| |  | |
11.05.11, 12:56
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Kevyt, engl.tyyppinen aamiainen (lakto-ovo)
Tässä minun aamiaissuosikkini, josta kalorilaskurin ja tuoteselosteiden mukaan tulee yhteensä 125 kaloria. Tämä on myös suht vähähiilihydraattinen, helppo ja nopeasti valmistettava ateria. Siispä asiaan:
- Paista teflonpannulla soijakastikkeessa pieniä kokonaisia herkkusieniä n. 150g, sekä kaksi pientä tomaattia (minulla viimeksi 55g/kpl), jotka on leikattu kolmeksi paksuhkoksi siivuksi (kypsyvät nääs näin nopeammin kuin kahtena puolikkaana, jollaisina ne usein Englannissa tarjoillaan). ÄLÄ laita pannulle rasvaa; vihannekset kiehuvat siis tuossa soijakastikkeessa. Pannulle voi vielä haluttaessa lisätä vettä. Tässä menee noin viisi minuuttia.
Kun sienet ja tomaatit ovat tarpeeksi kypsiä (makuasia), laita ne lautaselle ja kaada ylimääräinen neste pois. Älä kuitenkaan pese pannua soijakastikkeen jäljiltä, vaan paista siinä kananmuna (taaskaan ei siis lisätä yhtään rasvaa), ja mausta se pippurilla ja pienellä määrällä suolaa, sekä currylla jos siltä tuntuu. Noniin, valmista tuli.
Tämä nyt ei välttättä ole kovin originelli resepti, mutta ainakin helppo ja kevyt. Vähän hävettää edes laittaa mitään näin yksinkertaista tänne, mutta tämä maistuu minulle ja ajattelin sitten jakaa. ;)
| |
| | |
11.05.11, 13:00
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Juomaksi sopii muuten vihreä tai valkoinen tee ilman sokeria, niin ei tule sitten juomistakaan lisäkaloreita.
| |
| | |
11.05.11, 15:26
|
#3 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 01/2011
|
Tuosta kun korvaa soijakastikkeen nyrkillisellä voita, niin saadaan maistuva ja terveellinen karppi-aamianen, ja pitää myös nälän loitolla.
| |
| | |
12.05.11, 08:18
|
#4 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2006 Sijainti: Pääkaupunkiseutu
|
Aloittajan tavalla tehtynä voisin tuota maistaa, mutten edellisen voilla kyllästettyä saisi mitenkään syötyä tuon rasvamäärän vuoksi.
| |
| | |
12.05.11, 08:50
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Rasvaa ei pitäisi kuitenkaan kokonaan välttää. En ole karppaaja ja suosin kasvisrasvoja eli minä laittaisin tilkan öljyä pannulle paistaessani. Soijakastikkeesta tulee vain turhaa suolaa.
Monet eivät oivalla, että elimistö tarvitsee rasvaa. Voidakseen hyvin, päivän energiasta tulisi tulla rasvoista 25-30 prosenttia. Rasvan laadusta varmaan käymme Zipan kanssa kädenvääntöä, mutta minä kuitenkin vältän eläinrasvoja.
| |
| | |
12.05.11, 09:48
|
#6 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rasvaa tarvitaan Rasvaa ei pitäisi kuitenkaan kokonaan välttää. En ole karppaaja ja suosin kasvisrasvoja eli minä laittaisin tilkan öljyä pannulle paistaessani. Soijakastikkeesta tulee vain turhaa suolaa.
Monet eivät oivalla, että elimistö tarvitsee rasvaa. Voidakseen hyvin, päivän energiasta tulisi tulla rasvoista 25-30 prosenttia. Rasvan laadusta varmaan käymme Zipan kanssa kädenvääntöä, mutta minä kuitenkin vältän eläinrasvoja. | Tietysti rasvaa tarvitaan, muttei kuitenkaan tuossa määrin kuin Zipa sanoi. Voita meillä ei käytetä ollenkaan ja nykyään en pidä edes voin mausta, kun se maistuu niin rasvaiselle. Pieni loraus maustettua oliiviöljyä on ok. Kikkoman soijakastiketta saa vähemmän suolaisena (vihreä korkki) ja sitä meillä käytetään, normaalisuolaista en enää halua käyttää.
Viimeinen muokkaaja Jx; 13.05.11 11:27.
| |
| | |
12.05.11, 10:18
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mitään kevyttä EB:tä ei ole olemassa.
| |
| | |
12.05.11, 10:21
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jx Aloittajan tavalla tehtynä voisin tuota maistaa, mutten edellisen voilla kyllästettyä saisi mitenkään syötyä tuon rasvamäärän vuoksi. |
Niin... saattaa tulla oksennus tai rasva lentää korvista!!! Voilla ei kyllästetä mtiään, sillä se ei ole kyllästysaine ( niitä käytetään vain rakennusten seiniin). Valtti on yksi kyllästysaine.
| |
| | |
12.05.11, 10:28
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kuulostaa ihan hyvältä, taidankin kokeilla!
| |
| | |
12.05.11, 11:10
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) |
Onpas linkin takana tuhti aamiainen - oikea tukkimiehen aamiainen!
| |
| | |
12.05.11, 12:30
|
#12 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jx Tietysti rasvaa tarvitaan, muttei kuitenkaan tuossa määrin kuin Zipa sanoi. | Minun päivittäinen kalorimääräni pitäisi huidella jossain 2200-2500 kieppeillä. Tarkoittaa että päivittäinen rasvantarve (noin 60% kalorimäärästä, koska hiilareita en mussuta) on siinä 150-250 grammaa.
Puoli pakettia voita päivässä pitää lääkärin loitolla, sanon minä.
| |
| | |
12.05.11, 12:34
|
#13 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rasvaa tarvitaan Rasvan laadusta varmaan käymme Zipan kanssa kädenvääntöä, mutta minä kuitenkin vältän eläinrasvoja. | Sinäänsä turhaa, sillä eläinrasvaa sinäkin olet ja elimistösi käyttää niitä omia rasvojasi halusit tai et, mutta tärkeintä on välttää transrasvoja. Itsekin syön kyllä paljon kalarasvoja ja kasviöljyjä, mutta en mitenkään tietoisesti pyri välttelemään eläinrasvaa. Ja voita ja kermaa käytän aina (kun tarvitaan, siis), margariinit ja kevyt-tuotteet ovat täys-pannassa.
| |
| | |
12.05.11, 15:48
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) |
[QUOTE=English breakfast;Mitään kevyttä EB:tä ei ole olemassa.[/QUOTE]
No jaa, ehkei. Minusta 125 kcal on kuitenkin aika kevyt, enkä sanonutkaan tämän olevan EB vaan englantilaistyyppinen, siis siitä sovellettu. Tietenkin siihen koko settiin kuuluisi pekonit (ja pavut tomaattikastiikkeessa) yms, mutta kasvissyöjille on täällä yleensä tarjolla herkkusienet/paistetut tomaatit/scrambled eggs (tai paistettu muna).
Mikään ei tietenkään estä lisäämästä tähän vielä niitä papuja tomaattikastikkeessa, mutta ne eivät ikävä kyllä mahdu enää noin matalaan kalorimäärään. Monet syövät myös paahtoleivän, mutta koska olen tällainen kalorikikkailija, jätän suosiolla väliin. Ideani tarkoitus on tulla kylläiseksi, mutta pitää itse resepti mahdollisimman kevyenä.
| |
| | |
12.05.11, 19:15
|
#15 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Jx Tietysti rasvaa tarvitaan, muttei kuitenkaan tuossa määrin kuin Zipa sanoi. Voita meillä ei käytetä ollenkaan ja nykyään en pidä edes voin mausta, kun se maistuu niin rasvaiselle. Pieni loraus maustettua oliiviöljyä on ok. Kikkomann soijakastiketta saa vähemmän suolaisena (vihreä korkki) ja sitä meillä käytetään, normaalisuolaista en enää halua käyttää. |
Sitruunalla maustettu oliiviöljy ja 50 kierrosta mustaapippuria Peugeot'sta maustavat ruoan kuin ruoan.
Kiintoisaa muuten havaita, että Jx käyttää Kikkomanin saksaista versiota.
| |
| | |
13.05.11, 08:14
|
#16 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Aqualung Sitruunalla maustettu oliiviöljy ja 50 kierrosta mustaapippuria Peugeot'sta maustavat ruoan kuin ruoan.
Kiintoisaa muuten havaita, että Jx käyttää Kikkomanin saksaista versiota. | Mikä on saksaista versio?
| |
| | |
13.05.11, 09:43
|
#17 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Jx Mikä on saksaista versio? |
Kyllä huvittaaa.. itse teet sekä kielioppivirheitä että "kiroitusvirheitä" mutta tartut muiden vastaaviin. Olisi syytä olla johdonmuaksinen eli saksalaista versiota. Saksa on eräs Euroopan maa.
| |
| | |
13.05.11, 10:01
|
#18 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Jx Mikä on saksaista versio? |
Luultavasti puheena on Jinxin käyttämä Kikkoman-nimen saksalainen versio.
| |
| | |
13.05.11, 10:02
|
#19 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Sakslane arvutus Luultavasti puheena on Jinxin käyttämä Kikkoman-nimen saksalainen versio. |
ja saa ostaa lidlistä!
| |
| | |
13.05.11, 11:26
|
#20 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja joojoo ja saa ostaa lidlistä! | Enpä ole nähnyt Kikkoman soijakastiketta edes sitä vähäsuolaista Lidlissä myynnissä. Ihan K- kaupasta olen kyseistä tuotetta ostanut.
| |
| | |
13.05.11, 12:38
|
#21 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Jx Enpä ole nähnyt Kikkoman soijakastiketta edes sitä vähäsuolaista Lidlissä myynnissä. Ihan K- kaupasta olen kyseistä tuotetta ostanut. | Tuossa aiemmin ilmoitit käyttäväsi tuotetta nimeltä Kikkomann.
| |
| | |
13.05.11, 21:29
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) |
Anteeksi nyt, intohimoisena hyvän ruuan ystävänä on sanottava, että
mitä sellainen hyvä ruoka on jossa ei ole kunnon voita.
Voihan jonkun mielestä joku ruokaöljy olla hyvää, itsellä
niistä vatsa jotenkin turpoaa ja menee sekaisin.
Näin vanhana ja tyhmänä on sanottava, että voi on aina voita,
myös leivonnassakin.
En ihan usko kaikenlaiseen kikkomaneihin, toki sen tapaista kaapista löytyy,
jota kuitenkin käytän aika harvoin, siis todella harvoin.
Joka päivä ruokaan mihin vähän rasvaa tarvitaan, tai enemmänkin
niin kyllä se on ihanan makuista voita.En ole keksinyt mitään parempaa
tilalle. Mut kukin tavallaan tulkoon autuaaksi, vaikka rasvojen käytössä.
| |
| | | | |