurahiutaleita, kermaa, kananmunan ja tietenkin suolaa ja pippuria. Kohta paistan ne pannulla ja ilman muuta voissa.
| |
| | |
21.01.12, 14:45
|
#40 (linkki)
| | (Vierailija) |
Tuula, ihanko jotain Elovenan tyyppistä laitat? Olen aina laittanut korppujauhoja, mutta kauraryynejäkin löytyy.
| |
| | |
21.01.12, 15:10
|
#41 (linkki)
| | (Vierailija) |
Broilersuikaleita, sipulia pannulle ruskistumaan ja sitten kolmen juuston ruokakermaa ja pippuria ja suolaa myllylstä. Kaveriksi pastaa.
| |
| | |
21.01.12, 15:44
|
#42 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja lihapullatäti Tuula, ihanko jotain Elovenan tyyppistä laitat? Olen aina laittanut korppujauhoja, mutta kauraryynejäkin löytyy. |
Ihan Elovenaa tms kaurahiutaleita laitan aina lihapullataikinaan. Se on äidiltä peritty tapa, niitä on aina saatavilla ja ovat huomattavasti korppujauhoa terveellisempi. Korppujauhoja ei minulla ole juuri koskaan kaapissa, kun en käytän niitä todella harvoin.
| |
| | |
21.01.12, 16:01
|
#43 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006 Sijainti: Lounais-Suomi
|
Kermaista lohikeittoa tänään pitkästä aikaa. Kermana kuohukerma.
Viimeinen muokkaaja outi58; 21.01.12 21:34.
| |
| | |
21.01.12, 16:37
|
#44 (linkki)
| | (Vierailija) |
lohifile on graavattu. kokeilkaapa leikata iso fileenpala ensin 6-7 sentin pätkiksi ja sitten pätkät siivutetaan pituussuunnassa. Viipaleisiin tulee hauska kuvio norjanlohessa, kun siinä on niitä vaaleampia raitoja.
| |
| | |
21.01.12, 17:06
|
#45 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja outi58 Kermaista lohikeittoa tänään pitkästä aikaa. |
Siihen sopiikin mainiosti soijakerma.
| |
| | |
21.01.12, 20:27
|
#46 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Soijatar Siihen sopiikin mainiosti soijakerma. |
tai tavallinen kerma, tai hylakerma, tai laktoositon kerma, tai kevytkerma, tai ruokakerma... jokahinen makunsa mukaan.
| |
| | |
26.01.12, 12:29
|
#48 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja outi58 |
Näytti moussakan tapaiselta, tuota voisikin kokeilla. Tänään kuitenkin elämäni ensimmäisen kerran teen kebabkiusausta. Saa nähdä, jääkö kokeilu viimeiseksi. Mitä suosittelisitte kasviksiksi perunan ja sipulin oheen? Sopisikohan fenkoli - olisi jääkaapissa yksi.
| |
| | | | |