Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plaza keskustelut – Plaza > Ellit > Ruoka.fi > Omat ruokaohjeet
Keskustelujen ohjeet

Vastaa viestiin

Työkalut Hae ketjusta
02.10.08, 10:39   #1 (linkki)
MrsM
(Vierailija)

Leipä- ja sämpyläohjeita

Kerättäisiinkö tähän ketjuun hyviä leipä- ja sämpyläohjeita? Aika moni tuntuu itse leipovansa leivät ja monilla tuntuu olevan halua tähän. Minulla ei valitettavasti ole antaa yhtään ohjetta, sillä olen vasta ihan aloittelija tällä leipomisuralla, mutta halua leipoa kyllä on.
  Vastaa viestiin
02.10.08, 10:41   #2 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Rekisteröitynyt: 07/2006
Sijainti: Pääkaupunkiseutu
8 dl kädenlämpöistä vettä
hieman suolaa
1 hiiva
hieman hunajaa (1 -2 tl)
kauraleseitä
kaurahiutaleita
hiivaleipäjauhoja
Tästä voi tehdä leipiä tai sämpylöitä
  Vastaa viestiin
02.10.08, 10:45   #3 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Paistolämpötiloja enkä paistoaikoja en laittanut sillä sähköuunissa ne kuitenkin ovat aivan jotain muuta kuin minun uunissani. Jauhojen määrääkään en laittanut, kun en ole koskaan mitannut. Kokemus opettaa yleensä tuon jauhojen oikean määrän. Tuossa minun ohjeessani jokainen voi itse valita jauhojen suhteet. Leivät ja sämpylät aistetaan sopivassa lämpötilassa kypsäksi.
  Vastaa viestiin
02.10.08, 11:10   #4 (linkki)
angloelli kirjautumatta
(Vierailija)

Meilla suosikkeja ovat porkkanasampylat. Minakaan en koskaan mittaa aineksia, joten mitat ovat suuntaa antavia

5 dl vetta
noin 25 g hiivaa
1 rkl hunajaa
ripaus suolaa
noin 4 porkkanaa hienoksi raastettuna
noin 2 dl kauraleseita
jauhoja
pari rkl oljya tai sulatettua margariinia
pinnalle unikon siemenia
  Vastaa viestiin
02.10.08, 11:47   #5 (linkki)

Käyttäjän ode58 avatari

Rekisteröitynyt: 06/2006
Sijainti: Etelä-Suomi