| |  | | |
18.10.11, 18:44
|
#1 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 02/2007
| Säästätteko kaupan hedelmäpussit?
Siis ne, joissa ostatte luumuja ja muuta irtotavaraa. Kassaltakin niitä voi ottaa, jos ei halua muovikassia ostaa.
| |
| | |
18.10.11, 18:46
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja no Siis ne, joissa ostatte luumuja ja muuta irtotavaraa. Kassaltakin niitä voi ottaa, jos ei halua muovikassia ostaa. | Kyllä aina muutama on tallessa, aina tarvitsee pieniä pusseja.
| |
| | |
18.10.11, 19:10
|
#3 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja no Siis ne, joissa ostatte luumuja ja muuta irtotavaraa. Kassaltakin niitä voi ottaa, jos ei halua muovikassia ostaa. | Kierrätän ne koiraa ulkoiluttaessani. Hauska-pusseja käytän myös.
| |
| | |
18.10.11, 19:16
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kyllä, "käärin" esim. lounasruokani kyseiseen pussiin, ettei ruoka vain valu astiasta laukkuuni. Toisinaan panen myös kartonkiroskat hedelmäpussiin, josta ne on näppärä varistella kartonkiroskikseen.
| |
| | |
18.10.11, 19:43
|
#5 (linkki)
|
|
Mahtavaa! Kuulun myös niihin jotka käyttävät nämä pussit uudelleen. Tänään viimeksi kissanlaatikolla ja toinen meni kertakäyttökäsineenä, kun otin broilerit pakkauksestaan. Olisi kyllä typerää heittää ne suoraan roskiin ja sitten ostaa muovipusseja em. tarpeisiin. Kaloja en laita astiaan, kun marinoin niitä, vaan lisään mausteet suoraan kaupan pussiin ja sitten jääkaappiin.
| |
| | |
18.10.11, 20:00
|
#6 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006 Sijainti: Lounais-Suomi
|
Kierrätän nämä pussit, laitan niihin hoitolapseni vaipat , kun vien ne ulkoroskikseen.
| |
| | |
18.10.11, 21:07
|
#7 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006 Sijainti: Etelä-Suomi
|
Meillä on kaupassa tarjolla biojätepusseja hedelmäpusseiksi, joten kotona ne menevät sitten biojäteastiaan pussiksi.
| |
| | |
18.10.11, 21:11
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Aina niille jotain käyttöä on. Esimerkiksi autossa roskapussina, samoin linja-autossa. Elintarvikekäyttöön en ota, mutta muuten sujauttelen niihin mtä milloinkin.
| |
| | |
18.10.11, 21:41
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Sopivat hyvin WC:n pikkuroskiksen roskapusseiksi, eli avaan ne aina siististi (mieheni repii aina rikki avatessaan) ja otan hedelmät heti pusseista pois. Muuten noin pieniä pusseja ei helposti löydy roskispusseiksi.
| |
| | |
18.10.11, 22:33
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
Säästän.
Lounasruoka-astian ympärille (sen jälkeen kun rasia aukesi repussa ja muhennos levisi repun pohjalle), pikkuroskapusseiksi, kertishanskaksi, lautasen ympärille kun en jaksa kaikkea syödä, marinointipussiksi, kaikkien kauhistukseksi kerään sieniä hedelmäpussiin, juuston ympärille kun en omista juustokupua, kaloille, makkara- ym. paketeille jos niitä ei saa kunnolla uudestaan kiinni, paperisen leipäpussin ympärille jotta leipä ei kuivu...
| |
| | |
18.10.11, 22:57
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) |
En juuri jaksa enää kommentoida, mutta eikös tämän palstan nimi ole "Omat ruokaohjeet" eikä "Säästöpossu".
Ja käytän kestohedelmäpusseja. Pieniä pusseja tulee muutenkin kaikenlaisen pakatun muodossa.
| |
| | |
18.10.11, 23:07
|
#12 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piikkipiru Säästän.
Lounasruoka-astian ympärille (sen jälkeen kun rasia aukesi repussa ja muhennos levisi repun pohjalle), pikkuroskapusseiksi, kertishanskaksi, lautasen ympärille kun en jaksa kaikkea syödä, marinointipussiksi, kaikkien kauhistukseksi kerään sieniä hedelmäpussiin, juuston ympärille kun en omista juustokupua, kaloille, makkara- ym. paketeille jos niitä ei saa kunnolla uudestaan kiinni, paperisen leipäpussin ympärille jotta leipä ei kuivu... | minä kerään myös sienet muovipussiin ja eri sienille on eri pussit, ensiksi opettelin tuntemaan myrkkysienet:)
Siksi muovipussiin, että avonaiseen astiaan putoaa neulasia, kun viuhdon kuusipuskissa.
| |
| | |
19.10.11, 09:30
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) |
Tänä aamuna oli taas käyttöä, kun vettä satoi. En minä sitä päähäni laittanut, mutta märkä sateenvarjo on kätevä laittaa siihen bussissa. Eli sateenvarjon mukana kulkee yleensä myös hedelmäpussi!
| |
| | |
19.10.11, 09:37
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) |
Samanlaisia käyttötarkoituksia minullakin on kuin esim piikkipirulla. Tuo sateenvarjovinkki oli loistava, siinä pussissahan sen voi laittaa myös olkalaukkuun sateen loppuessa.
Minä käytän niitä myös varmistuksena pakastaessani rasioissa tai laittaessani pakastekasvisten jämät omassa pussissaan takaisin tai pakastaessani esimerkiksi kalafileen folioon käärittynä. Eihan se hedelmäpussi mikään pakastepussi ole, mutta jos alla on pakastepussi, kelpaa se mainiosti suojaksi ja varmistukseksi.
| |
| | |
19.10.11, 09:38
|
#15 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2006 Sijainti: Pääkaupunkiseutu
|
Käytän uudelleen mikäli olen ne kaupassa laittanut niin löysästi kiinni, että kotona saa rikkomatta avattua.
| |
| | |
19.10.11, 09:42
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) |
Hyviä ideoita teillä ellit. Minä löysin jo näistä monta, mutta lisääkin saa laittaa.
Miten sinä Jx niitä käytät?
| |
| | |
19.10.11, 09:46
|
#17 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kiitos ideoista Hyviä ideoita teillä ellit. Minä löysin jo näistä monta, mutta lisääkin saa laittaa.
Miten sinä Jx niitä käytät? | Mm. pieninä roskapusseina aina tarvittaessa ym ihan niin kuin muutkin tässä ketjussa.
| |
| | |
19.10.11, 09:55
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mistähän pusseista on kyse? Niistä pienistä muovipusseistako? Minä laitan aina hedelmät ja juurekset paperipusseiihn, niitä voi sitten käyttä biojätepusseina.
paperipusseja täytyy olla kaikissa kaupoissa vaihtoehtona jos ei halua muovipussia käyttää. Omassa kaupassani on, siellä on myös erillinen luomuosasto ja luomua muuallakin.
| |
| | |
19.10.11, 09:57
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) |
Tämä ketju on Omat ruokaohjeet, ei mikään Tavat kotona ja kaupassa.
| |
| | |
19.10.11, 10:07
|
#20 (linkki)
|
|
Tulipas tästä kiva ketju, kiitos teille. Ajattelin jo, että olenko hölmö , kun käytän näitä pikkupusseja , joissa on sangatkin. Mutta hyviä ideoita on tullut. Tässä olisi vinkkiä kaupoille, että niitä rullia voisi vaikka laittaa myyntiinkin; koska en ole koskaan nähnyt niitä hyllyissä. Toki ne halvempia on ostaa omenoiden hinnalla? Vai onko? Kerran näin punnitus pisteessä, kun tyttö punnitsi kurkkua ilman pussia ja laittoi sitten punnituslapun vasta pussiin. En tiedä paljonko säästi, mutta voi olla jopa viisi senttiä, jos pyöristys menee kassalla alempaan hintaan!
| |
| | |
19.10.11, 10:14
|
#21 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006 Sijainti: Etelä-Suomi
|
Säästöä se on pienikin säästö...Itsekin kyllä joskus punnitsen samaan pussiin useampia lajeja, jos vaikka tarvitsen yhden paprikan ja yhden kesäkurpitsan. Punnitsen ne erikseen, laitan molemmat hintalaput pussin päälle ja tavarat pussiin. Lähinnä nyt kuitenkin pusseja säästääkseni.
| |
| | |
19.10.11, 10:18
|
#22 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ode58 Säästöä se on pienikin säästö...Itsekin kyllä joskus punnitsen samaan pussiin useampia lajeja, jos vaikka tarvitsen yhden paprikan ja yhden kesäkurpitsan. Punnitsen ne erikseen, laitan molemmat hintalaput pussin päälle ja tavarat pussiin. Lähinnä nyt kuitenkin pusseja säästääkseni. | Voiko niinkin tehdä? Tässä sitä huomaa miten ihminen voi jäädä kiinni omiin tapoihinsa, eikä huomaa kaikkea. Minulla on aina kaikki orjallisesti omissa pusseissaan.
| |
| | |
19.10.11, 10:28
|
#23 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mariaana m Mistähän pusseista on kyse? Niistä pienistä muovipusseistako? Minä laitan aina hedelmät ja juurekset paperipusseiihn, niitä voi sitten käyttä biojätepusseina.
paperipusseja täytyy olla kaikissa kaupoissa vaihtoehtona jos ei halua muovipussia käyttää. Omassa kaupassani on, siellä on myös erillinen luomuosasto ja luomua muuallakin. | Harvoinpa kaupoissa näkyy paperipusseja vaihtoehtoina. S- marketeissa olen nähnyt sellaisia pehmeämpiä pusseja (ilmeisesti bio pusseja) vaihtoehtona.
| |
| | |
19.10.11, 10:32
|
#24 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Jx Harvoinpa kaupoissa näkyy paperipusseja vaihtoehtoina. S- marketeissa olen nähnyt sellaisia pehmeämpiä pusseja (ilmeisesti bio pusseja) vaihtoehtona. | S-marketissa, Helsingin keskustan eli Mannerheimintien, on biohajoavia pusseja kyllä ,paperisia pusseja ei taida olla mutta vakikaupassani eli Stockan herkussa niitä on ja kahta eri kokoa. Tavallista muovipussia en huoli koskaan.
En käy pikkukaupoissa eli Alepoissa ja Valtsuissa kun ehkä pari krt vuodessa. Niistä en tiedä,mitä niillä on mutta suositus on että paperipusseja olisi tarjolla vaihtoehtona.
| |
| | |
19.10.11, 10:33
|
#25 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minä teen kuten Ode eli laitan useampia kasviksia samaan pussiin juuri säästääkseni pusseja. Harvoin tulee ostettua useampaa kuin yksi paprika kerrallaan ja parsa- ja kukkakaalitkin yleensä mahtuvat samaan pussiin.
Olen yrittänyt kyllä luontoa säästääkseni käyttää kestopusseja, mutta eipä ne ole yleensä töissä mukana ja niin sitten otan aina uuden pussin. En kyllä kaikkia pussita - banaanit ja usein myös munakoiso tai kesäkurpitsa saavat hintalapun suoraan kylkeensä.
Hauskoja käyttötapoja noille pusseille olette löytäneet. Erityisesti tuo sateensuojavinkki on hyvä, se menee ehdottomasti käyttöön.
Roskapusseina en kyllä niitä käytä kuin autossa, koska kaikki roskikseni ovat sen verran isoja, että ne värilliset rullassa olevat pussit ovat sopivia.
| |
| | | | |