Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ruoka.fi > Kevytkeittiössä
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
30.01.07, 13:14   #1 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
oivariini balansia

Oletteko maistaneet otsikossa mainittua tuotetta? Itseäni hieman arveluttaa tuo vähäsuolaisuus, eli maistuuko miltään. Yritän etsiskellä mahdollisimman hyvää voinkaltaista kevytlevitettä, mitä te ellit normaalisti käytätte?
  Vastaa viestiin
30.01.07, 13:17   #2 (linkki)

Rekisteröitynyt: 08/2006
Kyseistä tuotetta en tunne, mutta tuosta tuli mieleeni, että oletteko kokeilleet oltermannin+rypsi juustoa? Todella paljon parempaa verrattuna oltermanni 17%:sta, vaikka rasvaa on himpun verran enemmän, on se pehmeää rasvaa.
  Vastaa viestiin
30.01.07, 13:45   #3 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Rekisteröitynyt: 07/2006
Sijainti: Pääkaupunkiseutu
Minä olen jo vuosia käyttänyt minilättaa. Keveytensä lisäksi tuote on myös hyvänmakuinen. Minä en henkilökohtaisesti pidä voi mausta olenkaan, joten en ole koskaan ollut oivariinin käyttäjä. Ennen minilättaan siirtymistä käytin lättaa.
  Vastaa viestiin
30.01.07, 13:53   #4 (linkki)
juu juu juustossa löytyy
(Vierailija)

ja nyt heität läppää.
  Vastaa viestiin
30.01.07, 15:19   #5 (linkki)
Foodie-lady Espoosta

En pitänyt oivariini balansiasta. Mutta sehän on makuasia. Se oli jotenkin kumimaista.
Käytän tavallista kevyt beceliä. Se ei maistu oikeastaan miltään, mutta siinä on hyvässä suhteessa nuo rasvahapot. (vrt eilinen Hesari)
  Vastaa viestiin
30.01.07, 20:42   #6 (linkki)

Jx:lle vinkiksi

Eilisessä Hesarissa Elämä ja Terveys -osiossa oli selvitetty mitä rasvat sisältävät.

Tyydyttyneet rasvat ovat ns. kovia rasvoja, jotka ovat haitallisia ja kerta- tai monityydyttämättömät ns. pehmeitä rasvoja - siis suositeltavia, jopa tarpeellisia ja niitä tulisikin olla vähintään 2/3 rasvan kokonaismäärästä.

Mini-Lätta sisältää 28% rasvaa, josta 12 % on tyydyttyneitä, 12 % kertatyydyttyneitä ja vain 4% monityydyttämättömiä. Ei siis paras mahdollinen suhde.
Esim. Kevyt Becel sis. 35% rasvaa josta vain 7 % tyydyttyneitä, 11% kertatyydyttyneitä ja 17% monityydyttämättömiä - suhde on huomattavasti parempi.
Kultasula rypsiöljy sis. 100% rasvaa, josta 8% tyydyttyneitä, 61% kerta- ja 31% monityydyttämättömiä - erinomainen suhde.

Tärkein ei siis ole rasvan määrä vaan sen laatu!
  Vastaa viestiin
30.01.07, 22:09   #7 (linkki)
Liika tiukkuus on aina liikaa
(Vierailija)

Muutama prosentti kevytlevitteessä sinne tai tänne ei maailmoja mullista. Paljon tärkeämpää on välttää kaupan valmiita keksejä, leivonnaisia ja muita piilorasvoja sisältäviä tuotteita.

Kuka meistä käyttää niin paljon levitetteitä päivittäin, että sillä on paljonkaan merkitystä?
  Vastaa viestiin
30.01.07, 22:33   #8 (linkki)
voi on hyvää
(Vierailija)

Liika tiukkuus on aina liikaa

Juuri näin! Itse pyrin välttämään juuri näitä piilorasvoja ja sillä ei sitten ole juuri mitään merkitystä mitä rasvaa sivelen leivälleni.
  Vastaa viestiin
31.01.07, 02:08   #9 (linkki)
Gluttony
(Vierailija)

Voita sen olla pitää. Etenkin pitkopullan päällä. Ohje: otetaan kunnon viipale rusinatonta pitkopullaa, ja voidellaan päälle tuhti kerros voita. Huuhdellaan alas teellä. Autuasta.
  Vastaa viestiin
31.01.07, 09:47   #10 (linkki)
Hihihih
(Vierailija)

Ja sen voikerroksen päälle vielä runsaasti sokeria! Sellaista me lapsena söimme pohjalaisessa pikkukaupungissa.
  Vastaa viestiin
31.01.07, 10:37   #11 (linkki)

Rekisteröitynyt: 11/2006
Hesarin artikkeli oli todella hyvin valaiseva. Jatkan siis hyvillä mielin leipäni sivelemistä 35-prosenttisella Becelillä. Tosin tottahan se onkuten "liika tiukkuus..." totesi, että vähänhän sitä rasvaa leivälle laitetaan, joten kovin iso merkitys sillä ei ole. Enemmän vaikuttavat nakkien ja yleensä makkaroiden, juustojen, keksien yms. käyttö.
  Vastaa viestiin
06.02.07, 12:52   #12 (linkki)
pytpt
(Vierailija)

Muu perhe käyttää Keijua ja minä vähärasvaista Oivariinia. Se soveltuu paistamiseen.
  Vastaa viestiin
14.02.07, 17:56   #13 (linkki)
rasvis
(Vierailija)

Uusi Oivariini Balancia maistuu keveydestään huolimatta melko rasvaiselle! Jotenkin ohut ja kevyt ja rasvainen yhtäaikaa, no on siinä voin makua mukana.
Olen käyttänyt 30%KevytLeviä enkä hevin vaihda. Omassa käytössä olen sen huomannut että kuitenkin tuppaa sitä levitettä joskus enemmänkin sivelemään, ja nuo kolkytprosenttiset on siinä mieliteossa suuri helpotus.
  Vastaa viestiin
26.02.07, 12:47   #14 (linkki)
juupis
(Vierailija)

mun mielestä tuo uusi oivariini ei maistu millekään.
  Vastaa viestiin
26.02.07, 13:57   #15 (linkki)
repliikki-täti
(Vierailija)

no miksi sitten vähärasvainen

Rasvikselle - no mikä autuus on nyt käyttää 30% kevyt Leviä,jos sitä laittaa sitten kaksi sentitä saadakseen "makua" kun voi laittaa vaikkapa 60volttista vaikka 5 mm tai oikeaa voita 2 milliä ja makuelämys senkun paranee.
Nämä kevyttuotteet eivät tee kevättä jos kerran niitä pitää mätkiä leipäsen päälle metrikaupalla että pääsee siihen makuelämykseen mitä toivoo.

Onko tuossa ajatuksessa Kevyt Levin kanssa joku logiikka ?
  Vastaa viestiin
26.02.07, 14:02   #16 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Minä esimerkiksi en pidä voin mausta enkä ole edes voimariinin ystävä. Kyllä ainakin minun mielestäni mini lättä 28 %voittaa maussa kaikki muut kevyt levitteet mennen tullen.
  Vastaa viestiin
27.02.07, 09:44   #17 (linkki)

Minä taas pidän puhtaasti kasvislevitteistä kuten esim. Becelin 35-prosenttista. Siinä ovat rasvojen laadut kohdallaan.

Tosin kyllä minulle voikin maistuisi. Minä kuitenkin yritän välttää "viimeiseen asti" eläinrasvoja, joten eipä ole voiperäisiä rasvoja meidän jääkaappiimme eksynyt vuosiin.

Oivariini balancea en ole tullut kokeilleeksi ja taitaapa jäädä ylläolevien kokemusten perusteella jäädäkin kokematta.
  Vastaa viestiin
27.02.07, 14:53   #18 (linkki)
Comment
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jx
Minä olen jo vuosia käyttänyt minilättaa. Keveytensä lisäksi tuote on myös hyvänmakuinen. Minä en henkilökohtaisesti pidä voi mausta olenkaan, joten en ole koskaan ollut oivariinin käyttäjä. Ennen minilättaan siirtymistä käytin lättaa.
Minilätta on hirveätä ja epäterveellistä. Lätta dig med minilättä!
  Vastaa viestiin
27.02.07, 14:54   #19 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Comment
Lainaus:
Minilätta on hirveätä ja epäterveellistä. Lätta dig med minilättä!
Ei ole sehän on vähärasvaista ja kevyttä.
  Vastaa viestiin
27.02.07, 15:05   #20 (linkki)

Mutta ne rasvat eivät ole parhaita mahdollisia. HS:ssä oli erinomainen artikkeli juuri näistä rasvoista. Ei riitä, että on kasvisrasvaa (no, minilättassa on myös maitoa), tärkeää on, missä suhteessa on erilaisia rasvoja. En muista, minkä päivän lehdessä tuo oli, mutta ruokatorstaissa joka tapauksessa. Suosittelen lukemaan!
  Vastaa viestiin
01.03.07, 11:09   #21 (linkki)
raja kaikessa!
(Vierailija)

ORTOREXIA

taitaa jo vaania monia hysteerisiä ellejä...
  Vastaa viestiin
01.03.07, 11:29   #22 (linkki)
????????????????????
(Vierailija)

Mitäpä mahtanee olla ortorexia?
  Vastaa viestiin
01.03.07, 11:31   #23 (linkki)

Myönnän! Pyrin syömään mahdollisimman terveellisesti. Tosin suon itselleni ja varsinkin perheelleni herkkuhetketkin.
  Vastaa viestiin
01.03.07, 12:25   #24 (linkki)
se on tiedossa
(Vierailija)

Lainaus:
Tuo tidetään!
Atta lätta sitt liv med minilättä!
  Vastaa viestiin
01.03.07, 12:27   #25 (linkki)
raja kaikessa!
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ????????????????????
Mitäpä mahtanee olla ortorexia?
Ortorexia= liiallisuuteen menevä tarve syödä terveellisesti. Ihminen, joka kuluttaa paljon aikaa valitsemalla, punnitsemalla, valmistamalla "terveellistä" ruokaa. Tutkii piukkutarkasti tuotteiden sisältöä...
Siis syömishäiriö kuten anorexia, bulimia eli (mieli)sairaus.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku