| |  | | |
21.10.11, 09:13
|
#126 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 02/2007
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelijä No ei oo toi sunkaan trendi mikään terveellinen, jos LAPSI syö "aamupalan" kello 16! | No, on hän minun lapsi, mutta ei enää LAPSI. Sanoi vain, että ei ole ollut nälkä ja silti oli touhunnut koko päivän. Hän sanoo minulle, että "kuule, minä kyllä pidän huolta syömisestäni". sanoin, että miten voit olla syömättä päivän? Jatkoin, että sen täytyy johtua siitä, että hän ei syö leipää ja rajoittaa hiilihydraatteja, jolloin näläntunne ei ole niin vahva. Sitten hän sanoi minulle, että "isä, kuvitteletko, että ihmiset ovat aina syöneet kellon mukaan? on varmasti tilanteita, jolloin ei ole ollut ruokaa, tai on liikuttu ja syöty sitten myöhemmin" Ajattelin , että niin se on, mitä minä lähes aikuista ihmistä pidän kädestä kiinni.
| |
| | |
21.10.11, 09:18
|
#127 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hoo Moilanen Noon tapa on paras, ja ainoa oikea. Vinkkinä oikeasti. Voit syödä kaksi lämmintä ateriaa ja lihikset tepparilla kaupan päälle, jos nostat istumalihaksesi tietokonenäppiksen luota muutaman kerran päivässä. Nyt tuntuu, että persauksesi on vedetty ikiliimalla tuoliin kiinni - ja sormet näppikseen. Oli kello mitä tahansa, aina olet elleissä. | Eikö saisi olla mielestäsi, hae vain perjantaimäyräkoira ja koeta mahtua tuoliisi.
| |
| | |
21.10.11, 09:26
|
#128 (linkki)
| | (Vierailija) | Vau, mitä karppaajia :DD Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja no Eikö saisi olla mielestäsi, hae vain perjantaimäyräkoira ja koeta mahtua tuoliisi. |
Kilistä itsellesi vain. Minä olen töissä :) Ja hei... seli seli toi lapsen ruokailu!
| |
| | |
21.10.11, 09:34
|
#129 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lyyli -töissä käyvä Kilistä itsellesi vain. Minä olen töissä :) Ja hei... seli seli toi lapsen ruokailu! | Ahaa, sinä saat tästä palkkaa, oletkin firmallesi arvokas työntekijä:)
No, tuollaiset sanat me vaihdettiin, olen ylpeä nuorestani, joka osaa ajatella omilla aivoillaan. Hän tulee pääsemään elämässään vielä pitkälle.
| |
| | |
21.10.11, 11:39
|
#130 (linkki)
| | (Vierailija) | Perheelle iltapalaa
Tässä varmaan kiistellään koko joukon syömistavoista. Sinkulla on helppoa, kun voi itse päättää, milloin syö ja mitä.
Tämä no on selvästi perhekeskeinen edelleen, vaikka huollettavia ei olisi. Vaikuttaa siltä, että hän määrittää elämäänsä siitä näkökulmasta kuitenkin. Päivällistä on pidetty perheen pääateriana varsinkin aiemmin. Ihanteellisesti koko perhe kokoontuu silloin yhteisen pöydän ääreen. Hyvä juttu, en kiellä. Mutta tapa on tullut kyllä siitä, että mies on työssä, lapset koulussa ja äiti kotona kokkaamassa. Kotiäidille se on onnistunut, mutta on raskasta työssä käyvälle naiselle. Paitsi non tapauksessa, jossa hän varmasti päättää perheen ruokailusta kokonaisuudessaan.
Kun nykyään moni työssä käyvä nainenkin käyttää ateriaetunsa syömällä monipuolisen lounaan, niin päivällinen tai iltapala eivät hänelle itselleen liene sellainen kohokohta nälän suhteen. Monen elimistölle sopii hyvin lounasruokailu, illalla voi sitten liikkua ja harrastaa, syödä kevyemmin.
Ainakin itseäni ahdistaisi elää sellaisen miehen kanssa, joka panostaa päivällisen ja edellyttää syömistä, koska se on hänen tapansa. Lounaalla olisi sitten syötävä eväitä, ehkä edellisen päivällisen tähteitä erilaisiin muovirasioihin pakattuna, laukun pohjalla kannettuna, siirreltynä paikasta toiseen. Ei ehkä kovin terveellistäkään. Ainakin itse inhoan ajatusta.
Mutta jokainen voi tehdä, miten haluaa, syödä lounaansa mikrossa lämmittynä työpaikan sekavien hajujen pikku keittiössä. Toivon vaan, ettei ketään ole sellaiseen pakotettu edes lojaalisuussyistä miestään tai perhettään kohtaan.
Valmistan toki itselleni ruokaa ja syön myös iltasella sellaista, mistä pidän. Joskus myös edellisen päivän ruokaa varsinkin viikonlopun jälkeen. Eineksiä ei harrasta ollenkaan. Mukavinta on, kun voi välillä istua valmiiseen pöytään ja halutessaan laittaa itse. Kun oli perhettä, monesti toivoi, että joku muukin olisi kiinnostunut ruoanalitosta tai vaikkapa sen iltapalan teosta, lapset mukaan lukien.
| |
| | |
21.10.11, 12:06
|
#131 (linkki)
| | (Vierailija) | Ihan yleisesti
Tämä kommenttini ihan teille kaikille. Vieläkö joku ihmettelee, miksi ylipainoisia ja siitä aiheutuvia sairauksia on niin paljon?
| |
| | |
21.10.11, 12:10
|
#132 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja no Ahaa, sinä saat tästä palkkaa, oletkin firmallesi arvokas työntekijä:)
No, tuollaiset sanat me vaihdettiin, olen ylpeä nuorestani, joka osaa ajatella omilla aivoillaan. Hän tulee pääsemään elämässään vielä pitkälle. |
Oletko sinä työtön? Minusta muuten vaikuttaa, että lapsellasi on vakava syömishäiriö. ...Syö vasta kello 16, ei syö hiilareita... Lapset oppivat niin terveet, kuin epäterveetkin ruokailutavat kotoa.
Ps. Minä olen vapaapäivällä ja tuskin olen ainut vuorotyöläinen. Ja toiseksi, mitäpä se sinulle kuuluu, vaikka joku töistäkin viestejä naputtelee. Olet kieltämättä hyinkin ärsyttävä ja lapsellinen "mies".
| |
| | |
21.10.11, 12:16
|
#133 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006 Sijainti: Etelä-Suomi
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Aihe Tässä varmaan kiistellään koko joukon syömistavoista. Sinkulla on helppoa, kun voi itse päättää, milloin syö ja mitä.
Tämä no on selvästi perhekeskeinen edelleen, vaikka huollettavia ei olisi. Vaikuttaa siltä, että hän määrittää elämäänsä siitä näkökulmasta kuitenkin. Päivällistä on pidetty perheen pääateriana varsinkin aiemmin. Ihanteellisesti koko perhe kokoontuu silloin yhteisen pöydän ääreen. Hyvä juttu, en kiellä. Mutta tapa on tullut kyllä siitä, että mies on työssä, lapset koulussa ja äiti kotona kokkaamassa. Kotiäidille se on onnistunut, mutta on raskasta työssä käyvälle naiselle. Paitsi non tapauksessa, jossa hän varmasti päättää perheen ruokailusta kokonaisuudessaan.
Kun nykyään moni työssä käyvä nainenkin käyttää ateriaetunsa syömällä monipuolisen lounaan, niin päivällinen tai iltapala eivät hänelle itselleen liene sellainen kohokohta nälän suhteen. Monen elimistölle sopii hyvin lounasruokailu, illalla voi sitten liikkua ja harrastaa, syödä kevyemmin.
Ainakin itseäni ahdistaisi elää sellaisen miehen kanssa, joka panostaa päivällisen ja edellyttää syömistä, koska se on hänen tapansa. Lounaalla olisi sitten syötävä eväitä, ehkä edellisen päivällisen tähteitä erilaisiin muovirasioihin pakattuna, laukun pohjalla kannettuna, siirreltynä paikasta toiseen. Ei ehkä kovin terveellistäkään. Ainakin itse inhoan ajatusta.
Mutta jokainen voi tehdä, miten haluaa, syödä lounaansa mikrossa lämmittynä työpaikan sekavien hajujen pikku keittiössä. Toivon vaan, ettei ketään ole sellaiseen pakotettu edes lojaalisuussyistä miestään tai perhettään kohtaan.
Valmistan toki itselleni ruokaa ja syön myös iltasella sellaista, mistä pidän. Joskus myös edellisen päivän ruokaa varsinkin viikonlopun jälkeen. Eineksiä ei harrasta ollenkaan. Mukavinta on, kun voi välillä istua valmiiseen pöytään ja halutessaan laittaa itse. Kun oli perhettä, monesti toivoi, että joku muukin olisi kiinnostunut ruoanalitosta tai vaikkapa sen iltapalan teosta, lapset mukaan lukien. | Kirjoituksesi olisi voinut olla minun kirjoittamani. En voisi olla enempää samaa mieltä joka asiasta.
| |
| | |
21.11.11, 11:54
|
#134 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 10/2006 Sijainti: pohjois-pohjaamaalla
|
Meillä suuren suosion iltaruaksi on saanut lohisalaatti. Teen jokaiselle oman salaattilautasen, johon paahdan kuivalla pannulla lohta, jonka maustan sitruunapippurilla, soijalla ja hunajalla. Laitan lautasen pohjalle salaattisekoituksen ja sen päälle kastikkeen. Sitten lisäilen kirsikkatomaattia, punasipulirenkaita, tummia rypäleitä, tilliä, kermajuustokuutioita, paahdettuja pinjan ja kurpitsan siemeniä ja lopuksi kalaa, jonka päälle siivutan muutaman appelsiini renkaan. Tunniksi jääkaappiin maustumaan ja sitten syömään! Katkaravut sopivat hyvin myös salaattiin.
| |
| | |
16.01.12, 20:26
|
#135 (linkki)
| | (Vierailija) | pizzaa ja leipää
mä teen joskus pizzaleipää laitat vaan voita ketsuppia ja juustoa mikroon tai uuniin yhdeksi minuutiksi niin voila
| |
| | |
16.01.12, 20:28
|
#136 (linkki)
| | (Vierailija) | nammm Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jossu mä teen joskus pizzaleipää laitat vaan voita ketsuppia ja juustoa mikroon tai uuniin yhdeksi minuutiksi niin voila |
jossu toi on ihan hirveän hyvä ohje kannattaa muittenkin kokeilla
| |
| | |
13.02.12, 18:50
|
#137 (linkki)
| | (Vierailija) | iltapalaa
Ehdottaisin hedelmälautasta, johon sisältyy esim. omenaa,porkkanaa,kurkkua,viinirypäleitä,kiiviä yms. ja siihen vaikka vielä juustoja. :) Itse tekemät sämpylät ovat myös ihania !
| |
| | |
22.04.12, 20:06
|
#138 (linkki)
| | (Vierailija) |
siis miten iltapala ehdotuksista on voinut tulla lapsen syömistapojen piikittelyä???
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja no
Ahaa, sinä saat tästä palkkaa, oletkin firmallesi arvokas työntekijä:)
No, tuollaiset sanat me vaihdettiin, olen ylpeä nuorestani, joka osaa ajatella omilla aivoillaan. Hän tulee pääsemään elämässään vielä pitkälle.
Oletko sinä työtön? Minusta muuten vaikuttaa, että lapsellasi on vakava syömishäiriö. ...Syö vasta kello 16, ei syö hiilareita... Lapset oppivat niin terveet, kuin epäterveetkin ruokailutavat kotoa.
Ps. Minä olen vapaapäivällä ja tuskin olen ainut vuorotyöläinen. Ja toiseksi, mitäpä se sinulle kuuluu, vaikka joku töistäkin viestejä naputtelee. Olet kieltämättä hyinkin ärsyttävä ja lapsellinen "mies".
21.10.11 12:06
| |
| | |
23.04.12, 08:20
|
#139 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jx Ei millään pahalla, mutta miten on mahdollista, ettei osaa valmistaa iltapalaa ilman ohjeita. Meillä esimerkiksi on lämmin ruoka myös perjantaisin, joten meillä ei sitten erikoisille itapaloille ole tarvetta. Tietysti, jos ei perjantaisin tarjoa perheelle lämmintä ruokaa niin sitten varmaan jokin suurempitöinen iltapala onkin paikallaan. |
miten iso perhe sulla on? Jos on useampia henkilöitä eli vähintään 2 aikuista ja vielä eri-ikäisiä lapsia ja nuoria, silloin tilanne on haastavampi. On harrasteita joista tullaan kotiin eri aikaan jne.
| |
| | | | |