Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?

HUOMIO! Huoltokatko 15.9.2014 klo. 12.00 - 16.9. klo. 10.00
Päivitämme keskustelualustaa ja foorumi on päivityksen ajan lukutilassa.

Mene takaisin   Plaza keskustelut – Plaza > Ellit > Ruoka.fi > Omat ruokaohjeet
Keskustelujen ohjeet

Vastaa viestiin

Työkalut Hae ketjusta
19.09.08, 12:48   #1 (linkki)

Rekisteröitynyt: 07/2008
Kermaviilikastike perunoille ja lohelle?????

Mitä erilisia variaatioita teillä on kermaviilikastikkeesta?

Olen kokeillut vain pilkottua sipulia, tilliä, hunajaa ja sinappia...niin ja suolaa hieman.Nyt tekisi mieli koettaa jotain uutta, on savulohta ja perunoita kaveriksi. =)
  Vastaa viestiin
19.09.08, 13:09   #2 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Sijainti: Pääkaupunkiseutu
Kermaviiliä, (mahdollisesti hivenen majoneesia), sitruunamehua/sitruunapippuria (ripaus suolaa, ellei käytä sitruunapippuria) + runsaasti silputtua tilliä.
  Vastaa viestiin
19.09.08, 13:18   #3 (linkki)
MunanKana
(Vierailija)

Sekoita kermaviiliin murskattua kananmunaa, ruohosipulia ja tilliä silputtuna, suolaa ja sitruuna/mustapippuria.
  Vastaa viestiin
19.09.08, 13:23   #4 (linkki)

Ajattelin koettaa juuri tuota tuoretta tilliä...kananmunaa voisin harkita myös. Muuten miten omena sopii siihen? Vai sopiiko se ollenkaan...voi hyvänen aika. =)
  Vastaa viestiin
19.09.08, 13:24   #5 (linkki)
omenainen*
(Vierailija)

Omena sopisi varmaan todella hyvin! Itse laitan aina valkosipulia! Nam!
  Vastaa viestiin
19.09.08, 13:32   #6 (linkki)

Mies ei pidä valkosipulista. =( Itse kyllä pidän, mutta eihän sitä tahallaan kiusaa toiselle tahdo tehdä...tai sitten pitää olla todella suuttunut jostain. =)

Pitääpä koettaa sitä omenaa! =)
  Vastaa viestiin
19.09.08, 13:46   #7 (linkki)
pestopesto
(Vierailija)

Pestoa.
  Vastaa viestiin
19.09.08, 15:36   #8 (linkki)
nni
(Vierailija)

tilliä ja ruohosipulia, suolaa ja pippuria :P nammmm
  Vastaa viestiin
19.09.08, 15:46   #9 (linkki)

Rekisteröitynyt: 09/2007
Sijainti: Pk-seutu
Muuten samat mausteet kuin edellisellä pippurina sitruunapippuri, lisäksi vielä sitruunamehua ja pikkuinen tilkka etikkaa (max puoli tl).
  Vastaa viestiin
19.09.08, 16:15   #10 (linkki)
Ei sovi
(Vierailija)

Kermaviili ei sovi lohen eikä muunkaan kalan kanssa.
  Vastaa viestiin

19.09.08, 16:18   #11 (linkki)
?Ja
(Vierailija)

miksi ei?
  Vastaa viestiin
19.09.08, 17:08   #12 (linkki)

Sijainti: Etelä-Suomi
Kermaviiliä,sinappista kurkkusalaattia (purkista), tilliä runsaasti sekä pilkottua kananmunaa. Mustapippuria ja tiraus sitruunamehua.
  Vastaa viestiin
19.09.08, 22:22   #13 (linkki)
"ZOE"
(Vierailija)

Lohta itämaiseen tapaan; chiliä, kevätsipulia, raastetttua inkivääriä, limetin/sitruunamehua, suolaa ja sokeria
  Vastaa viestiin
20.09.08, 09:49   #14 (linkki)

Ja että oli hyvää!!! Sopii kalan ja lohen kanssa tosi hyvin. Silppusin tuoretta tilliä, laitoin raastettua omenaa ja valkopippuria, sinappia ja hunajaa sekä hieman suolaa. =) Sellaista mukavan kirpeää ja raikasta, suosittelen!
  Vastaa viestiin
20.09.08, 22:01   #15 (linkki)
ekaa kertaa ruokaa perheelle
(Vierailija)

kermaviilikastike

Moi.olen 14 v poika ja kotitalous läksy = itse tehdyt lihapullat,keitetyt perunat ja kermaviilikastike.Pohtinu koko päivän mistä saan reseptin niin saisikohan täältä ? suht helppo tehdä mielellään
  Vastaa viestiin
20.09.08, 23:12   #16 (linkki)

Sijainti: Etelä-Suomi
Lihapullien ja perunamuusin ohjeen saat varmaan kotitalouden kirjasta?

Kermaviilikastikkeeseen laittaisin varmaan kermaviiliin mausteeksi paprikaa, currya ja suolaa sekä mustapippuria sekä tirauksen sitruunamehua. Myös yrtit sopivat hyvin, vaikkapa basilika. Laita mausteita aluksi vähän, maistele välillä ja lisää niitä sitten maun mukaan. Sitruunamehu sitten ihan viimeiseksi.

Täytyy sanoa, että kermaviilikastiketta en ihan ensimmäiseksi laittaisi lihapullien ja perunamuusin kanssa - itse asiassa mielestäni eivät kaipaa kastiketta ollenkaan, mutta jos läksy on tällainen, niin sitten vaan hommiin!
  Vastaa viestiin
21.09.08, 09:57   #17 (linkki)

No en minäkään osaa kuvitella kermaviilikastiketta lihapullien kanssa, etenkin kun itse teen aina lihapullille ruskean kastikkeen ja keitän paistetut lihapullat siinä kastikkeessa mureiksi.
  Vastaa viestiin
21.09.08, 14:05   #18 (linkki)
hyvät mausteet
(Vierailija)

Kermaviilikastiketta lihapullille

Lihapullia varten voisi kastikkeeseen laittaa vaikka suolaa, musta- ja valkopippuria, ketsuppia ja persiljaa, tai chilikastiketta, paprikaa, suolaa, tai sitten sinappia, currya, suolaa, sokeria. Kannattaa laittaa pieniä määriä kerrallaan, sekoitella ja maistella.
Itse paistan lihapullat aina uunipellillä, tulee nopeasti valmista. Niille käykin sitten kastikkeeksi vaikka tuommoinen kastike, en ole kokeillut mutta nythän tuli vinkki.
Onnea kotiläksyn tekijälle.
  Vastaa viestiin
21.09.08, 14:23   #19 (linkki)
me eilen
(Vierailija)

me syötiin eilen uunilohta, keitettyjä perunoita ja vihreää salaattia. lisäksi creme fraise (ei asuta suomessa ja kermaviiliä ei ole täällä saatavilla) -kastiketta. laitoin creme fraicen sekaan kuivattua italialaista yrttisekoitusta ja sitruunamehua. kuivattua yrttisekoitusta kun ei sattunut olemaan tuoreita yrttejä...
hyvää oli ja maistui myös nirsolle 4-vuotiaalle!
  Vastaa viestiin
21.09.08, 16:24   #20 (linkki)
??
(Vierailija)

MInä olen kermaviilikastikkeeseen laittanut usein myös kapriksia - tulee tosi hyvää.
  Vastaa viestiin