| |  | | |
31.05.12, 08:24
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Lempijäätelö
Mikä on lempijäätelönne? Onko se vuosien mittaan vaihtunut?
Minä olen lapsesta saakka tykännyt tiikerijäätelöstä, mutta sitä en ole laktoosittomana versiona löytänyt, joten se on jäänyt. Välillä lemppari oli kirsikkajäätelö. Nyt löysin aivan huipun - romanovin mansikat. Mielettömän hyvää ja vielä laktoosittomana!
| |
| | |
31.05.12, 09:21
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Tosi hyvää on Ingmanin "entinen rommi-rusina" jolla on nyt uusi nimi ja uusi pakakus. Onko jokin Caribian.... siinä on rommia. Nimi on Caribian coctail.
Myös yksi Ingmanin kahvinmakuinen on hyvää. Usein ei jäätelöä voi syödä mutta jälkiruoan asemesta tulee käytettyä.
Laktoosittomien valikoima on lisääntynyt huimasti viime aikoina.
| |
| | |
31.05.12, 10:18
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ehdoton lempijäätelöni oli irtojäätelönä (ainakin) myytävä (myyty) saksanpähkinäjäätelö. Valitettavasti herkku on nykyisin kielletty pähkinäallergian vuoksi.
Nykyisin suosikkini taitaa olla Eskimo-puikko.
| |
| | |
31.05.12, 12:51
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mövenpickin suklaajäätelö. Aaahh....
| |
| | |
31.05.12, 13:06
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ehdoton ykkönen on tervajäätelö.
| |
| | |
31.05.12, 13:41
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mövenpickin vanilja on se mistä en luovu. Suomessa tykkäsin myös minttujätskistä ja tiikeristä mutta täällä missä asun, kakkosena on pähkinäjäätelö.
| |
| | |
31.05.12, 14:24
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja laktoositon Mikä on lempijäätelönne? Onko se vuosien mittaan vaihtunut?
Minä olen lapsesta saakka tykännyt tiikerijäätelöstä, mutta sitä en ole laktoosittomana versiona löytänyt, joten se on jäänyt. Välillä lemppari oli kirsikkajäätelö. Nyt löysin aivan huipun - romanovin mansikat. Mielettömän hyvää ja vielä laktoosittomana! | Lempijäätelöni oli valion minttusuklaa, siis se tuotannosta poistunut versio, jossa suklaa oli hippuina. Sen jälkeen taitaa suosikin paikasta kilpailevan kingis ja lakritsi (valion, vai onko se nykyisin joku pingviini-tuotemerkki). mutta mikään ei ole voittanut tuota minttusuklaata enkä ymmärr miksi sitä ei enää tehdä. Ainakin meillä päin se oli hyvin suosittua, kun kaupasta jäätelörivi tyhjeni aina ensin sen kohdalta ja hyvin usein oli eioota. Lidlin Classic-puikot (muistaakseni se merkki oli tuo) ovat kyllä todella hyviä kilpailijioita ylihinnoitetulle lakritsille ja kingikselle.
| |
| | |
31.05.12, 14:49
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) | mistä saa? Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tervaa Ehdoton ykkönen on tervajäätelö. | Tätä juttua on vaikea uskoa. Saako tosiaan jostakin tervajäätelöä?
Suosikkini on lakritsatuutti alepan hyllystä. Tänä keväänä olen jo nauttinut "kevään avauksen."
| |
| | |
31.05.12, 15:09
|
#9 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja tervaa? Tätä juttua on vaikea uskoa. Saako tosiaan jostakin tervajäätelöä?
Suosikkini on lakritsatuutti alepan hyllystä. Tänä keväänä olen jo nauttinut "kevään avauksen." | "Valion Wanhanajan tervajäätelö
Tervanmakuista kermajäätelöä ja tervanmakuista kastiketta.
Ainekset: Kerma, sokeri, tärkkelyssiirappi, tervanmakuinen kastike 7 % (sokeri, tärkkelyssiirappi, stabilointiaine (E407), happamuudensäätöaine (E330), terva-aromi), maitoproteiini, emulgointiaine (E471), sakeuttamisaineet (E401, E412), väri (E150c) ja terva-aromi. Valmistettu tuotantolinjalla, jossa käsitellään pähkinää."
| |
| | |
31.05.12, 16:05
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) | Limone
Ingmanin irtojäätelönä myytävä "limone". Nam!
| |
| | |
31.05.12, 16:46
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) |
Sattuipa somasti tämä kyssäri kun just pistelen suoraan rasiasta Aino wanhan ajan vanilja-mansikkakermajäätelöä. En tykkää kaikista mansikkajätskeistä mutta tämä on namia. Muutkin Ainot hyviä.
| |
| | |
03.06.12, 15:47
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) |
Valion Aino Karpalo-kinuski
Valion vanhanajan salmiakki (saa vain irtomyynnistä)
Ben & Jerry jäätelöt
Sian:n vadelma suolalakritsijäätelö
En tykkää liika kermaisista jäätelöistä. Aino jäätelön uutuksissa on pari sellaista liika kermaista.
Jäätelö pitää raikastaa.
| |
| | |
03.06.12, 16:44
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) |
Tykkasin kovasti Valion minttujaatelosta, mutta enaa sita ei ole saatavilla. Salmiakkijaateloa kokeilin tana kesana ja hyvaa oli. Mansikkaeskimo on myos ikuinen suosikki, juuri sopivan kokoinen annos. Nama siis suosikkeja Suomessa.
Taalla syon melkein aina mansikkajaateloa, joskus vaniljaa, melkein kaikki laadukkaat merkit ovat hyvia.
Ben and Jerry -jaateloista en tykkaa, liikaa ainesosia ja liian makeita.
| |
| | |
06.06.12, 16:40
|
#15 (linkki)
| | bo$$
Rekisteröitynyt: 12/2010
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Elli Usasta Tykkasin kovasti Valion minttujaatelosta, mutta enaa sita ei ole saatavilla. |
Paitsi joka kaupassa.
__________________ Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja cosmichd Koska mulla ei ole oikeuksia bannata ketään, tyydyn vain työntämään tuon indon virtuaalifeissin koiranpaskaan. | | |
| | |
06.06.12, 22:24
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kestosuosikit:
Perus-Kingis, Valion suklaatuutti, Pirkan amppari ja päärynä irtojäätelömakuna.
Uudempia herkkuja:
Totally Brown, päärynäeskimo, muru-Kingis.
| |
| | |
07.06.12, 20:24
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) | Jogurttijäätelö
Pirkka jogurttijäätelö oli maailman parasta! Makuvaihtoehtoja taisi olla kaksi, rukiinen pähkinä ja joku marjaisa. Valmistus on varmaan lopetettu, kun ei ole näkynyt aikoihin missään kaupassa.
En enää syö jäätelöä, koska en ole löytänyt riittävän hyvää vaihtoehtoa. Yleensä ovat liian makeita ja kermaisia.
| |
| | |
08.06.12, 01:32
|
#18 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja laktoositon Mikä on lempijäätelönne? Onko se vuosien mittaan vaihtunut?
Minä olen lapsesta saakka tykännyt tiikerijäätelöstä, mutta sitä en ole laktoosittomana versiona löytänyt, joten se on jäänyt. Välillä lemppari oli kirsikkajäätelö. Nyt löysin aivan huipun - romanovin mansikat. Mielettömän hyvää ja vielä laktoosittomana! |
Romanovin mansikat ei ole jäätelöä, vaan mansikka-appelsiini-sitruslikööripohjainen mansikkajälkiruoka.
| |
| | |
08.06.12, 08:30
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ingmanin Creamy-jäätelöissä löytyy muistaakseni Romanovin mansikat, taitaa olla paremminkin jotain muuta perinteistä jäätelöä eli sorbettia.
Muita löytyy toki, suosikkini on Caribian coctail. Uudistuksen myötä vähensivät lajeja, suklaa oli meillä ykkössuosikki.
| |
| | |
08.06.12, 10:02
|
#21 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 12/2006
|
Suosikkini on argentiinalainen mangosorbetti, jota saa eräästä pienestä kahvilasta. Kaupasta ostan Carte d'or suklaajäätelöä tai triple chokolate -jäätelöä.
| |
| | |
08.06.12, 10:29
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) |
Nyt oli siis kyse laktoosittomasta jäätelöstä. Carte Dor ei ole sellaista.
| |
| | |
08.06.12, 10:35
|
#23 (linkki)
| | (Vierailija) |
Carte d'or -jäätelön pitäisi olla laktoositonta? Jos Ulkoellillä ei ole laktoosi-intoleranssia, niin voihan hänen lempijäätelönsä olla laktoosia sisältävää.
| |
| | |
08.06.12, 11:45
|
#24 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kysyin kunkin lempijäätelöä, en erityisesti laktoositonta. Itse voin syödä vain laktoosittomana, siksi kirjoitin kuten kirjoitin. Onneksi pääosa oli ymmärtänyt oikein.
Ingmannin Romanovin mansikat on kyllä ihan jäätelöä minun mielestäni eikä sorbettia.
Olisin toivonut, että jokainen vastaisi vain kysymyksiin eikä vinoilisi toisten mieltymyksiin. Nyt muutama kommentoi toisten kommentteja eikä vastaa kysymyksiin.
| |
| | |
08.06.12, 12:31
|
#25 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja laktoositon
Olisin toivonut, että jokainen vastaisi vain kysymyksiin eikä vinoilisi toisten mieltymyksiin. Nyt muutama kommentoi toisten kommentteja eikä vastaa kysymyksiin. | Pahoitteluni, että käytin eri nimimerkkiä kuin aiemmin. Yleensä pyrin vastaamaan samaan ketjuun samalla nimellä. Olen vastannut aiheeseen nimimerkillä Saksanpähkinä.
| |
| | | | |