| |  | |
04.10.08, 09:52
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Kevyt lounas
- kurkku,tomaatti, paprika,kaalisalaatti
- Broilersuikalekeitto
- Siivu ruisleipää, jossa päällysteenä kevyt tuorejuustoa.
- Juomaksi kivennäisvettä
- Jälkihyväksi : Kahvi + "diettipulla".
| |
| | |
04.10.08, 10:31
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mikä on diettipulla? Kuulostaa vaihtoehtoisesti a) itsepetokselta tai b) epäterveelliseltä lisä-/makeutusainepommilta. Itse en arkena syö jälkiruokaa, tulee ihan turhia kaloreita ja sokeriaddiktio.
| |
| | |
11.10.08, 18:22
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Itsekin arkena ja usein viikonloppuisinkin syön jälkkäriksi omenan tms., koska kuitenkin jotain makeaa tekee mieli ruuan jälkeen... Muutenkin karsastan tuollaisia "dieettiherkkuja", mutta tavallinen pullahan ei sitä edes ole kovin epäterveellinen. Eikä kenenkään linjat rupsahda, jos syö pari pientä pullaa/vko.
| |
| | |
13.10.08, 13:42
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Nimenomaan. Kohtuudella kaikkea. Syön pullaa ja leivonnaisia melko harvoin, mutta sitten kun makeanhimo yllättää en laske kaloreita.
| |
| | |
13.10.08, 14:05
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Maaliskuun Idus Nimenomaan. Kohtuudella kaikkea. Syön pullaa ja leivonnaisia melko harvoin, mutta sitten kun makeanhimo yllättää en laske kaloreita. | Kerrotko mikä on harvoin, sillä itse olen vähentänyt makean syöntiä ja haluaisin tietää mitä harvoin kenellekin merkisee eli kuinka usein on harvoin sinulle?
| |
| | |
13.10.08, 14:28
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Leivoin noin kuukausi sitten kuivakakun ja eilen otin siitä viimeiset palat sulamaan. Aina ei välit tietysti ole näin pitkiä, mutta en syö makeaa edes viikottain, purkkaa ja pastilleja lukuunottamatta. Kesällä saatta joskus tulla jätskibuumi, ja silloin voi viikon aikana mennä useampikin jätksi.
Yksi syy lienee myös se, että pidän aika harvoista teollisista leivonnaisista, ja olen melkoisen laiska leipuri.
| |
| | |
13.10.08, 14:47
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kiitos vastauksestasi. Minäkään en oikeastaan ole kaupan pullan ystävä, mutta ne omatekoiset. Nyt sitten näidenkin syötiä vähennettävä entisestään ja kun tavoite on saavutettu niin osaa sitten paremmin säännöstella makean syöntiä.
| |
| | |
13.10.08, 14:51
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Luin jostain että kromin pitäisi auttaa makeanhimoon. Sitä näyttäisi olevan aika useassa monivitamiinivalmisteessa.
| |
| | |
13.10.08, 14:53
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Tänään olen onnistuneestä kaksi kertaa kieltäytynyt makeasta, joten ehkä pärjään ilman tuota kromin ostamista. Kiitos kuitenkin vastauksestasi. Jos kieltäytyminen käy ylivoimaiseksi niin sitten pitänee tuota kromia kokeilla. Loppuviikolla eli ke illasta sunnuntaihin tulee monta tilannetta, jossa makeaa tulee syötyä, joten tsempaan sitten maanantaista alkaen taas paremmalla puhdilla.
| |
| | |
13.10.08, 14:57
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ok. Tsemppiä sulle!
| |
| | |
13.10.08, 16:00
|
#11 (linkki)
| | Foodie-lady Espoosta
Rekisteröitynyt: 06/2006
|
Tutkimuksissa on osoitettu ettei tuolla kromilla ole mitään tekemistä makeanhimon kanssa! :) Mutta saahan sitä uskoa... ;) ;)
| |
| | |
13.10.08, 16:30
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) |
minäkin uskon että tumma suklaa ja punaviini ovat terveydelle eduksi ;))))))
| |
| | |
20.11.08, 18:28
|
#13 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja rosene Mikä on diettipulla? Kuulostaa vaihtoehtoisesti a) itsepetokselta tai b) epäterveelliseltä lisä-/makeutusainepommilta. Itse en arkena syö jälkiruokaa, tulee ihan turhia kaloreita ja sokeriaddiktio. | dieettipulla= tavallisesta pullataikinasta leivottu leetapulla, josta leikataan siivu kahvin seuraksi. :) | |
| | |
21.11.08, 09:44
|
#14 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Annima1 Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja rosene Mikä on diettipulla? Kuulostaa vaihtoehtoisesti a) itsepetokselta tai b) epäterveelliseltä lisä-/makeutusainepommilta. Itse en arkena syö jälkiruokaa, tulee ihan turhia kaloreita ja sokeriaddiktio. | dieettipulla= tavallisesta pullataikinasta leivottu leetapulla, josta leikataan siivu kahvin seuraksi. :) | Mikä tuosta tekee diettipullan?
| |
| | |
29.11.08, 01:10
|
#15 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2006 Sijainti: Noiruttu Pohojammaa
|
"leetapulla"
Minä:
Mikä on leetapulla? Jos tuossa on kirjotusvirhe, en kuitenkaan ymmärrä millainen. Eli oikeesti kysyn.
| |
| | |
29.11.08, 11:33
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) |
Leeta tarkoittaa joissain murteissa pitkoa.
| |
| | |
11.12.08, 14:26
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) |
Meillä töissä on lanseerattu termi "väistöpulla" aina kun onnistuu olemaan syömättä kahvipöydässä tarjolla olevia herkkuja. Minusta hauska=)
Ja kannattaa yrityksen johdolle yrittää ehdottaa, että ainaisten kokousherkkujen sijaan olisi tarjolla hedelmiä, menee kaupaksi!
| |
| | |
11.12.08, 14:32
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) |
ajatus! Minäkin mieluummin nauttisin kahvitauolla kupillisen lisäksi jonkin hedelmän. Pullat ja suklaakeksit saavat minulta jäädä lautaselle, mutta monille muille ne maistuvat ja myös näkyvät ;))))
| |
| | | | |