Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ruoka.fi > Keittiössä
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
25.01.12, 12:30   #26 (linkki)
Elmo49
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ohje Näytä viesti
Rikotko sinä sitten kakkuun kanamunat? Miksi syöt ne kuorineen?

Mitä ihmeen saivartelua tämä nyt on? Poistetaanhan kuoret kananmunista aina käyttötarkoituksesta riippumatta.
  Vastaa viestiin
25.01.12, 13:13   #27 (linkki)
Ohje
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Elmo49 Näytä viesti
Mitä ihmeen saivartelua tämä nyt on? Poistetaanhan kuoret kananmunista aina käyttötarkoituksesta riippumatta.
Juuri näin. jos kananmuna putoaa lattialle, nin se rikkuu. En ole kuullut ohjetta, missä käsketään rikkomaan munakkaaseen nejä kananmunaa. Makaronilaatikkoon tulee kyllä kananmunia. mutta ei niitä käsketä rikkomaan sinne. Tietysti se on mahdollista, että rikkoo kananmunia ja laskee keltuaisia.
  Vastaa viestiin
25.01.12, 13:34   #28 (linkki)
Änkyrävänkyrä
(Vierailija)

Minä taas olen nähnyt useita ohjeita, joissa käsketään nimenomaan rikkomaan munat, äiteen vanhan keittokirjan ohjeet alkavat usein juuri näin, 'munat rikotaan yksitellen kulhoon ja niiden tuoreus tarkastetaan...'
  Vastaa viestiin
25.01.12, 13:37   #29 (linkki)
N54
(Vierailija)

En enää koskaan osta halvimpia munia, olen niin monta järkyttävää ohjelmaa katsonut kanaloista.
Ostan vain vapaan kanan munia vaikka maksavatkin enemmän.
  Vastaa viestiin
25.01.12, 14:06   #30 (linkki)
Varmasti-nimim.
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja etiikka? Näytä viesti
Ostatteko muuten kananmunat hinnan vai laadun perusteella? Kelpaako teille häkkikanaloiden munat, vai ostatteko vapaan kanan tai luomumunia?
Olen maalta kotoisin. Meillä oli aikanaan kanala, kanat saivat olla vapaina, lennellä, istua orrella, mennä pesiinsä, kuoputtaa ja viettää aikaa ulkona. Osa kanoista tunsi jopa nimensä, niilläkin oli erilaisia luonteita. Oman taustani vuoksi en koskaan suostuisi ostamaan muita kuin vähintään vapaiden kanojen munia, mieluiten luomuna.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku