Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ruoka.fi > Kevytkeittiössä
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
29.05.07, 09:36   #1 (linkki)
Muumineito
(Vierailija)

Eväät fyysiseen työhön

Hei!

Huomenna minulla alkaa työt fyysisesti suht raskaassa työssä(siivoaminen). Työssä syödään eväät jossakin välissä kun ehditään..työpäivän pituus ei vielä tiedossa-urakkahomma.

Mitähän kannattaisi ottaa mukaan syötäväksi, jotta jaksaisi mahdollisimman hyvin työpäivän?
En tiedä onko mahdollista lämmittää mitään..eli ainakin huomenna jotain kylmää ja helposti laukussa säilyvää evästä..Antakaahan vinkkejä!!
  Vastaa viestiin
31.05.07, 16:06   #2 (linkki)
Ramoona-69
(Vierailija)

Eväät

jogurttipurkki, suolakeksipaketti, banaani. Kyllä noilla luulisi jaksavan, sillä itse olen keikkasiivooja ja en syö aamulla, kuin jogurtin ennen töihin lähtöä. Töissä juon 2 lasiilista vettä. Kotiin tultuani syön yleensä keittoruan. Eli: pärjään ilman eväitä 6 tuntii ja on raskasta keikkasiivousta.
  Vastaa viestiin
17.06.07, 16:36   #3 (linkki)
lhjhu
(Vierailija)

itse kuin olin siivojana, eväinä oli yleensä pari täytettyä reissumiestä( monesti vain yksi, mutta 2 on parempaa sillä 6-8 h siivousurakka kuluttaa energiaa aika lailla) ja banaani tai omena. ei ollut mahdollista säilyttää ruokaa kylmässä
  Vastaa viestiin
24.07.07, 10:49   #4 (linkki)
/*-/*-
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ramoona-69
jogurttipurkki, suolakeksipaketti, banaani. Kyllä noilla luulisi jaksavan, sillä itse olen keikkasiivooja ja en syö aamulla, kuin jogurtin ennen töihin lähtöä. Töissä juon 2 lasiilista vettä. Kotiin tultuani syön yleensä keittoruan. Eli: pärjään ilman eväitä 6 tuntii ja on raskasta keikkasiivousta.
Voileivät on parempi vaihtoehto!
  Vastaa viestiin
24.07.07, 10:55   #5 (linkki)
kyllä...
(Vierailija)

...minäkin voileipiä suosisin, mieluiten ruista ja pane väliin vaikka metvurstia, sillä se säilyy tovin ilman jääkaappisäilytystäkin. Ja sitten tosiaan joku hedelmä jne. Suolakeksit eivät kuulosta sopivalta eväältä minkäänlaiseen työhön, ne ovat enemmänkin naposteltavaa, enkä tiedä, ovatko edes miten terveellisiä siihenkään tarkoitukseen.
  Vastaa viestiin
24.07.07, 10:56   #6 (linkki)
??
(Vierailija)

Työpäivä huonoilla eväillä ei ole terveellistä. Jogurtti ja banaani ovat ok, mutta suolakeksit pitäisi lailla kieltää ;)

Olen samaa mieltä edellisen kanssa, että kunnon voileivät (ruisleipää, kevytjuustoa, kinkkuleikettä ja tuoreita kasviksia päälle) on hyvä vaihtoehto. Tietysti hedelmät ovat välipalana näppärä, säilyvä ja terveellinen.
  Vastaa viestiin
02.08.07, 14:33   #7 (linkki)

Rekisteröitynyt: 11/2006
Elovenan Hetki- puurot (itse käytän ei maustettuja, kuten kaura&kuitu)
Omenat
Rasvaton piimä
Vesi
  Vastaa viestiin
05.10.07, 01:30   #8 (linkki)
Evästys
(Vierailija)

Kannattaa opetella syömään riittävä aamiainen. Se auttaa jaksamaan aamupäivää paremmin. Riippuen onko kylmäsäilytystä ja lämmitysmahdollisuutta, aina voi ottaa evääksi eilisen jämiä. Maistuvatkin usein paremmalta seuraavana päivänä. Helppo valinta on voileivät, tai salaatti(tonnikala/kana esim.). Jos hedelmien syönti muutoin tuottaa vaikeuksia, on niiden syöminen työeväänä ainakin minulla helpompaa kuin kotona. Siis tällöin tulee syötyä vähintään pari hedelmää päivässä. Ei suolakeksejä :)

Millaiseen evästykseen olet päätynyt?
  Vastaa viestiin