Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ruoka.fi > Kevytkeittiössä
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
30.05.07, 09:15   #1 (linkki)
millä
(Vierailija)

raasteen teko

Millä teette esim. porkkanaraasteen? Braunilla on nyt pienen tuntuinen kone, jolla saa myös raastetta ja viipaleita. Näyttää lelulta. Onko kokemusta? Laitteen täytyisi myös olla helposti puhdistettava.
  Vastaa viestiin
30.05.07, 09:45   #2 (linkki)
??
(Vierailija)

Käsiraastimella minä teen. Monitoimikoneiden raastimissa tulee yleensä aika karkeaa raastetta. Tuota Braunia en tosin tunne.
  Vastaa viestiin
30.05.07, 19:15   #3 (linkki)
spiralblock
(Vierailija)

Jep. Käsin tulee kahden hengen raasteet nopeammin kuin koneilla.
  Vastaa viestiin
02.06.07, 14:01   #4 (linkki)
lidl
(Vierailija)

Ostin Lidlistä pienikokoisen halvan raastimen. Siinä veivi olla veivataan, helppo koota ja huuhdella osat käytön jälkeen. Raastimessa on kaksi kotoa. Suosittelen...Siellä vaan on joskus näitä keittiötarvikkeita myynnissä.
  Vastaa viestiin
04.06.07, 08:36   #5 (linkki)
???????????????
(Vierailija)

Siinä veivi olla veivataan
Raastimessa on kaksi kotoa.?????????????????????????
  Vastaa viestiin
04.06.07, 12:23   #6 (linkki)
!!!!
(Vierailija)

koto on ilemisesti kippo tai kotelo tms ja veivistä veivataan, eihän siinä sen kummempaa. tämä on keskustelufoorumi ruuanlaitosta, ei toimittajakoulu.
  Vastaa viestiin
04.06.07, 13:09   #7 (linkki)
Ohilukija
(Vierailija)

Tuo koto sana nyt ei kuulostanut minunkaan korvasssani suomenkieleltä. Kyseisen sanan luin tänään aivan ensimmäistä kertaa ja kirjoitusvirheeksi sitä luulin.
  Vastaa viestiin
04.06.07, 21:26   #8 (linkki)
Ymmärtää jos halua
(Vierailija)

Itselleni tutumpi sana voisi tässä yhteydessä olla esim. pesä, joka on tietysti ajatukseltaan hyvin lähellä tuota kotoa. Niin se vain Suomikin on iso maa!

Ja "siinä veivi olla veivataan" - olisikohan olla-sanan edestä lipsahtanut j pois...
  Vastaa viestiin
05.06.07, 09:05   #9 (linkki)
Stadilainen..........
(Vierailija)

Stadilaiset eivät niin hyvin ymmärrä noita murteita, jos on Stadissa syntynyt ja kasvanut.
  Vastaa viestiin
12.06.07, 12:59   #10 (linkki)
koto
(Vierailija)

Koto on japanilainen soitin, mutta siitä kirjoittaja tuskin puhui. Ehkä hän tarkoitti, että siinä raastimessa on kaksi kokoa eli että sillä voi tehdä sekä karkeaa että "hienoa" raastetta.
  Vastaa viestiin
07.07.07, 14:44   #11 (linkki)
Voi kiesus teidän kanssanne.
(Vierailija)

Tottakai kaikilta lipsahtaa myös kirjoitusvirheitä. Pikkusieluisia olette kun tollaiseen puututte.. Aika selkeästi tuo on kyllä luettavissa. Eli raastimessa on kaksi kokoa. eli voit tehdä kahden eri "paksuista" raastetta... voi elämän kevät teitä..
  Vastaa viestiin
08.07.07, 16:47   #12 (linkki)
on kai
(Vierailija)

Kyllä luulis olenvan koneellisia raastimiakin. Olen kanssa haku päällä. Ostoskanavalla on ollut, kun muistais vaan. Kun on pakko keventää ruuasta, niin raasteeilla olen ajatellut täyttäväni mahalaukun.

[poistin tuplaviestin!]
  Vastaa viestiin
11.07.07, 17:07   #13 (linkki)
adalenit
(Vierailija)

Eikös ollut tarkoitus keskustella raastimista, ei kirjoitusvirheistä!

Itse raastan pienet määrät käsin (muutaman porkkanan), isommat määrät menee monitoimikoneen raastinosiossa. Koneella raastettu ei ole mielestäni niin maukasta kuin käsin raastettu. Koneella raasteesta tulee kuivempaa, joten luulen makueron johtuvan siitä.
  Vastaa viestiin
11.07.07, 17:14   #14 (linkki)
viulutar
(Vierailija)

Ei kotoa

Teen raasteet mandoliinilla.
  Vastaa viestiin