Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ruoka.fi > Keittiössä
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
31.01.12, 09:31   #1 (linkki)
Allu
(Vierailija)

Porkkanasose

Ostin kilon pakkauksen porkkanasosetta ja suunnittelin tehdä sosekeittoa. Mitä siihen voisi laittaa lisäksi ja millä maustaa? Olisiko ideoita, mitä muuta siitä voisi tehdä kuin keittoa?
  Vastaa viestiin
31.01.12, 09:41   #2 (linkki)
Esim.
(Vierailija)

Porkkanasosekeittoon sopii porkkanan lisäksi esimerkiksi peruna ja sipuli. Maustaa voi esimerkiksi pippurilla ja ripauksella suolaa. Keitinveteen voi panna kasvis- tai kanaliemikuution, mutta silloin ei kannata lisätä suolaa edes sitä ripausta. Keittoon sopii myös puolikkaan appelsiinin mehu, loraus kermaa, hieman sulate- tai tuorejuustoa ja pinnalle voi silputa ruohosipulia tai persiljaa.

Porkkanasoseesta voi tehdä myös porkkanalaatikkoa.
  Vastaa viestiin
31.01.12, 09:50   #3 (linkki)
Inkivääri
(Vierailija)

Porkkanainkiväärikeitto on tosi hyvää. En tosin ole koskaan tehnyt valmiista soseesta. Ehdottomasti kannattaa käyttää tuoretta inkivääriä.
  Vastaa viestiin
31.01.12, 11:10   #4 (linkki)
angloelli kirjautumatta
(Vierailija)

Inkivaari sopii todella hyvin porkkanakeittoon.

Meilla oli eilen porkkana-linssikeittoa. Mausteeksi laitoin kuminaa, ripauksen chillia ja reilusti tuoretta korianteria.
  Vastaa viestiin
31.01.12, 12:00   #5 (linkki)
rosmarin1
(Vierailija)

Laitan porkkanaa ja bataattia suunnilleen saman verran ja yhden valkosipulin ja soseutan ne kypsyttyään. Mausteina kanakeittojauhetta, mustapippuria ja timjamia. Lautaselle voi lorauttaa vähän ruokakermaa, jos tykkää.

Mitä muuta tulee porkkanasosekeittoon inkiväärin kanssa? Paljonko inkivääriä laitatte? En ole koskaan kokeillut noita yhdessä, mutta tuntuu kivalta yhdistelmältä.
  Vastaa viestiin
31.01.12, 12:09   #6 (linkki)
Keltavuokko kirjautumatta
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Allu Näytä viesti
Ostin kilon pakkauksen porkkanasosetta ja suunnittelin tehdä sosekeittoa. Mitä siihen voisi laittaa lisäksi ja millä maustaa? Olisiko ideoita, mitä muuta siitä voisi tehdä kuin keittoa?
Tässä yksi versio, jonka olen maukkaaksi havainnut: fetalla maustettu porkkanakeitto.

Reseptirosvo
  Vastaa viestiin
31.01.12, 20:35   #7 (linkki)
Inkivääri
(Vierailija)

Tällä ohjeella olen tehnyt, poikkeuksena vain se, että olen joskus käyttänyt kasvislientä kanaliemen sijaan (one cup=237 ml, ja one pound=453g). Ja tiedän, että linkit ärsyttävät joitakin ellejä, joten pahoitteluni. Itse haen usein googlaamalla hyviä reseptejä, ja tätä olen tehnyt useamman kerran ja aina on ollut hyvää.

Ginger Carrot Soup Recipe : : Food Network
  Vastaa viestiin
02.02.12, 11:18   #8 (linkki)
Allu
(Vierailija)

Kiitos herkullisilta vaikuttavista vinkeistä. Taidankin tehdä kaksi keittoa!
  Vastaa viestiin