Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ruoka.fi > Omat ruokaohjeet
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Ketju suljettu

Työkalut Hae ketjusta
21.10.11, 22:59   #26 (linkki)

Rekisteröitynyt: 03/2008
Sijainti: Yhdysvallat, Texas
Eilen tein lenkkeilyn jälkeen todella ihanan "palautusjuoman" eli smoothien. Tällä kertaa laitoin siihen nesteeksi hieman appelsiinimehua, rasvatonta kreikkalaista jugurttia, banaani, muutama mansikka, pieni kourallinen cranberries, mustikoita ja ruokalusikallisen cranberrieksistä tekemääni sosetta.

Minulla on tapana syödä silmilläni yhtä paljon kuin suullani :), ja kun eilen tein perunamuusia (nam, nam) ja uunimakkaraa (ei niin nam), niin on sanottava että ei se visuaalisesti ole kovin houkuttelevan näköinen ruoka-annos. Vaikuttaa aika paljon ruokahaluuni, ja tällaista ruokaa tulee syötyäkin vähemmän. Tietenkin siihen vaikuttaa myös se, että makkara ei ollut oikein hyvää, jos ei nyt maailman huonointakaan. Tein lisäkkeeksi vihreän salaatin, ja ajattelin sen lisäävän vähän ruuan houkuttelevuutta.

Itse olen ollut vain naisvaltaisissa työpaikoissa, ja vain yhdessä niistä oli aika rankkaa kiusaamista. Kiusaamisen kohteena oli kaksi henkilöä, toinen oli ns, pääkiusattu ja toinen varakiusattu. Kiusaajana oli työpaikan kakkosesimies (nainen). Olin aika nuori silloin eikä ollut taitoa puuttua mitenkään asiaan, ja tavallaan asian vakavuuden ymmärsin vasta jälkeenpäin, kun olin lähteny työpaikasta pois. Kiusaajan asenne oli sellainen, että jos et ole minun puolellani, niin olet minua vastaan. Nimenomaan tässä kiusaamisessa. Onneksi me tilapäiset työntekijät saimme armon olla ulkopuolella tässä asiassa.

Ensimmäinen työpaikkani oli ihan mainio. Vanhoja rouvia ja muutama meitä nuoria. Kukaan ei kiusannut ketään, vaan oli oikein mukavaa.

Toinen vakituinen työpaikkani oli sellainen jota muistelen vieläkin lämmöllä, meillä oli mahtava tiimi. Pari miestä ja loput eri-ikäisiä naisia.

22.10.11, 07:52   #27 (linkki)
piikkipiru
(Vierailija)

Jostain syystä kirjoitin eilen rosmarin1, kun piti sanomani kymppikärki, vaikka rosmarininkin vinkit ovat toki hyviä.

Ketjun innoittamana pidän "terveellisen kuukauden", aloitan päiväni maustamattomalla jugurtilla marjojen kera, otan lautaselle lusikallisen vähemmän epäterveellistä lisuketta ja saman lusikallisen enemmän kasviksia, kokeilen kalaa vesihauteessa (sitä en olekaan ennen tehnyt) ja lisään muutenkin yhden "kalapäivän" viikkooni sekä käytän enemmän tuoreita yrttejä suolaisten maustesekoitusten sijasta. Ja otan itseäni niskasta kiinni tämän karppaukseni suhteen. Mielenkiinnosta seurailen, mitä kroppa sanoo ja huomaanko parannusta voinnissani.

Viimeinen muokkaaja Plaza-tiimi; 22.10.11 22:42.

22.10.11, 17:35   #28 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Sijainti: Salon seutu
Meilläkään ei pahemmin mitään valkoista enään syödä. Ruisleipää ja ruissämpylöitä menee paljon. Leivän päälle keltaista beceliä ja en aamuisin pistä mittään muuta leivän päälle. Aamuisin syön elovena valmispussipuuroja ja soijamaitoa.
Kaikki melkein on täysjyvää paitsi spagetti on normaalia mutta sitä syödään harvoin.
Voita ja kermaa käytetään kohtuudella. Nyt tein sitruunarahkasta ja 12 % vanilijavaahdosta sekä omista mustikoista rahkaa.
Vihanneksia ja hedelmiä tulee kyllä syötyä tosi vähän, sen myönnän ja joskus otetaan sinistä lenkkiä ja vihannes pussi ihan pakastealtaasta ja uuniin.

22.10.11, 18:08   #29 (linkki)
no

Rekisteröitynyt: 02/2007
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vakikirjoittaja Näytä viesti
Mistä kumpuaa tuo naisviha ja luuloteltu naisten työpaikan epäsopu? Meillä työyhteisö jossa noin 20 naista ja 5 miestä. Arvaapa mitä? Naiset tulevat loistavasti keskenään toimeen. Ja arvaapa mitä -miehet haukkuvat toisiaan selän takana. Huippu oli nyt syksyllä, kun juteltiin erään kesällä kuolleen työkaverin lähdöstä. Tämä hyväkäs nokki tätä vainajaa edelleen! Huh, sanon minä. En muutenkaan pidä tuollaisesta yleistämisestä, kuinka naiset sitä ja naiset tätä. Kyllä se on ihan muusta kuin sukupuolesta kiinni.

Mitätä jos sinä, no, otat ja lähdet muille palstoille, vaikka sellaisille joissa on vain miehiä, kiitos. Täällä aitaa yksi toinenkin mies kirjoitella, mutta hän ilmeisesti alan ammattilainen ja asiallinen naisia kohtaan.

Ps. Ennen kuin etsit miesvoittoisen, riidattoman palstan, niin kerropa, kun minua alkoi kiinnostamaan tuo sinun reseptisi, jota ammattikokki oli käyttänyt voitokkaasti. Mitä se piti sisällään?
ja sinäkö pidät itseäsi asiallisena ihmisenä? Tiedätkö, että sinun muihin aiheuttama paha olo kääntyy heidän sydämistään pahaksi oloksi sinun sydämeesi.

22.10.11, 18:16   #30 (linkki)
no

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piikkipiru Näytä viesti
Mukavaa kuulla ihmisten hyvistä kokemuksista.
Minä olen kolunnut parikymmentä työpaikkaa läpi (kyllä, se kertoo jotain sitoutuneisuudestani ja siitä, että yhä vieläkin, 37-vuotiaana, etsin omaa paikkaani. Olkoon se minun ongelmani, jooko?). Jokaisessa naisvaltaisessa paikassa olen nähnyt tuota samaa selkäänpuukottamista, selän takan puhumoista ja juoruilua asioista, jotka eivät todellakaan kuulu kenellekään muulle kuin asianomaiselle itselleen.

Miesvaltaisessa työpaikassa ollessani asioista puhutaan suoraan -ja ne saadaan myös selvitettyä suoraan. Olen itse nainen ja tämäkin on toki vain minun kokemukseni ja näkemykseni.

Palatakseni aiheeseen---kateellisena luin kirjoituksia. Tiedän, mikä minulle olisi hyväksi, mutta olen niin saamaton, etten (osaa/jaksa/viitsi)nähdä liialti vaivaa terveyteniylläpitämiseen ruoan suhteen. Karppaan, koska siitä tulee hyvä ja "jaksava" olo, mutta senkin teen väärin.

En karta rasvaa, syön saastunutta Itämeren kalaa, en vältä lisäaineita -joiden epäterveellisyyteen en muuten usko!! Syön kasviksia, mutta valmistan ne rasvassa tai pannulla ruskistaen. Hyviä vinkkejä sain rosmarin 1:ltä, kiitos!

Oikeasti...nämähän ovat asioita, joihin ei tarvita kovasti älyä tai vaivaa ottaakseen selvää, mutta aina sitä ei vain tule ajatelleeksi kaikea itse, ennen kuin joku rautalangasta vääntää.

Ja loppukaneetiksi: minä pidän "no":sta. Hänen kritisoijillaan näyttää aina olevan ns. puskanikki tai painotuksena tyyliin "vakkarikirjoittaja". Älä viitsi, hyvä "no", ruokkia trolleja.
Kiitos, minun oli vain pakko osoittaa heille, että he pilaavat omaa elämäänsä, vaikka tuskin se mitään auttaa, jos he kärsivät narsistisesta persoonallisuushäiriöstä.

22.10.11, 20:25   #31 (linkki)
siis täh?
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja no Näytä viesti
ja sinäkö pidät itseäsi asiallisena ihmisenä? Tiedätkö, että sinun muihin aiheuttama paha olo kääntyy heidän sydämistään pahaksi oloksi sinun sydämeesi.

Siis tuo lainaamasi vakikirjoittajan viestihän oli asiallinen, ainakin omiin tuotoksiisi verrattuna. Siinä ei haukuttu sinua, vaan kerrottiin omia kokemuksia työpaikkakiusaamisesta. Kuten kirjoittaja sanoi, voit lähteä miesvaltaisille foorumeille etsimään vastakaikua kommenteillesi. Asiallisesti kirjoittavat miehet ovat tietysti tervetulleita keskustelukumppaneita.

22.10.11, 21:12   #32 (linkki)
no

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja siis täh? Näytä viesti
Siis tuo lainaamasi vakikirjoittajan viestihän oli asiallinen, ainakin omiin tuotoksiisi verrattuna. Siinä ei haukuttu sinua, vaan kerrottiin omia kokemuksia työpaikkakiusaamisesta. Kuten kirjoittaja sanoi, voit lähteä miesvaltaisille foorumeille etsimään vastakaikua kommenteillesi. Asiallisesti kirjoittavat miehet ovat tietysti tervetulleita keskustelukumppaneita.
Juu ei haukuttu, kehotettiin vain poistumaan palstalta, mutta pyydettiin sitä ennen vielä reseptiä.

22.10.11, 22:46   #33 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Keskustelua siistitty - yritään pysyä alkuperäisessä aiheessa

23.10.11, 01:24   #34 (linkki)
Reetta Karpo
(Vierailija)

Lainaus:
Juu ei haukuttu, kehotettiin vain poistumaan palstalta, mutta pyydettiin sitä ennen vielä reseptiä.
Tässä taas on ollut aikaa lueskella palstaa. Myös näitä ruoka-aiheettomia juttuja.

Minuakin kiinnostaisi tuo resepti, jolla olet kehuskellut. Mieheni on ammatiltaan keittiömestari, eikä hän lähtisi missään nimessä toisen reseptillä mihinkään kisaan. En usko, että kukaan muukaan itseään kunnioittava kokki niin tekisi.

Tosiaan, se kirjoittaja pyysi, että etsit palstan joka sopii sinulle. Täällä aika usein haukut ja väheksyt naisia. Näin olen huomioinut, että aikamoisia torailuja ja ikäviä haukkumisia on ollut. Eihän se, että joku häiriköi palstaa, ole koko naissukukunnan syy. Mistä tiedämme, onko häirikkö tai useampikin edes naisia?

Sehän oli ihan ok kirjoitus. Sinä haukuit kirjoittajaa narsistiseksi persoonallisuushäriöstä kärsiväksi. Hänhän kommentoi tätä sinun lausettasi -joka ei ole mielestäni asiallinen vaan jopa loukkaava naisia kohtaan:

"Minusta on aivan oikein, että juuri he tulevat pilaamaan päivänsä aukomalla päätään keittiöpalstalle. Monessa naisyhteisössä on tällainen nokkimisongelma. Enkä yhtään ihmettelisi, että juuri nämä samat tyypit aukovat päätään työpaikoillaankin".

23.10.11, 09:01   #35 (linkki)
no

En todellakaan syyllistä koko naissukupuolta, vaan teidät häiriköt, jotka taas iskitte ja nyt sitten tähän ketjuun, missä keskusteltiin terveellisistä elämäntavoista juuri itsellä. Täällä on korkeintaan kaksi kirjoittajaa, jonka koneilta lähtee aina viestit, jotka eivät kuulu aiheeseen. Minulla on leveät hartiat, se kannattaa teidän häiriköiden muistaa. Palstalle lähetetty häiriköintiviesti myrkyttää aina oman mielenne ja pilaa oman päivänne.

23.10.11, 14:15   #36 (linkki)
Joku
(Vierailija)

Lainaus:
En todellakaan syyllistä koko naissukupuolta, vaan teidät häiriköt, jotka taas iskitte ja nyt sitten tähän ketjuun, missä keskusteltiin terveellisistä elämäntavoista juuri itsellä. Täällä on korkeintaan kaksi kirjoittajaa, jonka koneilta lähtee aina viestit, jotka eivät kuulu aiheeseen. Minulla on leveät hartiat, se kannattaa teidän häiriköiden muistaa. Palstalle lähetetty häiriköintiviesti myrkyttää aina oman mielenne ja pilaa oman päivänne.

Jos sinulla olisi miehekkäät hartiat -et vinkuisi ja narisisi koko ajan häiriköistä.
Jos sinulla olisi miehekkäät hartiat -et uskottelisi itsellesi voivasi lähettää myrkkypiikkejä muille.
Jos sinulla olisi miehekkäät hartiat -et kuvittelisi voivasi tehdä diagnooseja muiden terveydestä.
Jos sinulla olisi miehekkäät hartiat -et uskottelisi, että täällä on vain 2 jotka eivät pidä tyylistäsi.

Mieti syitä ja seurauksia. Jotakinhan täytyy olla myös sinussa vikana, kun saat ikäviä kirjoituksia niskaasi. Jos olisit teini, monet kirjoituksesi menisivät nuoruuden piikkiin. Mutta olet ilmeisesti liki eläkeiässä oleva pappa, jonka pitäisi jo ymmärtää elämän menosta jotakin ja antaa tilaa muillekin.

Jos sinä pyrit elämään tietyllä tyylillä, niin ei tarvitse yrittää käännyttää muita. Nyt availet koko ajan ketjuja, joissa ei ole reseptin reseptiä, vaan kyselyitä jostain muovipusseista, tiskiräteistä, kattiloiden lukumäärästä yms. Täällä elleissä on vaikka kuinka monta eri palstaa, valitse aiheeseen sopiva, äläkä tuuppaa kaikkea omiin ruokaohjeisiin. Mikä siinä on niin vaikeaa tajuta?
Etkö oikeasti osaa kokkailla? Sekään ei ole mikään häpeä, mutta älä ala muita neuvomaan mitä esimerkiksi kannattais kokeilla voileipäkakun väliin, jos et sitä itse ole tehnyt. Tuossa ed. mainitussa tapauksessa vinkkisi oli bataattisose, jota sitten jankkasitkin niin, että ketju meni piloille.

Ps. te, jotka kinuatte koko ajan jotain "voitokasta reseptiä" no:lta. Lopettakaa jo, ja unohtakaa koko juttu. Sehän oli selvästi palttua, jolla no kohotti itsetuntoaan. Tosin hän voisi sen itsekin myöntää - niin kuin leveäharteinen mies tekisi.

23.10.11, 15:45   #37 (linkki)
no

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Joku Näytä viesti
Jos sinulla olisi miehekkäät hartiat -et vinkuisi ja narisisi koko ajan häiriköistä.
Jos sinulla olisi miehekkäät hartiat -et uskottelisi itsellesi voivasi lähettää myrkkypiikkejä muille.
Jos sinulla olisi miehekkäät hartiat -et kuvittelisi voivasi tehdä diagnooseja muiden terveydestä.
Jos sinulla olisi miehekkäät hartiat -et uskottelisi, että täällä on vain 2 jotka eivät pidä tyylistäsi.

Mieti syitä ja seurauksia. Jotakinhan täytyy olla myös sinussa vikana, kun saat ikäviä kirjoituksia niskaasi. Jos olisit teini, monet kirjoituksesi menisivät nuoruuden piikkiin. Mutta olet ilmeisesti liki eläkeiässä oleva pappa, jonka pitäisi jo ymmärtää elämän menosta jotakin ja antaa tilaa muillekin.

Jos sinä pyrit elämään tietyllä tyylillä, niin ei tarvitse yrittää käännyttää muita. Nyt availet koko ajan ketjuja, joissa ei ole reseptin reseptiä, vaan kyselyitä jostain muovipusseista, tiskiräteistä, kattiloiden lukumäärästä yms. Täällä elleissä on vaikka kuinka monta eri palstaa, valitse aiheeseen sopiva, äläkä tuuppaa kaikkea omiin ruokaohjeisiin. Mikä siinä on niin vaikeaa tajuta?
Etkö oikeasti osaa kokkailla? Sekään ei ole mikään häpeä, mutta älä ala muita neuvomaan mitä esimerkiksi kannattais kokeilla voileipäkakun väliin, jos et sitä itse ole tehnyt. Tuossa ed. mainitussa tapauksessa vinkkisi oli bataattisose, jota sitten jankkasitkin niin, että ketju meni piloille.

Ps. te, jotka kinuatte koko ajan jotain "voitokasta reseptiä" no:lta. Lopettakaa jo, ja unohtakaa koko juttu. Sehän oli selvästi palttua, jolla no kohotti itsetuntoaan. Tosin hän voisi sen itsekin myöntää - niin kuin leveäharteinen mies tekisi.
Olet siis vuodesta toiseen täällä vain aukomassa päätäsi. Kiitos, kun tulit esiin:) Tehtävä on suoritettu.

23.10.11, 17:14   #38 (linkki)
G/A
(Vierailija)

Lainaus:
Olet siis vuodesta toiseen täällä vain aukomassa päätäsi. Kiitos, kun tulit esiin:) Tehtävä on suoritettu.

Olipas omituinen kommentti. Minkä tehtävän suoritit ja kuka tuli esiin? Joku mielikuvituskaverisi?

Samaa mieltä kanssasi, sinulla on leveät hartiat. Voisi jopa sanoa, että hartiasi ovat kuin ladon ovet, eivät yhtä leveät, mutta yhtä lahot.

23.10.11, 20:05   #39 (linkki)
Kysymys?
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Strawberry Fields Näytä viesti
Eilen tein lenkkeilyn jälkeen todella ihanan "palautusjuoman" eli smoothien. Tällä kertaa laitoin siihen nesteeksi hieman appelsiinimehua, rasvatonta kreikkalaista jugurttia, banaani, muutama mansikka, pieni kourallinen cranberries, mustikoita ja ruokalusikallisen cranberrieksistä tekemääni sosetta.

Oletko ollu niin pitkään poissa Suomesta, ettet tiedä esim. marjojen tai kasvisten/yrttien suomalaisia nimiä?

23.10.11, 21:42   #40 (linkki)
^¨¨^
(Vierailija)

Sehän on vanha totuus, että ne vähiten fiksut unohtavat äidinkielensä heti, kun ovat viettäneet vaikkapa vain pari kuukautta ulkomailla.
Tuo kielipuolisuus kertoo vain pätemisen tarpeesta.

Ketju suljettu

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku