| |  | | |
01.03.07, 13:24
|
#26 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja raja kaikessa! Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja ???????????????????? Mitäpä mahtanee olla ortorexia? | Ortorexia= liiallisuuteen menevä tarve syödä terveellisesti. Ihminen, joka kuluttaa paljon aikaa valitsemalla, punnitsemalla, valmistamalla "terveellistä" ruokaa. Tutkii piukkutarkasti tuotteiden sisältöä...
Siis syömishäiriö kuten anorexia, bulimia eli (mieli)sairaus. | Tuosta aiheesta oli erittäin hyvä artikkeli vastikään lehdessä, taisi olla Hesarissa. Luin sen ja oli mielestäni hyvä. sairauden puolelle ylenmääräinen rasvapelko on mennyt, se on selvää. Psyykkinennhäiriö se on.
| |
| | |
22.03.07, 11:24
|
#27 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ihan jees makuinen, mutta esim. tuo minilättä paljon parempaa kuin myös becel 35%
| |
| | |
22.03.07, 11:39
|
#28 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ihan jees makuinen, mutta esim. tuo minilättä paljon parempaa kuin myös becel 35%
| |
| | |
22.03.07, 17:20
|
#29 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 03/2007
| Mikä sopii toiselle ei sovi toiselle
Oletteko ajatelleet mitä se X prosenttinen levite sisältää muuta rasvan lisäksi. Mitä vähemmän rasvaa, sitä enemmän levitteessä on vettä ja lisäaineita, jotka osa saattaa jäädä kalvona suoliston pintaan tai kertyä selluliitiksi. Itse käytän joko oivariinia tai teen itse lisäaineettoman levitteen jossa ei ole haitallisia kovetettuja rasvoja. Levitteeseeni laitan 1/3 osaa voita, 1/3 osaa kasvisöljyä ja 1/3 osaa vettä, jotka sekoitan vatkaimella tai sauvasekoittimella tasaiseksi levitteeksi. On mun mielestä hyvänmakuista. Itselläni ei ole ollenkaan selluliittia, kolestroliarvoni on alhainen samoin kuin verenpaineeni, joten mun ei tarvitse karttaa kovia rasvoja. Minun mielestäni sairaaloinen kolestroliarvojen nousu johtuu useimmiten muusta kuin rasvankäytöstä. Elimistöstö ei vaan ole tasapainossa, koska se itse tuottaa silloin ylimäärin elimistölle välttämetöntä kolestrolia. Luulisin, että kohonnut kolestroliarvo johtuu jonkun muun aineen puutteesta elimistössä. Itse olen lukenut sivuaineenani (35 ov) biokemiaa ja siellä kyllä oppi, että kehossa kaikki vaikuttaa kaikkeen.
| |
| | |
23.03.07, 11:13
|
#30 (linkki)
| | (Vierailija) |
minilättä on joo tosi hyvän makunen..ekan kerran kokeilin..
| |
| | |
25.03.07, 15:55
|
#31 (linkki)
| | (Vierailija) |
Jatta 66:lle ja muille:
Olettekos tulleet ajatelleeksi, että kasviöljytkään ei ole mitään maailman terveellisimpiä virityksiä, etenkään rypsiöljy. Ehkä niissä on tyydyttyneen rasvan osuus optimaalisempi kuin voissa, mutta entäs omega6:n liikasaanti tai rasvojen aivan hirvittävä jalostaminen tehtaassa. Kaikki maku ja haju poistetaan prosesseissa, jotka kyllä poistavat tuotteesta samalla myös kaiken alkuperäisyyden ja luonnollisuuden. Myös kuumennettaessa (sekä valmistusprosessin aikana että ruokaa laittaessa) kasviöljyjen koostumus muuttuu vahingolliseksi. Kylmäpuristettu on parempi kuin tavallinen rypsiöljy, oliiviöljyä väittävät parhaimmaksi, mutta siitäkään ei ole kai oikein selkeyttä.
Joten jos Jatta66 haluat tehdä terveellistä levitettä, lotraa voihisi vain vettä. Ja laita siihen voitakin tosi vähän, niin kauan kuin on epäselvyyttä tyydyttyneiden rasvojen terveysvaikutuksista.
Tai sitten pitää vaan hyväksyä se, että kaikki haitallisiksi mainostetut aineet (hiilihydraatit, erityisesti nopeat hiilihydraatit, eläinrasvat, lisäaineet, transrasvat, omega6 jne) ovat haitallisia paljon käytettyinä, mutta kaikkea voi käyttää silloin tällöin.
| |
| | |
22.04.07, 13:44
|
#32 (linkki)
| | (Vierailija) | En tykkää
Oivariini Balancia on aika kamalan makuista! Ostin kokeilumielessä että josko siirtyisin siihen mutta palaan takaisin tavalliseen Oivariinii tai voihin - en käytä levitteitä leivällä joten edellämainittujen rasvojen käyttö on aika vähästä .
| |
| | |
27.04.07, 17:19
|
#33 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minä luotan punaiseen voihin, kylmäpuristettuun öljyyn ja kunnon majoneesiin.
Voimariini menee jos tarjotaan, mutta itse en ostaisi.
| |
| | |
06.07.07, 13:11
|
#34 (linkki)
| | (Vierailija) | Terveellistä rasvaa
Kevyestä ruokavaliosta on tapana jättää kaikki ylimääräinen rasva pois. Elimistö tarvitsee kuitenkin hyvää rasvaa mm. polttaakseen rasvaa. Suosittelenkin, että laitatte leivälle sellaista margariinia, jossa on vähintään 30% kasviöljyä. Ja tätä sitten leivälle reilusti väh. 4 tl päivässä tai vastaavasti puhdasta ruokaöljyä esim. ruokaan 2 tl päivässä!
Itse suosin 40% Kevytleviä, jossa maku ja terveys kohdallaan.
Kyllä jääkaapissa täytyy silti aina olla oikeaa voita, että voi käyttää ruoanlaitossa (harvoin kylläkin).
| |
| | | | |