Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ruoka.fi > Kevytkeittiössä
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
15.12.06, 17:53   #1 (linkki)
IinesAnna
(Vierailija)

Kastikeohjeita

Löytyykö teiltä kevyitä kastikeohjeita? Itseltäni löytyy punaviinikastikkeen ohje ja muissa käytetäänkin sitten kermaa.. Kaikenlaisia kastikeohjeita otetaan vastaan, myös kevyitä jauheliha,kasvis-kanakastikkeiden ohjeita eikä ainoastaan esim. pihvien seuraksi tarkoitettuja.
  Vastaa viestiin
19.12.06, 13:19   #2 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Tiedä keveydestä, mutta mä olen tehnyt juustokastikkeen seuraavasti: rasvatonta maitoa, suolaa, pippuria tms. Sekaan pakkauksen ohjeen mukaan Maizenaa vaaleaan kastikkeeseen, annetaan kiehua n. minuutin, nostetaan liedeltä, vähän jäähdytetään ja sekoitetaan juustoraaste joukkoon. Varo pohjaan palamista ja jäähdytyksen tarkoitus on, ettei juusto juokseta kastiketta. On toiminut ihan OK esim. lasagnessa.
  Vastaa viestiin
22.12.06, 12:46   #3 (linkki)
weii
(Vierailija)

Perinteinen valkokastike maistuu monien ruokien lisänä. Toinen suosikkini on kermaviilikastike, jonka voi maustaa aina makunsa mukaan.
  Vastaa viestiin
14.03.07, 14:15   #4 (linkki)
minä!
(Vierailija)

broilerista

Olen tehnyt broileri ja possusuikaleista kastiketta lisäämällä ruskistettujen suikaleiden joukkoon kevyttuorejuustoa+vettä.Sakeutuu sopivasti.Tietysti maun mukaan voi lisätä kasvissuikaleita tai paprikaa ja sieniä.Rohkeasti kokeilemaan!
  Vastaa viestiin
14.03.07, 14:32   #5 (linkki)
suklaapossu
(Vierailija)

Meillä käytetään tomaattimurskaa tai paseerattua tomaattia monessa ruuassa kastikkeena. Wokkeihin ja muihin kumotaan toisinaan pieni purkki kookosmaitoa.
Kalan kanssa kevytkermaviilistä tehtyä maustekurkkusilpulla, yrteillä ja sinapilla maustettua kylmää kastiketta. Hirveän harvoin tulee suurustettua kastikkeita.
  Vastaa viestiin