Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ruoka.fi > Omat ruokaohjeet
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
28.09.11, 20:15   #1 (linkki)
-suppis-
(Vierailija)

Hyviä ohjeita suppilovahveroiden säilömiseen.

Nyt riittää suppiloiden kuivaaminen!

Raaskisiko joku luovuttaa hyväksi havaittuja ja makoisia marinadi-ohjeita tai muunlaisia liemivinkkejä suppilovahveroiden säilömiseen?

Kiinnostusta olisi myös hieman erikoisimpiin kokeiluihin. Löysin netistä esimerkiksi suppilovahverohillon ohjeen, jota aion kokeilla.
  Vastaa viestiin
28.09.11, 20:26   #2 (linkki)

Käyttäjän äippä66 avatari

Rekisteröitynyt: 09/2007
Sijainti: Pk-seutu
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -suppis- Näytä viesti
Nyt riittää suppiloiden kuivaaminen!

Raaskisiko joku luovuttaa hyväksi havaittuja ja makoisia marinadi-ohjeita tai muunlaisia liemivinkkejä suppilovahveroiden säilömiseen?

Kiinnostusta olisi myös hieman erikoisimpiin kokeiluihin. Löysin netistä esimerkiksi suppilovahverohillon ohjeen, jota aion kokeilla.
Laitatko tuon hillon ohjeen? Itselläni on sama ongelma, olen ahneuksissani kerännyt 30 litraa suppiksia ja kaikki ohjeet ovat minullekin tervetulleita. Osan olen pakastanut, pakkaseen ei enää mahdu, ja osan joudun kuivattamaan. Mikä on paras tapa kuivattaa, en ole koskaan kuivattanut?
  Vastaa viestiin
29.09.11, 20:11   #3 (linkki)
-suppis-
(Vierailija)

Tässä suora linkki makulehden hillo-ohjeeseen:
Suppilovahverohillo

Itse olen kuivattanut uunissa. Lämpö alle 50 astetta ja luukku raollaan. Olen varmuuden vuoksi laittanut kapustan väliin, ettei luukku mene kiinni missään tilanteessa. Pellille kannattaa laittaa päälle leivinpaperia ja sienet siihen. Yön yli kun antaa olla niin on aamulla valmiit kuivatut sienet. Jos on kiertoilmauuni, niin kannattaa käyttää sitä toimintoa. On vielä tehokkaampaa.

Saunassakin onnnistuu kuivaus, mutta on mielestäni tuskaisen hidasta.
  Vastaa viestiin
30.09.11, 19:45   #4 (linkki)

Käyttäjän äippä66 avatari

Rekisteröitynyt: 09/2007
Sijainti: Pk-seutu
Kiitos ohjeesta! Vaikuttaa kokeilemisen arvoiselta :)
  Vastaa viestiin
01.10.11, 09:00   #5 (linkki)
piikkipiru
(Vierailija)

Voiko suppiksia marinoida muuhun kuin etikkapohjaiseen marinadiin?
Niiden ei tarvitsisi säilyä yhtä kauan kuin etikassa.
  Vastaa viestiin
21.11.11, 10:49   #6 (linkki)
epätieto on vaalttia
(Vierailija)

suppilovahverohillo

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -suppis- Näytä viesti
Tässä suora linkki makulehden hillo-ohjeeseen:
Suppilovahverohillo

Itse olen kuivattanut uunissa. Lämpö alle 50 astetta ja luukku raollaan. Olen varmuuden vuoksi laittanut kapustan väliin, ettei luukku mene kiinni missään tilanteessa. Pellille kannattaa laittaa päälle leivinpaperia ja sienet siihen. Yön yli kun antaa olla niin on aamulla valmiit kuivatut sienet. Jos on kiertoilmauuni, niin kannattaa käyttää sitä toimintoa. On vielä tehokkaampaa.

Saunassakin onnnistuu kuivaus, mutta on mielestäni tuskaisen hidasta.

pitääkö sienien olla tuoreita vai käykö kuivatut
  Vastaa viestiin