Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ruoka.fi > Keittiössä
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
14.06.12, 12:43   #51 (linkki)
marenkinen
(Vierailija)

kirja

[=vispaaja;11236129]Höh,mikä tämä kommentti on?
Ei täällä välttis ole katkeria, tai vanhoja piikoja,itse olen kolmikymmpinen ja perheellinen.
Miksi suhtautuminen ketjussa on tuota tasoa?
Siis suomalaisten sietokyky kritiikille on tasan nolla! Jos puhutaan kirjasta,jonka joku on tehnyt,
sitä ei saisi siis arvostella mitenkään?Itselläni on selkeä käsitys kirjasta, ja kai sen saa sanoa? Kuvamaailma on kakkujen osalta onnistunut, siinä on kuvaaja hoitanut työnsä ensiluokkaisesti, sillä ihan kakkuja katsomalla, ja jotakin pullakäärmettä, tietää vähänkin kameraa käyttänyt, etteivät ole kovin kauniita tai esteettisesti kiehtovia kuvattavia. Tyyli on Kinuskikissalla ihan hakusessa,omalla blogillaan sen näkee. Mutta harrastamisestahan tässä onkin kyse? Ohjeet ovat, no, aika tavallisia, ja paljon lainattuja. Kirjahan voisi olla parhammillaan nimellä, että kinuskikissa harrastaa leipomista. Jos sisällön kiteyttäisi yhteen sanaan, niin sekava olisi kuvaavin.
Ja aivan liian paljon kamaa on laitettu kansien väliin, vähempi riittäisi. En että olisi säästänyt ne seuraavaan kirjaan,sillätämä kirja ei ole mitenkään ensiluokkainen leipojalle, ja jatkoa sille tuskin tulee tai toivotaankaan. Tämä oli siis minun mielipiteeni.[/QUOTE]

Paljon tavaraa ei ole laadun tae!Vähän on hyvää.
  Vastaa viestiin
24.06.12, 12:19   #52 (linkki)
Intomielinen leipuri
(Vierailija)

En ole noita Kinuskikissan ohjeita kokeillut, joten paha sanoa kirjasta yhtään mitään. Selailin sitä kirjakaupassa ja nätiltä näytti. Ohjeet ovat pikaisella lukemisella sellaisia, ettei ne kiehdo kokeilemaan. Vaniljakreemijauhetta on melkein kakussa kuin kakussa. Tarkkaan en ohjeita lukenut, mutta yksi kohta pisti silmään. Oon käsittänyt, että kananmuna-sokerivaahtopohjainen leivinjauheella nostatettu kakkutaikina ei kestä odottelua koska leivinjauhe alkaa toimia heti kostuttuaan ja vaahto lässähtää muutenkin. Kirjassa oli neuvottu tekemään useamman kakkupohjan taikina kerralla. No, jos yksi pohja paistuu yli puoli tuntia, niin kolmas pohja on odottanut paistoa jo yli tunnin, pahimmillaan 1,5 h. Siis jos ei ole kiertoilmauunia ja vuokia ei mahdu uuniin samalle tasolle kuin yksi kerrallaan.
  Vastaa viestiin
24.06.12, 14:48   #53 (linkki)
Amatöörisokerileipuri
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Intomielinen leipuri Näytä viesti
Tarkkaan en ohjeita lukenut, mutta yksi kohta pisti silmään. Oon käsittänyt, että kananmuna-sokerivaahtopohjainen leivinjauheella nostatettu kakkutaikina ei kestä odottelua koska leivinjauhe alkaa toimia heti kostuttuaan ja vaahto lässähtää muutenkin. Kirjassa oli neuvottu tekemään useamman kakkupohjan taikina kerralla. No, jos yksi pohja paistuu yli puoli tuntia, niin kolmas pohja on odottanut paistoa jo yli tunnin, pahimmillaan 1,5 h.
Minä en juurikaan tee makeita leivonnaisia, joten en missään tapauksessa olen asiantuntija, mutta minäkin olen odottanut, että kakkupohja ei odota uunia, vaan uuni kakkupohja-aineksia. Tämän opin jo mummovainaaltani. Olen minäkin siinä uskossa, että kakkupohja-ainekset pannaan heti uuniin ilman odotteluita.
  Vastaa viestiin
24.06.12, 14:49   #54 (linkki)
Amatöörisokerileipuri
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Amatöörisokerileipuri Näytä viesti
Minä en juurikaan tee makeita leivonnaisia, joten en missään tapauksessa olen asiantuntija, mutta minäkin olen OPPINUT, että kakkupohja ei odota uunia, vaan uuni kakkupohja-aineksia. Tämän opin jo mummovainaaltani. Olen minäkin siinä uskossa, että kakkupohja-ainekset pannaan heti uuniin ilman odotteluita.
Korjasin virheeni.
  Vastaa viestiin
25.06.12, 09:54   #55 (linkki)
likilaskuinen
(Vierailija)

ohjeet

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Aöörisokerileipuri Näytä viesti
Minä en juurikaan tee makeita leivonnaisia, joten en missään tapauksessa olen asiantuntija, mutta minäA olen odottanut, että kakkupohja ei odota uunia, vaan uuni kakkupohja-aineksia. Tämän opin jo mummovainaaltani. Olen minäkin siinä uskossa, että kakkupohja-ainekset pannaan heti uuniin ilman odotteluita.

Perusasioita leivonnassa. Munavaahto ei odota, sitä ei saa tärisyttää eikä turhaan sekoitella.
Varmaan pitäisi ottaa avuksi joku kotitalousihminen, kun tekee kirjaa, jotta saa lähtökohdat kuntoon. Eipä ihme, että moni valittelee ohjeista. Toisaalta, kuten lainauksessa, olin onnekas saadessani itse perusopit mummoltani, eipä ole sitten joutunut ihmettelmään, miksi kakku on lysähtänyt, tai likilaskuinen. K.kissan olisi myös hyvä seurata aikaansa; tässä ihan ilmainen vinkki, monet ovat siirtyneet käyttämään luomutuotteita näin lisäaineaikaan, säästääkseen itseän turhilta myrkyiltä. Esanssikreemit yms. oletettavasti eivät ole yhtä puhdasta ja elimistölle ystävällistä tavaraa kuin esm. luomukerma. Mausta puhumattakaan. Oma katseeni kiinnittyi kirjakaupassa kirjan sivuilla juuri kakkujen runsaaseen koristeluun, ja pakko sanoa, että esm. sininen kakunkuorrute(sokerimassaa) ei tosiaankaan kutsu kulhon jat uuniin viereen munia vatkaamaan, vaan aiheutti puistatuksia. Jos minulle tarjottaisiin näitä kakkusia, niin monet niistä panevat miettimään ensin, mitähän tämä pitää sisällään, eikä huokaamaan ihastuksesta. Varmasti on tekijä paljon ahertanut kirjan kanssa, mutta se ei vielä riitä, olisi ollut nimenomaan ohjeissa paljon petrattavaa.
  Vastaa viestiin
25.06.12, 12:38   #56 (linkki)
vieras
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja likilaskuinen Näytä viesti
Perusasioita leivonnassa. Munavaahto ei odota, sitä ei saa tärisyttää eikä turhaan sekoitella.
Varmaan pitäisi ottaa avuksi joku kotitalousihminen, kun tekee kirjaa, jotta saa lähtökohdat kuntoon. Eipä ihme, että moni valittelee ohjeista. Toisaalta, kuten lainauksessa, olin onnekas saadessani itse perusopit mummoltani, eipä ole sitten joutunut ihmettelmään, miksi kakku on lysähtänyt, tai likilaskuinen. K.kissan olisi myös hyvä seurata aikaansa; tässä ihan ilmainen vinkki, monet ovat siirtyneet käyttämään luomutuotteita näin lisäaineaikaan, säästääkseen itseän turhilta myrkyiltä. Esanssikreemit yms. oletettavasti eivät ole yhtä puhdasta ja elimistölle ystävällistä tavaraa kuin esm. luomukerma. Mausta puhumattakaan. Oma katseeni kiinnittyi kirjakaupassa kirjan sivuilla juuri kakkujen runsaaseen koristeluun, ja pakko sanoa, että esm. sininen kakunkuorrute(sokerimassaa) ei tosiaankaan kutsu kulhon jat uuniin viereen munia vatkaamaan, vaan aiheutti puistatuksia. Jos minulle tarjottaisiin näitä kakkusia, niin monet niistä panevat miettimään ensin, mitähän tämä pitää sisällään, eikä huokaamaan ihastuksesta. Varmasti on tekijä paljon ahertanut kirjan kanssa, mutta se ei vielä riitä, olisi ollut nimenomaan ohjeissa paljon petrattavaa.
Ihan ilman kouluja olen satoja täytekakkuja tehnyt ja onpa ne joutunut sitä uunia odottelemaan. Vaan eipä ole miksikään kärsinyt! Aina on ollut niin kuohkeita, ettei leivinjauhetta edes tarvita. Katsoppas kun se on niin, että toiset osaa, toiset EI!
Mitäs nää köksäkoulun käyneet osaa? Muutamia tunnen ja ruuat/leipomukset on niin tylsiä, että kahvipöytään meinaa nukahtaa, eikä mitään tee mieli maistaa. Yleensä näillä on kakun välissä banaania ja mansikkahilloa. Koristeena vähän kiiviä ja ananasta/persikkaa. VOI NOLO! Elämä on menny eteenpäin.
  Vastaa viestiin
25.06.12, 18:10   #57 (linkki)
banana
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras Näytä viesti
Ihan ilman kouluja olen satoja täytekakkuja tehnyt ja onpa ne joutunut sitä uunia odottelemaan. Vaan eipä ole miksikään kärsinyt! Aina on ollut niin kuohkeita, ettei leivinjauhetta edes tarvita. Katsoppas kun se on niin, että toiset osaa, toiset EI!
Mitäs nää köksäkoulun käyneet osaa? Muutamia tunnen ja ruuat/leipomukset on niin tylsiä, että kahvipöytään meinaa nukahtaa, eikä mitään tee mieli maistaa. Yleensä näillä on kakun välissä banaania ja mansikkahilloa. Koristeena vähän kiiviä ja ananasta/persikkaa. VOI NOLO! Elämä on menny eteenpäin.
huh ja heh, kukahan on viestin lähettäjä? Saahan sitä munavaahtoa seisottaa jos haluaa, ihan vapaasti vaan. Mutta banannit saat laittaa sinne oman tekeleesi väliin, emme metäällä ketjussa ole yleistettävissä kaikki köksäkoulun käyneiksi, joten meni siltä osiin tuo vuodatuksesi ohi:)
  Vastaa viestiin
28.06.12, 11:04   #58 (linkki)
vieras
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja banana Näytä viesti
huh ja heh, kukahan on viestin lähettäjä? Saahan sitä munavaahtoa seisottaa jos haluaa, ihan vapaasti vaan. Mutta banannit saat laittaa sinne oman tekeleesi väliin, emme metäällä ketjussa ole yleistettävissä kaikki köksäkoulun käyneiksi, joten meni siltä osiin tuo vuodatuksesi ohi:)

En tajuu sanaakaan tästä.
  Vastaa viestiin
11.07.12, 14:22   #59 (linkki)
ap
(Vierailija)

kirja

on herättänyt mielipiteitä, ja monenlaisia. Silmiini pisti ja mieleen jäi ehkä eniten kritisointi sisällöstä, ainesosista, joita kakkuihin käyttää. Ja olen kyllä samaa mieltä, liikaa karamellia, toffeevanukkaita ja lisäainepaukkuja. Mielenkiintoiseksi asian tekee se, että ketkä vielä niitä haluavat kakkuihinsa käyttää. Eihän kakku koskaan ole ns. terveellinen, mutta kyllä itse ainakin vältän mahdollisuuksien mukaan pilaamasta kehoani juuri lisäaineilla. Siinä olisi ollut kirjan tekijälle loistava mahdollisuus ja paikka, leipoa luomusti, ja saada kirjaan oikeaa sisältöä. Mutta kyllä sen kohta joku fiksu keksii.
  Vastaa viestiin
11.11.12, 17:37   #60 (linkki)
Muru
(Vierailija)

Toffeesydän

Tein Kinuskikissa leipoo -kirjasta toffeesydänkakun. Ensinnäkin minua hieman ärsytti kun pohjan teko-ohje oli yhdellä sivulla, ensimmäisen täytteen ohje toisella sivulla, toisen täytteen ohje kolmannella sivulla, kuorrutuksen ohje neljännellä sivulla ja koristelu-ohje viidennellä sivulla. Piti selata kirjaa edes takaisin koko ajan ja olla tosi tarkkana, että on varmasti lukemassa oikeaa kohtaa. Sitten kun kakku oli valmis ja sitä maistettiin, tuli raju pettymys. Kakku ei maistunut yhtään miltään. Tai maistui siltä kuin tavallista mansikkakakkua olisi liotettu hetki vedessä. Ainoastaan fudgeista tehty päällinen maistui makealta. Myös kakun leikkaaminen oli hankalaa, koska sisus oli pehmeää ja päällinen paljon jämäkämpää. En ole koskaan ennen tehnyt maultansa noin huonoa kakkua. Tämä on tosin ensimmäinen kokeilu tästä kirjasta, joten en voi enkä halua mollata koko kirjaa.
  Vastaa viestiin

12.11.12, 10:20   #61 (linkki)
leipova kissa?
(Vierailija)

Pitäskö ottaa kissa jos se kerran osaa jopa leipoa! Kissoja en tunne niin hyvin että tietäisin edes sitä syövätkö kinuskia.
  Vastaa viestiin
12.11.12, 10:37   #62 (linkki)
niin no se
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ap Näytä viesti
on herättänyt mielipiteitä, ja monenlaisia. Silmiini pisti ja mieleen jäi ehkä eniten kritisointi sisällöstä, ainesosista, joita kakkuihin käyttää. Ja olen kyllä samaa mieltä, liikaa karamellia, toffeevanukkaita ja lisäainepaukkuja. Mielenkiintoiseksi asian tekee se, että ketkä vielä niitä haluavat kakkuihinsa käyttää. Eihän kakku koskaan ole ns. terveellinen, mutta kyllä itse ainakin vältän mahdollisuuksien mukaan pilaamasta kehoani juuri lisäaineilla. Siinä olisi ollut kirjan tekijälle loistava mahdollisuus ja paikka, leipoa luomusti, ja saada kirjaan oikeaa sisältöä. Mutta kyllä sen kohta joku fiksu keksii.

joka keksii ei kyllä ole tuo kinuskikissa! Lapsellinen nimi, tuotteissa ei mtiään tyyliä! Vai onko ne tarkoitettu vain lapsille ja lapsiperheille, kenties niin. Silloinhan kaikki typerä olisi mahdollista ja paikallaan.
Kaunis, yksinkertaisempi, tyylitajulla tehty leivonnainenkin on suotavampi ja makua niihinkin saa.
  Vastaa viestiin
15.11.12, 09:42   #63 (linkki)
mantelimirri
(Vierailija)

maistettu

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Muru Näytä viesti
Tein Kinuskikissa leipoo -kirjasta toffeesydänkakun. Ensinnäkin minua hieman ärsytti kun pohjan teko-ohje oli yhdellä sivulla, ensimmäisen täytteen ohje toisella sivulla, toisen täytteen ohje kolmannella sivulla, kuorrutuksen ohje neljännellä sivulla ja koristelu-ohje viidennellä sivulla. Piti selata kirjaa edes takaisin koko ajan ja olla tosi tarkkana, että on varmasti lukemassa oikeaa kohtaa. Sitten kun kakku oli valmis ja sitä maistettiin, tuli raju pettymys. Kakku ei maistunut yhtään miltään. Tai maistui siltä kuin tavallista mansikkakakkua olisi liotettu hetki vedessä. Ainoastaan fudgeista tehty päällinen maistui makealta. Myös kakun leikkaaminen oli hankalaa, koska sisus oli pehmeää ja päällinen paljon jämäkämpää. En ole koskaan ennen tehnyt maultansa noin huonoa kakkua. Tämä on tosin ensimmäinen kokeilu tästä kirjasta, joten en voi enkä halua mollata koko kirjaa.

on ihan kirjan tekijän leipomaa kakkua, työtuttavan kautta tuli pala lautaselle. Hämmentävää, aivan samoin olisin voinut kuvailla sitä kuin edellä. En erottanut mitään makuja toisistaan. Kakku oli kuiva täytekakuksi, hillosta en saanut tietää, mitä oli ja päällinen, hmm, äklömakea massa. Enpä sitten kehdannut sanoa, että jos tämä on toisen herkku niin en toiste halua maistaa. Selasin kirjaa kaupassa, ja sieltä tämänkin kakun ohje löytyy, mutta en taatusti aio kokeilla uudelleen. Jäin miettimään, ovatkohan kaikki leivonnaiset samaa linjaa?
  Vastaa viestiin
20.12.12, 21:26   #64 (linkki)
kati
(Vierailija)

reseptin etsintä

Löytyisiköhän keneltäkään viime joulun Leivotaan lehdessä olleen hedelmäisen piimäleivän ohjetta. Mieheni siivosi innoissaan lehden kierrätykseen eikä ohje ollut minulla muualla tallessa. Olisi kiva tehdä pidettyä leipää tänäkin jouluna.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku