| |  | |
23.01.09, 19:12
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Kuka muu juo sokeritonta kaakaota?
Tämä ei ole varsinaisesti oikealla palstalla mutta ihan uteliaisuudesta kysyn, kuka muu kuin minä juo sokeritonta kaakaota? Eli Van houtenia 3 tl ja maitoa muki täyteen ja mikroon lämpiämään?
Siihenhän kuuluu ohjeen mukaan laittaa sokeriakin,mutta jätin sen pois, ja 1 mukillisen jälkeen totuin täysin makuun. Tämä vinkkinä varsinkin ellet ole makean ystävä mutta pidät kaakaosta.
Ei ole mikään laihdutusvinkki mutta muuten vain.
| |
| | |
25.01.09, 12:56
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minä join aikoinaan Options -nimistä sokeritonta kaakaota, joka tehdään veteen. Oli ihan hyvää, paitsi kaiken maailman keinomakeutusaineiden vetäminen kitusiinsa tietenkin harmitti. Sinun Van Houten -tapa on paljon parempi, sehän on sitä oikein aiota kaakaota. Mukavia kaakaohetkiä! (Itse juon nykyisin ihan tavallista O´Boyta, itse asiassa juuri äsken join!) :)
| |
| | |
26.01.09, 08:39
|
#3 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2006 Sijainti: Pääkaupunkiseutu
|
Options ei ole sokeritonta. Minä juon van houtenia ilman sokeria niin, että sekoitan 2 tl jauhetta vähäiseen määrään kevytmaitoa ja kaadan kuumaa vettä mukin täyteen.
| |
| | |
26.01.09, 08:41
|
#4 (linkki)
|
|
Niin lisään vielä, että sokerittomana, kun on juonut muutaman viikon ei kyllä otions enää mene alas vaikka se oli ennen lempikaakaotani.
| |
| | |
26.01.09, 08:42
|
#5 (linkki)
|
|
Niin kirjoitin tuossa ekassa kommentissani väärin eli olisi pitänyt lukea makeuttamatonta ei sokeritonta.
| |
| | |
28.01.09, 13:17
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Teen kaakaon rasvattomasta maidosta ja kaakaojauheesta (Van Houten tai mikä muukin merkki käy) ja lisään mukilliseen pari-kolme makeutuspuristetta. En ole kyllä ikinä koittanut kokonaan ilman makeutusta, mutta epäilen ettei mulle maistuisi, koska joskus olen lisänyt vielä yhden makeutustabletin maistettuani. No helppohan tuota on kokeilla, kun laitan muutenkin puristeet viimeiseksi.
Jotain kakkutaikinaa olen maistanut siinä vaiheessa, kun siinä on vasta rasva ja kaakao, eivätkä ne yhdessä ilman sokeria oikein kolahtaneet makuhermoon.
| |
| | |
28.01.09, 14:28
|
#7 (linkki)
|
|
Äkkiä tuohon täysin sokerittomaan tottuu. Minullakin meni vain muutama viikko. Ihan tarkoituksella en edes aloittanut kokeilua makeutusaineella sillä en pidä makeasta kahvista tai teestäkään enkä niihin mitään makeutusta laita, joten oli ihan luonnollista jättää tuosta kaakaostakin makeutus pois. Kahvia olen juonut ilman sokeria 9 vuotiaasta lähtien.
| |
| | |
30.01.09, 16:18
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Jx Äkkiä tuohon täysin sokerittomaan tottuu. Minullakin meni vain muutama viikko. Ihan tarkoituksella en edes aloittanut kokeilua makeutusaineella sillä en pidä makeasta kahvista tai teestäkään enkä niihin mitään makeutusta laita, joten oli ihan luonnollista jättää tuosta kaakaostakin makeutus pois. Kahvia olen juonut ilman sokeria 9 vuotiaasta lähtien. | Minä myös juon kahvin ja teen ilman sokeria. En voisi enää juoda ollenkaan sokerin kanssa etenkään kahvia, joskus huvikseni yritin... Voi olla että kohta tuohon kaakaoonkin tottuu makeuttamattomana niin ettei voi enää missään huoltsikalla juoda niiden kaakaoita.Mutta suotta sitä ihminen itseään sokeroi jos se ei maistu.
| |
| | |
01.02.09, 10:50
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mikä siinä sokerissa nyt taas on niin kamalaa? Meuhkatkaa rasvasta. Jopa diapeetikoille pahempi ainesosa, kuin pieni määrä sokeria.
| |
| | |
02.02.09, 10:16
|
#10 (linkki)
|
| Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja järkeä kuiten Mikä siinä sokerissa nyt taas on niin kamalaa? Meuhkatkaa rasvasta. Jopa diapeetikoille pahempi ainesosa, kuin pieni määrä sokeria. | Ehkä, mutta ainakin minun kohdallani on kyse myös makuasiasta. Sokerintonta kaakaota voi lisäksi juoda vähän useamminkin eikä tarvitse olla niin tarkkana määrien kanssa. Lisäksi valmiiksi sokeroidut maistuvat ainakin minun suussani aivan liian makeilta nykyään.
| |
| | |
02.02.09, 10:28
|
#11 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja järkeä kuiten Mikä siinä sokerissa nyt taas on niin kamalaa? Meuhkatkaa rasvasta. Jopa diapeetikoille pahempi ainesosa, kuin pieni määrä sokeria. | Nyt meni minulta ohi, en huomannut, että tässä puhuttiin missään diabeetikoista, vaan ihan makuasioista?! Vai väittikö joku, että sokeri olisi pahasta ja rasva ei? Putosin kärryiltä, sorry.
Asiaan, minä juon käytännössä vain sitä Van Houtenia, ilman sokeria, silloin harvoin, kun kaakaota on. Tosin keitän sen täysmaitoon ja panen pinnalle vielä nokareen kermavaahtoa (en mausta sitäkään...), joten rasvatonta tämä ei ole.
Teehen tai kahviin en ole koskaan pannut sokeria, teehen en pane mitään kahviin rasvatonta maitoa.
| |
| | |
03.02.09, 15:05
|
#12 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja järkeä kuiten Mikä siinä sokerissa nyt taas on niin kamalaa? Meuhkatkaa rasvasta. Jopa diapeetikoille pahempi ainesosa, kuin pieni määrä sokeria. | Sokeri on pahempi kun rasva. Myös sille diabeetikolle - tiedän asiasta koska miehelläni on db.
Tein ketjun, koska en pidä makeasta muutenkaan ja uteliaana gallupeeraan, onko kaltaisiani muita.
Jos tuossa olisi 2 kaakaomukillista mulle tehtynä, toinen pitäisi valita, sokerillinen ja ei-sokerillinen, kyllä sokeriton menisi mun nassuuni.
| |
| | |
04.02.09, 08:35
|
#13 (linkki)
|
|
Minäkin ottaisin mieluummin sen sokerittoman. Kyllä ne asiantuntijat siitä rasvasta enemmän varoittavat kuin sokerita, jopa silloinkin, kun puhutaan diabeetikoista. En ole varma onko sitten eroa sillä onko kyseessä ykkös tyyppi taiko kakkos tyyppi. Kakkosessa ainakin se rasva on pahempi kuin pieni määrä sokeria.
| |
| | |
11.02.09, 00:44
|
#14 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja ap. Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja järkeä kuiten Mikä siinä sokerissa nyt taas on niin kamalaa? Meuhkatkaa rasvasta. Jopa diapeetikoille pahempi ainesosa, kuin pieni määrä sokeria. | Sokeri on pahempi kun rasva. Myös sille diabeetikolle - tiedän asiasta koska miehelläni on db.
Tein ketjun, koska en pidä makeasta muutenkaan ja uteliaana gallupeeraan, onko kaltaisiani muita.
Jos tuossa olisi 2 kaakaomukillista mulle tehtynä, toinen pitäisi valita, sokerillinen ja ei-sokerillinen, kyllä sokeriton menisi mun nassuuni. | Ja mä tekisin kaakaon sokerittomasta suklaasta 77% tai sitten ihan 100% jos on pokkaa:
http://www.sokeriton.fi | |
| | |
11.02.09, 12:39
|
#15 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja ap. Lainaus: |
Jos tuossa olisi 2 kaakaomukillista mulle tehtynä, toinen pitäisi valita, sokerillinen ja ei-sokerillinen, kyllä sokeriton menisi mun nassuuni. | Olisin taas kerran toista mieltä.
Kyllä rasva on pitkän päälle pahempi kuin pieni määrä sokeria.
Sokerin noustua sen saa alas lääkkeellä ,mutta rasvat kertyy yleensä keskivartaloon.
mikä on pahasta. | |
| | |
17.03.09, 13:14
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) |
pahaa ja väkevää.
| |
| | |
17.03.09, 14:48
|
#17 (linkki)
|
Alkuperäinen kirjoittaja sehän on pahaa ja väkevää. | Oletkos maistanut? Se on hyvää.
| |
| | |
17.03.09, 14:57
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) |
Tumman kaakaon juominen ilman sokeria on todellakin makuasia. Silloin kun haluan kaakaolla herkutella (kerran puolessa vuodessa), teen siitä samettisen pehmeää. Tummasta kaakaosta minäkin sen teen, mutta maustan sokerilla ja tilkalla maitoa. Teen ja kahvin juon kuitenkin aina ilman sokeria ja maitoa - ne kuuluvat siihen sarjaan. En silti sano, että muiden pitäisi niin tehdä. Minun suussani sokeriton kaakao on kitkerää ja maidolla/sokerilla makeutettu kahvi tai tee pahaa. Makuasia!
| |
| | |
03.04.09, 17:08
|
#19 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Makuasiat! Tumman kaakaon juominen ilman sokeria on todellakin makuasia. Silloin kun haluan kaakaolla herkutella (kerran puolessa vuodessa), teen siitä samettisen pehmeää. Tummasta kaakaosta minäkin sen teen, mutta maustan sokerilla ja tilkalla maitoa. Teen ja kahvin juon kuitenkin aina ilman sokeria ja maitoa - ne kuuluvat siihen sarjaan. En silti sano, että muiden pitäisi niin tehdä. Minun suussani sokeriton kaakao on kitkerää ja maidolla/sokerilla makeutettu kahvi tai tee pahaa. Makuasia! | Jos pitää tummasta suklaasta enempi kuin miedommasta ja makeamman makuisesta suklaasta (perinteinen sininen) niin tod. näk. pitää enempi sokeritttomasta kaakaostakin.
Ts. makean ystävät ei pidä,mutta muut pitää.
| |
| | |
06.04.09, 08:48
|
#20 (linkki)
|
Alkuperäinen kirjoittaja tumman suklaan ystävä Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Makuasiat! Tumman kaakaon juominen ilman sokeria on todellakin makuasia. Silloin kun haluan kaakaolla herkutella (kerran puolessa vuodessa), teen siitä samettisen pehmeää. Tummasta kaakaosta minäkin sen teen, mutta maustan sokerilla ja tilkalla maitoa. Teen ja kahvin juon kuitenkin aina ilman sokeria ja maitoa - ne kuuluvat siihen sarjaan. En silti sano, että muiden pitäisi niin tehdä. Minun suussani sokeriton kaakao on kitkerää ja maidolla/sokerilla makeutettu kahvi tai tee pahaa. Makuasia! | Jos pitää tummasta suklaasta enempi kuin miedommasta ja makeamman makuisesta suklaasta (perinteinen sininen) niin tod. näk. pitää enempi sokeritttomasta kaakaostakin.
Ts. makean ystävät ei pidä,mutta muut pitää. | Minä esimerkiksi en koskaan ole ollut Fazerin sinisen ystävä eli johtuukohan tuosta, että oli helppo tottua sokerittomaan kaakaoon. | |
| | |
12.04.11, 14:53
|
#21 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 04/2011 Sijainti: Espoo
|
Tottakai aito kaakao on kuulunut ruokakaappiin. Kaakaosta saa täten myös atsteekkien malliin kitkerää juomalla sitä vain veteen sekoitettuna, tai maustettuna jollain latinalaisessa amerikassakin tunnetuilla mausteilla, esim. chilillä.
Kaakao ei ollut makeaa sellaisena kuin sen atsteekit tunsivat. :)
Toki joskus saattaisin makeuttaa vaikkapa Van Houtenia Hermesetaksella, ja tottahan toki juoda sitä kulutusmaitoon sekoitettuna.
Aito kaakao ja tumma suklaa ovat hyvin terveellisiä. :)
| |
| | |
13.04.11, 11:10
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu jo vuosia Olisin taas kerran toista mieltä.
Kyllä rasva on pitkän päälle pahempi kuin pieni määrä sokeria.
Sokerin noustua sen saa alas lääkkeellä ,mutta rasvat kertyy yleensä keskivartaloon.
mikä on pahasta. | Höpöä. Nimenomaan ravinnosta saatu sokeri konvertoituu keskivartalorasvaksi. Ja onpa tosi tervettä että nostetaan se verensokeri sokerilla ja väsytetään haima jatkuvalla sokeri-ilotulituksella joka vaatii inskatuotantoa (ja kudokset muuttuvat vähitellen insuliiniresistenteiksi) ja ratkaistaan sitten koko homma lääkkeellä. Tai kun metformiini ei enää pure niin siirrytään pistettävään insuliiniin, joka taas edistää rasvan kertymistä keskivartaloon (ja muualle kehoon). Kyllä lääketeollisuus on hyvin teidät terveydenhuoltoalan ihmiset opettaneet. HIenoa, loistavaa.
Kun noita "tehokkaita" lääkkeitä ei vielä ollut, diabetesta hoidettiin hyvällä menestyksellä vähähiilarisella ruokavaliolla. Jokainen voi halutessaan mittarilla seurata, miten sokeri ja rasva vaikuttavat verensokeritasoihin. Minä ja moni muu olemme päässeet lääkkeistä eroon kokonaan vähähiilarisella ruokavaliolla. Samalla paino normaaliksi ja kolesterolit sekä verenpaineet kuntoon. Mutta se lienee "väärin" toimittu kun kirjassa lukee (virheellisesti) että rasva on paha ja pullaa saa syödä joka päivä.
| |
| | |
11.05.11, 12:21
|
#23 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kysyttiin lisäätkö sokeria kaakaojuomaasi. Lisään hieman jos laitan kaakaota ja meillä laitetaan oikeata kaakaota, ei niitä Oboy ja muita. Ei kysytty makeutusaineista mitään koska se ei ole sokeria.
| |
| | |
11.05.11, 12:23
|
#24 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Jx Minä esimerkiksi en koskaan ole ollut Fazerin sinisen ystävä eli johtuukohan tuosta, että oli helppo tottua sokerittomaan kaakaoon. |
Mitä yhteistä on Fazerin sinisellä ja kaakaojuomalla? En ymmärrä, mielestäni ei mitään.
| |
| | |
31.05.11, 16:03
|
#25 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja nelly Mitä yhteistä on Fazerin sinisellä ja kaakaojuomalla? En ymmärrä, mielestäni ei mitään. | No sitä vissiin, että jos et tykkää Fazerin sinisestä niin tykkäät juoda kaakaosi ilman sokerointia ;) Mutta mitäs jos tykkää jostain muusta Fazerin suklaasta tai jopa Marabousta (joka on kyllä tosi ällöä)...
| |
| | | | |