| |  | |
08.11.10, 07:50
|
#1 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 02/2007
| Huippuohje jää omaan tiedostoon
Itsekehittämäni ruokaohje ei päädy nettiin, mikäli se on erittäin toimiva ja ennenkuulumaton. Jospa joskus teen oman ruokakirjankin, kuka tietää?
| |
| | |
08.11.10, 10:21
|
#2 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 10/2010 Sijainti: muu maa
|
Onnea kirjahankkeelle! Ymmarsinko nyt oikein, etta se kirjakin olisi sitten lukkojen takana pidettava "salainen kansio"? Vaiko oliko kyse kirjan myynnista, kun nettiresepteilla ei rahasteta ;)
Minusta on paivastoin mukava jakaa hyvaksi todetut reseptit kaikille ruoan ystaville.
Hyva ruoka on kaikkea muutakin, kuin syomista. Se yhdistaa perhetta yhteisine aterioineen, tuo ystavat yhteen illanviettoineen...hyva ruoka antaa mielenkiintoiset puheenaiheet ja motiivin kokeilla uutta.
Harmi, jos reseptit siella poytalaatikossa vain polyyntyisivat!
| |
| | |
08.11.10, 11:55
|
#3 (linkki)
|
|
Minulla on lähisuvussa ruoka-ammattilainen, joka kehotti minua kirjoittamaan kirjan, kun paljon puhumme ruuanlaitosta. Olen erittäin ennakkoluuloton kokeilija ja olen hänellekin tehnyt yhden voittoisan reseptin. Minun haaveilta menee pohja pois, jos kirjoitan kaiken nettiin. Mutta olen myös aivan varma, että tältä palstalta katsotaan säännöllisesti uudet reseptit, josko joku voisi niitä soveltaa omiin julkaisuihinsa. Nimittäin , jos kirjoitat kirjan ahvenen paistamisesta voissa, niin eipä paljon kiinnosta ketään.
| |
| | |
24.10.11, 02:57
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Nooh, laitas ny se voitokas huippuohje!
| |
| | |
24.10.11, 19:43
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kokki Nooh, laitas ny se voitokas huippuohje! |
Ei se voi laittaa, kun juttu oli skeidaa. Ei vaan kehtaa tunnustaa sitä, niin kuin mies tekisi. Lymyilee vaan puskissa ja huutelee sieltä.
| |
| | |
25.10.11, 16:34
|
#6 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja no Mutta olen myös aivan varma, että tältä palstalta katsotaan säännöllisesti uudet reseptit, josko joku voisi niitä soveltaa omiin julkaisuihinsa. |
Ainahan sitä voi haaveilla. On myös hyvä, että luottamusta omiin kykyihin piisaa. Mutta, kannattaisiko kuitenkin pitää jalat maassa, edes varpaat? Voisi myös pitää polleimmat mölyt mahassa. Ei sinun taidoillasi ja tiedoillasi kehitellä reseptiikkaa, joka jonkun kirjaan päätyisi. Alan ammattilaiset eivät myöskään, aivan varmasti, käy elleissä vakoilemassa reseptejä. Mistähän olet moista edes keksinyt ajatella!
Minusta on kiva jakaa hyväksi koettuja reseptejä, varsinkin kun niissä on omia tuunauksia mukana. Eihän se ole minulta pois, vaikka muutkin tekisivät "mummunpataa", kalakeisarin salaattia, tai muita tuunausruokiani. Päin vastoin. Ihanaa, että olen voinut antaa vinkkejä läheisilleni. Minä olisin myös ylpeä, jos joku ideani päätyisi jonku kokin kirjaan, sillä tiedän, että parilla hyvällä jutulla ei pitkälle pötkitä. Niitä hyviä reseptejä täytyy olla monta! Muutenkin julkaisukynnys kustantamoilla on toooosi korkea, omakustanteinen kirja onnistuu keltä vaan, mutta kuka sitä ostaisi ja saisitko oikeasti kymmentä sivua enenemmän kasaan?
| |
| | |
27.10.11, 23:56
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
uppista
| |
| | |
30.10.11, 10:22
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Tuskin on paistetut sateenvarjot kovin voitokas resepti. :DDDDDDDD
| |
| | |
02.11.11, 15:39
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) | omat ihanat ohjeet piironginlaatikosta Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja :DDD Ei se voi laittaa, kun juttu oli skeidaa. Ei vaan kehtaa tunnustaa sitä, niin kuin mies tekisi. Lymyilee vaan puskissa ja huutelee sieltä. |
näin on. tai se on voileipäkakku tyyliä karppaaja: bataattimuussssi yhteen väliin, hernesoppa toiseen ja lihapiirakka kahdella nakilla ja kaikilla mausteilla kolmanteen väliin. mutta millä kuorrutat sen? kanttttarelllleillä?
| |
| | |
02.11.11, 16:12
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) | ihan kaikessa Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bon apetit näin on. tai se on voileipäkakku tyyliä karppaaja: bataattimuussssi yhteen väliin, hernesoppa toiseen ja lihapiirakka kahdella nakilla ja kaikilla mausteilla kolmanteen väliin. mutta millä kuorrutat sen? kanttttarelllleillä? | Yhden kirjoittajan ryöpytys voi jo riittää. Ihan sama, mitä reseptejä on piironginlaatikossa tai luurankoja kaapeissa. Parempi vain ettei kaikkia kokeiluita julkaista.
Alkaa tuntua siltä, että syöminen ja ruoka otetaan liian vakavasti. Jokainen silti päättää omasta elämästään, vaikka useimmat syövät mitä tarjotaan kaikista hienoista dieeteistä huolimatta. Tyylipuhtautta on varmasti hyvin vähän. Nälissään voi olla myös ennakkoluuloton.
Ja mitäs siitä, jos on bataattia leivällä. Vanhaksi elänyt sukulaiseni laittoi kylmiä keitettyjä perunan siivuja ja raakaa sipulia ruisleivälleen. Ihan yhtä hyvää on keitetty peruna ja kylmä lihapulla leivän päällä. Myös porkkanalaatikkoa on syöty leivällä. Eikä sekään ole hassumpaa.
Ja karppauksesta on turhan iso poru. Jo vuosia sitten on naistenlehdissä suositeltu turhien hiilihydraattien vähentämistä, vaaleasta leivästä, pastasta ja leivonnaisista ja valkaistusta sokeroiduista tuotteista luopumista. Nyt kun viesti on mennyt perille laajemminkin, niin aletaan puhua muuta, koska muutos onkin yllättänyt.
| |
| | |
04.11.11, 09:02
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) |
Huippuhyvät reseptit löytyvät keittokirjosita, ei niitä netistä tarvitse haeskella. Itselläni yli 80 keitto-ja ruokakulttuuriaiheista opusta.
| |
| | |
04.11.11, 10:13
|
#12 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja huiput Huippuhyvät reseptit löytyvät keittokirjosita, ei niitä netistä tarvitse haeskella. Itselläni yli 80 keitto-ja ruokakulttuuriaiheista opusta. | Minulla on yli 120 yhteishyvän ruokalehteä, niissä on muuten iso määrä ohjeita ja ne ovat sesonkien mukaan lajiteltu vuosittain...en olisi uskonut, kun silloin joskus aloin niitä keräämään...
| |
| | |
04.11.11, 15:08
|
#13 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja no Minulla on yli 120 yhteishyvän ruokalehteä, niissä on muuten iso määrä ohjeita ja ne ovat sesonkien mukaan lajiteltu vuosittain...en olisi uskonut, kun silloin joskus aloin niitä keräämään... | entäs se oma ohje? Sitä ei tosiaankaan taida olla olemassa. Miksi valehtelit?
| |
| | | | |