Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ruoka.fi > Kevytkeittiössä
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
05.02.08, 18:13   #1 (linkki)
juödoihzfv
(Vierailija)

Taatelit ja muut kuivatut hedelmät

Mahtaakohan taatelit olla miten kevyitä syötäviä? Niistä kun tykkään, ni ajattelin, että niillä vois korvata karkkien, tms. mässäystä! Mites muut kuivatut hedelmät? Sokeroituina ne ei tietty oo kovin kevyitä, mutta entä sokeroimattomat versiot?
  Vastaa viestiin
05.02.08, 19:56   #2 (linkki)
katopa tuolta
(Vierailija)

finelistä ne energiasisällöt www.fineli.fi
  Vastaa viestiin
05.02.08, 22:08   #3 (linkki)
??
(Vierailija)

Kyllähän kuivatuissa hedelmissä energiaa on, mutta ainakin minä koen ne huomattavasti terveellisemmiksi kuin karkit. Mielelläni syön taateleita, rusinoita, kuivattuja viikunoita yms. Kun ei määrättömiä syö, ei ne varmaan kovin "haitallisia" ole.
  Vastaa viestiin
06.02.08, 11:44   #4 (linkki)
-ton
(Vierailija)

Ainahan niissä kuivatuissa hedelmissä on sokeria, siis niiden hedelmien omaa sokeria. Ei sitä pois ole saatu millään. Mutta vaikk ne on makeita on niissä kuituja, kivennäisaineita ja vitamiineja joita karkeista puuttuu. Ei kannata syödä ylenmäärin, on laksatiivisia.
Eri asia on ne sokeripintaiset inkiväärit sun muut. Niitä kannattaa välttää. Tai sit suhtautuu niihin kuin karkkiin.
  Vastaa viestiin
06.02.08, 12:11   #5 (linkki)
nixutin
(Vierailija)

Yleensä kuivatuissa hedelmissä on ihan yhtä paljon kaloreita kuin karkeissa, mutta kuten aiemmatkin sanoi, niin on ne tietysti muuten astetta parempia kuin karkit kun niistä saa kuituja ja kai niissä on vielä vähän vitamiinejakin jäljellä. Itse kyllä rinnastan ne karkkeihin, eli ei mitään jokapäiväistä naposteltavaa.
  Vastaa viestiin
15.05.08, 18:03   #6 (linkki)
kiiva
(Vierailija)

Mun kokemuksen mukaan esim. rusinoita ei edes tee mieli niin paljon kuin karkkia - jälkimmäistä voisin hyvinkin vääntää ison pussillisen illan aikana, kun taas kourallinen rusinoita tyydyttää makeanhimon. Eli omalla kohdallani toimii erinomaisesti. Muuten en kuivatuista hedelmistä tykkää, eli "joudun" tyytymään rusinoihin. :)
  Vastaa viestiin