| |  | |
20.10.11, 01:06
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Pekaanipiiraasta (vaikkapa Str. Fieldsille)
Tv:ssä syötiin pekaanipiirasta ja tuli aivan kamala hinku tehdä siitä, n. 20 vuoden jälkeen. Käytin silloin amerikkalaista ohjetta ja siitä tuli hyvin makeaa. Nykypäivänä voisi ehkä hieman soveltaa.
Ohjeita löytyy kyllä, mutta mitä sanotte tumman siirapin lisäyksestä? Sitä on usein aika paljon. Miten sinä Str. Fields teet pekaanipiiraasi, oletan että Teksasissa asuvana teet sitä?
Eikö tumma siirappi, siis ns. piparisiirappi peitä pekaanien herkän maun? Kävisikö pelkkä golden tai vaalea siirappi, maissisiirappia ei taida täällä olla, ellei Behnfordsilla.
| |
| | |
20.10.11, 06:31
|
#2 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 03/2008 Sijainti: Yhdysvallat, Texas
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pekaani Tv:ssä syötiin pekaanipiirasta ja tuli aivan kamala hinku tehdä siitä, n. 20 vuoden jälkeen. Käytin silloin amerikkalaista ohjetta ja siitä tuli hyvin makeaa. Nykypäivänä voisi ehkä hieman soveltaa.
Ohjeita löytyy kyllä, mutta mitä sanotte tumman siirapin lisäyksestä? Sitä on usein aika paljon. Miten sinä Str. Fields teet pekaanipiiraasi, oletan että Teksasissa asuvana teet sitä?
Eikö tumma siirappi, siis ns. piparisiirappi peitä pekaanien herkän maun? Kävisikö pelkkä golden tai vaalea siirappi, maissisiirappia ei taida täällä olla, ellei Behnfordsilla. | Ikävä kyllä en voi olla avuksi tässä tapauksessa. En ole koskaan tehnyt kyseistä piirakkaa, joskus olen maistanut, mutta täytyy sanoa että en pidä pecan piesta. Voi olla, että en ole saanut maistaa hyvin tehtyä piirakkaa. Kannattaa etsiä netistä reseptejä, ja vertailla niitä, ja saada siten tuntuma mahdollisesti hyvästä piirakasta. Katsoin itse muutamaa reseptiä, ja kylläpä niihin tulee siirappia ja sokeria, huh.
| |
| | |
20.10.11, 08:25
|
#3 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006 Sijainti: Etelä-Suomi
|
Olen tehnyt tällä Maku-lehden reseptillä ja hyvää on tullut, tosin aika makeaa.
| |
| | |
20.10.11, 08:49
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ode58 Olen tehnyt tällä Maku-lehden reseptillä ja hyvää on tullut, tosin aika makeaa. |
Sopisikohan toi pohjan ohje myös mustikkarahkapiirakan pohjaksi. Tuossa kun näyttää olevan aika vähän sokeria pohjassa, ja olen sellaista reseptiä etsinyt. Ja jos käyttää mustikkarahkapiirakan pohjana, pitäisikö silloinkin esipaistaa? Teen piirakan jäisistä marjoista.
Tämä voi olla itsestään selvää monille leipureille, mutta olen vähän onneton keittiön puolella ; (.
| |
| | |
20.10.11, 08:57
|
#5 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2006 Sijainti: Pääkaupunkiseutu
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hyvältä vaikuttava pohja Sopisikohan toi pohjan ohje myös mustikkarahkapiirakan pohjaksi. Tuossa kun näyttää olevan aika vähän sokeria pohjassa, ja olen sellaista reseptiä etsinyt. Ja jos käyttää mustikkarahkapiirakan pohjana, pitäisikö silloinkin esipaistaa? Teen piirakan jäisistä marjoista.
Tämä voi olla itsestään selvää monille leipureille, mutta olen vähän onneton keittiön puolella ; (. | Tuo pohja vaikuttaa sellaiselta, että esipaistaminen (noin 10 minuuttia) voisi olla paikallaan.
| |
| | |
20.10.11, 09:13
|
#6 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hyvältä vaikuttava pohja Sopisikohan toi pohjan ohje myös mustikkarahkapiirakan pohjaksi. Tuossa kun näyttää olevan aika vähän sokeria pohjassa, ja olen sellaista reseptiä etsinyt. Ja jos käyttää mustikkarahkapiirakan pohjana, pitäisikö silloinkin esipaistaa? Teen piirakan jäisistä marjoista.
Tämä voi olla itsestään selvää monille leipureille, mutta olen vähän onneton keittiön puolella ; (. | Ihan varmasti sopii kaikkien makeiden piirakoiden pohjaksi. Pieni esipaistaminen kannattaa.
| |
| | |
20.10.11, 10:28
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) | pekaanipähkinöistä
Ostin vähän aikaa sitten pekaanipähkinöitä. Tykkään pekaanipähkinäviineristä.
Mietin tässä mitä kaikkea voi tehdä pekaanipähkinästä.
| |
| | |
20.10.11, 10:32
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ode58 Ihan varmasti sopii kaikkien makeiden piirakoiden pohjaksi. Pieni esipaistaminen kannattaa. | Kiitos sinulle ja Jx: lle vastauksista. Kokeilenpa tällä ohjeella tulevana viikonloppuna: edellisen mustikkapiirakan ohjeen otin yhdestä blogista, mutta siitä tuli niin makeaa, että jäi syömättä.
| |
| | |
20.10.11, 11:43
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Makeaa tulee pekaanipiirasta joka tapauksessa, ei sitä voi syödä kuin pienen viipaleen kerrallaan.
Ode52:n Maku-linkissäkin on juuri hyvin paljon erilaista tummaa sokeria/siirappia. Ehkä se sitten kuuluu asiaan. Kiitoksia joka tapauksessa.
| |
| | |
20.10.11, 11:44
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
No voi voi, ode58 tietenkin.
| |
| | |
20.10.11, 14:00
|
#11 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pekaani Makeaa tulee pekaanipiirasta joka tapauksessa, ei sitä voi syödä kuin pienen viipaleen kerrallaan.
Ode52:n Maku-linkissäkin on juuri hyvin paljon erilaista tummaa sokeria/siirappia. Ehkä se sitten kuuluu asiaan. Kiitoksia joka tapauksessa. | Joo, ja varsinkin se vaahterasiirappi tuo siihen ihanaa makua. Käytän itse Pirkka-vaahterasiirappia, joka on ihan oikeaa, ja edullista.
| |
| | |
20.10.11, 15:07
|
#12 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006 Sijainti: Lounais-Suomi
|
Tässä olisi ohje tiedostostani kokeiltavaksi. PEKAANIPÄHKINÄPAI Taikina 2½ tl vehnäjauhoja ½ tl suolaa 75 g voita ½ dl vettä Päällinen 140 g pekaanipähkinöitä 2 munaa 2½ dl vaaleaa siirappia ½ dl rkl sokeria 1 rkl vehnäjauhoja 1 tl vanillinisokeria ¼ tl suolaa Sekoita yleiskoneen kulhossa jauhot ja sokeri. Lisää sulatettu rasva. lisää vesi. Sekoita taikina tasaiseksi. Painele taikina 20 senttisen piiras- tai irtopohjavuoan reunoille ja pohjalle. Rouhi pähkinät pussissaan vaikka perunanuijalla. Jaa rouhe taikinapohjalle. Sekoita loput aineet keskenään. Kaada vuokaan ja kypsennä 180 asteisessa uunissa tunti. | |
| | |
20.10.11, 20:51
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) |
Vaahterasiirappia itsekin haluaisin, hyvä tietää että Pirkalla on. Muutoin se on aika kallista, pienikin pullo.
Kiitos Outeille!
| |
| | | | |