Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ruoka.fi > Omat ruokaohjeet
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
13.10.11, 20:56   #1 (linkki)
Mitähän vielä
(Vierailija)

Vihreät tomaatit

Löytyisikö hyviä ohjeita mitä voisin tehdä vihreistä tomaateista? Olen keittänyt etikka-sokeri-kaneli-sipuli-tomaatti-cayennepippuri sössöä ja vihreitä tomaatteja kokonaisena säileliemeen, jossa on etikkaa-sokeria-valkopippureita-neilikkaa-inkivääriä. Onko teillä hyviä ohjeita kun tomaatteja on aikas paljon jäljellä.
  Vastaa viestiin
14.10.11, 08:28   #2 (linkki)
tomatiini
(Vierailija)

Raaka (vihreä) tomaatti on myrkyllinen.
  Vastaa viestiin
14.10.11, 10:16   #3 (linkki)
1111
(Vierailija)

Kävin eilen markkinoilla ja siellä myytiin torikojussa vihreitä tomaatteja ja kyllä ihmiset niitä osti, joten en usko, että ovat myrkyllisiä
  Vastaa viestiin
14.10.11, 10:41   #4 (linkki)
paistetut vihreät
(Vierailija)

tomaatit niin siinäpä se olikin. Paistetut vihreät tomaatit on ihan oikea lisuke, en tiedä miten valmistaan, mutta jonkinlainen leivitys päälle ja pannulle. Näitä resepteja löytyy vaikka kuinka monia googlaamalla. Tässä yksi: Fried Green Tomatoes Recipe | Simply Recipes

Salsa on toinen mikä tulee mieleen. Näitäkin reseptejä löytyy useita.
Green Un-Ripe) Tomato Salsa For Canning Recipe - Food.com - 393491

Googlaa "green tomatoes recipes", niin saat lisää ideoita.
  Vastaa viestiin
14.10.11, 11:14   #5 (linkki)
Punaisina
(Vierailija)

Itse kyllä kypsyttelen ne sisällä punaisiksi, ja käytän sitten ruoanlaittoon kypsinä.
  Vastaa viestiin
14.10.11, 12:20   #6 (linkki)
Las ketchup
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 1111 Näytä viesti
Kävin eilen markkinoilla ja siellä myytiin torikojussa vihreitä tomaatteja ja kyllä ihmiset niitä osti, joten en usko, että ovat myrkyllisiä
Kyllä ne sellaisenaan ovat myrkyllisiä. Mutta niistä tehdään esim. etikkasäilykkeitä jolloin myrkky (kaiketi) liukenee. Olen joskus kouluaikoina säilönyt niitä mutta en muista, mitä myrkystä puhuttiin. Tomaatti on perunan sukua (!) ja jos perunassa on vihreää pinnassa, on se leikattava pois tai heitettävä koko peruna mieluiten pois, myrkkyä sekin.
  Vastaa viestiin