Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ruoka.fi > Kevytkeittiössä
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
11.01.07, 21:43   #1 (linkki)

Rekisteröitynyt: 12/2006
Mama nuudelit kevyempiä?

Hei! Ostin mamanuudeleita ja niissä oli 100g:ssa valmista nuudeli keittoa 60Kcal, ja ilman nestettä valmiina nuudelit painoi 175g, joten niissä on noin 100Kcal yhdessä paketissa. Korjatkaa jos olen väärässä. En lisännyt öljyä joka oli paketissa mukana, joten ne saattaa olla vielä kevyempiä kuin 100Kcal/paketti. Saa valistaa jos joku tietää toisin!
  Vastaa viestiin
13.01.07, 18:25   #2 (linkki)
skeptikko
(Vierailija)

Tuote ei ole minulle tuttu, joten en sikäli voi kommentoida, mutta et kai vertaa valmiin keiton ja kuivatavaran kaloreita. Eli kuinka paljon keittoa tulee 175 grammasta nuudeleita? Jos 175 grammasta nuudeleita tulee esim 500 grammaa keittoa (noin 5 dl) niin kaloreita olisi 600 koko satsissa.
  Vastaa viestiin
13.01.07, 18:25   #3 (linkki)
skeptikko
(Vierailija)

Tuote ei ole minulle tuttu, joten en sikäli voi kommentoida, mutta et kai vertaa valmiin keiton ja kuivatavaran kaloreita. Eli kuinka paljon keittoa tulee 175 grammasta nuudeleita? Jos 175 grammasta nuudeleita tulee esim 500 grammaa keittoa (noin 5 dl) niin kaloreita olisi 600 koko satsissa.
  Vastaa viestiin
14.01.07, 03:27   #4 (linkki)
keptikko2
(Vierailija)

Eli tarkennetaan vielä, kun se vesi imeytyy niihin nuudeleihin, niin se lisää kalorimäärää merkittävästi. Vesihän on tunnetusti hyvin kaloripitoista.
  Vastaa viestiin
14.01.07, 11:36   #5 (linkki)
kepulikko
(Vierailija)

Onpa tosi typerästi ilmoitettu kalorimäärä. Nyt pitäisi sitten osata arvuutella kuinka laihaa tai sakeaa keittoa valmistaja on ajatellut tuon 100 gramman sisältävän. Eihän tuolla perusteella voi millään tietää todellista kalorimäärää.
  Vastaa viestiin
15.02.07, 05:36   #6 (linkki)
taulukoiden alkeita
(Vierailija)

voi teidän kanssanne...

Pussissa on nuudelita 175g. Ohjeen mukaan lisätään 5dl vettä (5dl=500g). Kokonaispaino on silloin 675g. Kilokaloreita on 60/100g->(675g*60Kcal)/100g=405Kcal.

Keptikko2:lle vesi ei todellakaan nosta nuudeleiden kaloripitoisuutta, mutta se on laskettu ravintoarvoihin mukaan ("laimentaa" kaloritiheyttä). Et kai kuvittele, että kilo rusinoita vastaa energiatiehydeltään viinirypäleitä, ovat kuitenkin sama hedelmä, toinen vain kuivattuna...
  Vastaa viestiin
15.02.07, 20:01   #7 (linkki)
kepulikko
(Vierailija)

No tuo 405 kcal alkaa jo kuulostaa oikeammalta. Itse en ole syönyt nuudeleita kuin muutaman kerran eläessäni, joten en osannut yhtään arvioida paljonko niihin ruukataan laittaa nestettä.
  Vastaa viestiin