Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ruoka.fi > Omat ruokaohjeet
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
18.03.09, 12:04   #1 (linkki)
leipäelli
(Vierailija)

Mitä leivän päälle?

Siinähän tuo kysymys jo tulikin. En nyt tarkoita voi- tai margariinilinjaa vaan leikkeleitä, juustoa tms. Vaihtoehdot ovat hakusessa.
  Vastaa viestiin
18.03.09, 12:06   #2 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Rekisteröitynyt: 07/2006
Sijainti: Pääkaupunkiseutu
Rasvatonta keitto- tai saunapalvikinkkua, alle 15 % juustoja, tomaattiai ......
  Vastaa viestiin
18.03.09, 12:09   #3 (linkki)
ehdotus vaan
(Vierailija)

Maksamakkaraa ja suolakurkkua!
  Vastaa viestiin
18.03.09, 12:15   #4 (linkki)
Ihan mitä vain : )
(Vierailija)

- tomaattia, kurkkua, paprikaa, salaantinlehti + mahdollisesti niiden kanssa (tai ilman)

- maksamakkaraa
- keitettyä/paistettu kananmunaa (vai uskaltaaako niitä nykyään syödä)
- katkarapuja
- tonnikalaa
- tuorejuustoa/tavallista juustoa
- broileria (esim. filepihvi) ja ananasrengas
- kalaa (uunikala, savupallas, kylmäsavu- tai graavikala)

Vastaa viestiin
18.03.09, 12:16   #5 (linkki)
Liisa O
(Vierailija)

Jauhelihapihvi halki ja maustekurkkua sekä salaattia
kalkkunanfilettä, salaattia, paprikaa ja persikansiivu
tonnikalaa, raejuustoa, kananmunaa ja tillisilppua
tomaatia, mozzarellaa ja basilikanlehtiä
  Vastaa viestiin
18.03.09, 12:19   #6 (linkki)
hk boikottiin
(Vierailija)

Mitä tahansa muuta

kuin elävältä kaltattua sikaa.
  Vastaa viestiin
18.03.09, 12:21   #7 (linkki)
Nettimaija
(Vierailija)

Jos puhutaan välipala/aamupalaleivästä, päälle laitan aina salaatinlehden ja jotain muutakin kasvista kuten esimerkiksi tomaattia, kurkkua, paprikaa. Jos haluan ruokaisamman, lisäksi broileri- tai kalkkunafilettä tai juustoa tai kalaa (esimerkiksi kylmäsavulohi on leivän päällä herkkua).

jos sitten tehdään lämpimiä leipiä, niihin repertuaari on luonnollisesti laajempi.
  Vastaa viestiin
18.03.09, 13:18   #8 (linkki)

Rekisteröitynyt: 07/2008
Palvikinkkua ja paprikaa, juustoa edamia siis ja tuorekurkkua tai maksamakkaraa ja suolakurkkua...hmmm mitähän vielä siis nämä on erikseen tulevia että pareittain ja niin pois päin...ei kaikkea samalle leivälle tietenkään. =)
  Vastaa viestiin
18.03.09, 13:20   #9 (linkki)
no
(Vierailija)

minä syön perunasalaattia vain ja ainoastaan leivänpäällisenä, sopii hyvin myös graavilohen kanssa.

Jos minulla jää sienikastiketta yli, niin sen laitan leiville ja kinkkua päälle ja mikroon.
  Vastaa viestiin
18.03.09, 13:26   #10 (linkki)
Toini
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja no
minä syön perunasalaattia vain ja ainoastaan leivänpäällisenä, sopii hyvin myös graavilohen kanssa.

Jos minulla jää sienikastiketta yli, niin sen laitan leiville ja kinkkua päälle ja mikroon.
Ilmeisesti nuo luomukset on tarkoitettu runsaan oluen seuralaisiksi.
  Vastaa viestiin
18.03.09, 13:28   #11 (linkki)
Mitäs lämpimälle leivälle?
(Vierailija)

Pari on jo väläyttänyt lämpimiä leipiäkin. Millaisia päällyksiä tai täytteitä niihin laitatte? Syöttekö niitä välipalana vai ihan ateriana?

Meillä syödään usein perjantai- tai lauantai-iltana lämpimiä leipiä ateriaksi. Alle ruisleipää (viipaleita tai revittyjä leipiä), kostukkeeksi rasvaa, ketsuppia tai sinappia täytteestä riippuen. Täytteenä voi olla jauhelihapihvi tai kokolihapihvi, jolloin yleensä sinappia alla ja päällä joko ananasrengas, paistettua sipulia tai sieniä sekä juustokuorrutus. Non mainitsema sienimuhennos on hyvä sekä pihvin kera että ihan siltäänkin. Kasvisleivän päälle esimerkiksi vuohenjuustoa, aurinkokuivattua tomaattia ja oliiveja. Mausteet syöjien ja täytteiden mukaan - aika usein laitan yrttejä ja chiliä, mutta myös pippureita ja muita mausteita.
  Vastaa viestiin
18.03.09, 13:29   #12 (linkki)
Mitäs lämpimälle leivälle?
(Vierailija)

Niin siis meillä syödään nuo lämpimät leivät salaatin ja oluen kera. Tuli mieleen tuosta Toinin tölväisystä.
  Vastaa viestiin
18.03.09, 13:49   #13 (linkki)
no
(Vierailija)

Salaatinkastike (kartanon) sopii hyvin lämpimille leiville myös. No, toini puhuu mitä puhuu, minun siniverisyys kestää.
  Vastaa viestiin
18.03.09, 13:56   #14 (linkki)
tomatohead
(Vierailija)

- tomaattia, kurkkua, sipulia, salaattia, paprikaa...
- tofua, nuttolenea, tartex-tahnaa...
- sienisalaattia
- kananmunaa, juustoja...
- sinappia (ihanaa ruisleivän päällä)
  Vastaa viestiin
18.03.09, 13:58   #15 (linkki)
oii
(Vierailija)

Kanadanhanhi ja palvattu peura on varmaan parhaita lämpimänleivän täytteitä, jota olen syönyt. Leivällä vain oivariinia, ohueksi leikattua kypsää hanhenlihaa tai peuraa, juustoa ja mustapippuria.
  Vastaa viestiin
18.03.09, 13:59   #16 (linkki)
Päällysteet ja täytteet
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja oii
Kanadanhanhi ja palvattu peura on varmaan parhaita lämpimänleivän täytteitä, jota olen syönyt. Leivällä vain oivariinia, ohueksi leikattua kypsää hanhenlihaa tai peuraa, juustoa ja mustapippuria.
Eikö kyse ollut päällystetyistä eikä täytetyistä leivistä?
  Vastaa viestiin
18.03.09, 14:12   #17 (linkki)
Asterix ja
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja oii
Niinpä,Obelix laitto aina villisian .
Mutta aika täyttävä "leipä".
  Vastaa viestiin
18.03.09, 14:48   #18 (linkki)
rosmarin
(Vierailija)

Mikä minusta on hyvää leivän päällä on viipale emmentaljuustoa, sen päällä joko jotain makkaraa tai silliä tai graavilohta.

Se mitä minä sitten yleensä syön leivän päällä on se aamupalaleipä hiukan hilloa ja sen päällä juustolevitettä.

On tuo lihomis-kolesterollisyndrooma.
  Vastaa viestiin
18.03.09, 15:04   #19 (linkki)
angloelli kirjautumatta
(Vierailija)

Minakin tykkaan juustoleivista eniten, mutta rasvojen takia pyrin valttamaan niita. Leikkeleista en oiken pida, joten leivan paalla yleensa tahteeksi jaanytta broileria tai muuta lihaa. Koska paivan paaateriana meilla on liian harvoin kalaa, pyrin saamaan kala-annoksen leivan paalla. Makrillista ja vesikrassista tulel hyva mosso. Hummus on myos herkkua.
  Vastaa viestiin
18.03.09, 16:37   #20 (linkki)
Riidelläänkö?
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rosmarin
Mikä minusta on hyvää leivän päällä on viipale emmentaljuustoa, sen päällä joko jotain makkaraa tai silliä tai graavilohta.

Se mitä minä sitten yleensä syön leivän päällä on se aamupalaleipä hiukan hilloa ja sen päällä juustolevitettä.

On tuo lihomis-kolesterollisyndrooma.
Juusto kuuluu päällimmäiseksi :)
  Vastaa viestiin
18.03.09, 17:03   #21 (linkki)

Rekisteröitynyt: 12/2006
Minäkin laitan leivälle ensin leikkeleen ja sitten juuston. Maksapatee on hyvää leivällä, samoin kananmuna ja mätitahna tai silli. Kinkkua ja paljon paprikaa.
  Vastaa viestiin
18.03.09, 17:50   #22 (linkki)
Torinon tyttö
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja angloelli kirjautumatta
Makrillista ja vesikrassista tulel hyva mosso.
Ja se syödään più mosso.
  Vastaa viestiin
18.03.09, 17:58   #23 (linkki)
Päällysteitä
(Vierailija)

Ruisleivällä on erittäin hyvää graavilohi, toki se sopii myös vaalealle leivälle. Muita leivänpäällisiä mitä tulee käytettyä on:
salaatti, kurkku, tomaatti, paprika, tuore-/sulatejuusto tai höylättävä juusto, kinkku, kalkkunaleike (persikka sopii hyvin erityisesti kalkkunalle), sardiini, savukala, persilja, tilli, herneeversot, vihanneskrassi, paistettu tai keitetty kananmuna, jne.
  Vastaa viestiin
18.03.09, 18:40   #24 (linkki)

Rekisteröitynyt: 03/2008
Sijainti: Yhdysvallat, Texas
Suosikki leivänpäällys minulla on avokado, sen kanssa kelpaa tomaatti ja punasipuli. Juustot maistuvat myös ja joskus pelkkä voi. Kananmuna-anjovisleipä on hyvä aamiainen silloin kun on pakko syödä jotakin jolla pärjää vähän kauemmin kuin pelkällä puuroaamiaisella. Graavikalat.

Suomessa on hyviä ja monipuolisia leikkeleitä leivälle, oikein maistuvia suomalaisen kurkun ja tomaatin kanssa. Kesällä niitä.
  Vastaa viestiin
18.03.09, 19:11   #25 (linkki)
rosmarin
(Vierailija)

Juu, riidellään ehdottomasti! Eihän nyt juustonmaulla voi mitenkään peittää lohta tai HK:n sinistä, ei sitten millään. Siis leikkele päällimmäiseksi.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku