Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ruoka.fi > Omat ruokaohjeet
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
26.10.11, 14:37   #26 (linkki)
Nauran
(Vierailija)

Nauran pihvit paistetaa sillee, jotta pitää ens sulattaa ne ja antaa olla huaneenlämmös. Se valurautapannu kuumennetaa oikeen kuumaks, voita pannulle ja pihvit siihe, että veret seisahtuu. Pippuroiraa ja sualataa, käännetää ja paistetaa nopiast toiseltkii pualalt, pippuroiraa ja sualataa, ja siit ne syärää. Ja ruakajuamaks ei saa juara maitoo.
  Vastaa viestiin
26.10.11, 14:43   #27 (linkki)
Reetta Karpo
(Vierailija)

Kirjoitin tuolla aiemmin black&white kastiikkesta pihvien lisukkeena. Tumma kastike oli madeirakastike jossa oli mukana karpalohyytelöä ja lihaglassia. Siihen valkoiseen kastikkeeseen tuli: aurajuustoa ja valkoista suklaata niin, että suhde on noin 1/3 osa suklaata ja 2/3 aurajuustoa, kanalientä hiukan ja kuohukermaa.

Ps. Nuo kastikkeet ovat mieheni improvisaation tuloksia. Olivat molemmat todella ihania.
  Vastaa viestiin
26.10.11, 22:43   #28 (linkki)

Rekisteröitynyt: 01/2011
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jx Näytä viesti
Pakastetusta lihasta saa aivan yhtä hyvää ruokaa kuin juuri kaupasta kotiin kannetustakin.
No ei todellakaan saa. Toki jos suu on tuohesta, mutta jos ei pakastettua pihviä erota tuoreesta, niin mitä ihmettä sellainen henkilö tekee ruokapalstalla.
  Vastaa viestiin
27.10.11, 06:45   #29 (linkki)

Rekisteröitynyt: 10/2009
lopettakaa jo

Eikö tämä palsta ole tarkoitettu omien ruokaohjeiden ja omien ruuanvalmistustapojen esittelyyn? Tuntuu, että nykyään keskitytään ennen kaikkea toisten ruokaohjeiden arvosteluun tai jopa haukkumiseen. Eikä aikuinen ymmärrä, että eri ihmiset pitävät erilaisista asioista ja mauista? Siihen koko kulinarismin kirjo perustuu.

Joku maustaa enemmän, toinen käyttää vain suolaa, jotkut suosivat yrttejä, toiset eivät. On lihan-, kalan- ,kasvis- ja sekasyöjien ruokavaliota. Jokainen tekee, niin kuin parhaaksi näkee.
Millä oikeudella jotkut kirjoittajat haukkuvat ja lyttäävät toisten tavan laittaa ruokaa?
Kotikokit ja ammattilaiset ovat taidoiltaan eri tasoisia, jotkut saavat pihvit onnistuman vain Stockalta ostetusta fileestä toiset saavat maistuvaa ruokaa markettien tarjoustuotteista. Mitä sillä on väliä, jos joku käyttää maustepippuria tai haluaa syödä tofua?

On todella sääli, jos nämä toisia lyttäävät totuuden torvet onnistuvat karkottamaan palstalta ne oikeasti ruuanlaitosta kiinnostuneet, suvaitsevaiset ihmiset, joille ei ole tärkeää, että kaikki tekevät kaiken kuten he ja käyttävät vain ja ainoastaan heidän sallimiaan mausteita ja ruoka-aineita.
  Vastaa viestiin
27.10.11, 10:34   #30 (linkki)
leelian lepotuoli
(Vierailija)

Myös kulinaristit ovat "oikeita" ruoanlaittajia. Käyvät myös ravintoloissa ja jopa ulkomailla ravintoloissa.
  Vastaa viestiin
27.10.11, 10:42   #31 (linkki)
cuisinelle
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cuisine Näytä viesti
Eikö tämä palsta ole tarkoitettu omien ruokaohjeiden ja omien ruuanvalmistustapojen esittelyyn? Tuntuu, että nykyään keskitytään ennen kaikkea toisten ruokaohjeiden arvosteluun tai jopa haukkumiseen. Eikä aikuinen ymmärrä, että eri ihmiset pitävät erilaisista asioista ja mauista? Siihen koko kulinarismin kirjo perustuu.

Joku maustaa enemmän, toinen käyttää vain suolaa, jotkut suosivat yrttejä, toiset eivät. On lihan-, kalan- ,kasvis- ja sekasyöjien ruokavaliota. Jokainen tekee, niin kuin parhaaksi näkee.
Millä oikeudella jotkut kirjoittajat haukkuvat ja lyttäävät toisten tavan laittaa ruokaa?
Kotikokit ja ammattilaiset ovat taidoiltaan eri tasoisia, jotkut saavat pihvit onnistuman vain Stockalta ostetusta fileestä toiset saavat maistuvaa ruokaa markettien tarjoustuotteista. Mitä sillä on väliä, jos joku käyttää maustepippuria tai haluaa syödä tofua?

On todella sääli, jos nämä toisia lyttäävät totuuden torvet onnistuvat karkottamaan palstalta ne oikeasti ruuanlaitosta kiinnostuneet, suvaitsevaiset ihmiset, joille ei ole tärkeää, että kaikki tekevät kaiken kuten he ja käyttävät vain ja ainoastaan heidän sallimiaan mausteita ja ruoka-aineita.
Perustele mikse Stockan herkussa saa tehdä ostoksia? Se on lähin ruokakauppa minulle, sieltä saa kaiken saman katon alta, liha on kotimaista ja kaikki mahdolliset sortit löytyy. Siellä saa myös palvelua - hyvää palvelua. Lihaa saa pakkaamattomana mutta myös Stockalla pakattua.
Jokainen tekee kotonakin ruokaa oman lompakkonsa mukaan, yritä ymmärtää.
Eli sinä ITSE lyttäsit Stockan asiakkaat! Osaatko edes hävetä. Olen itse suvaitsevainen mitä suuremmassa määrin, sallin teidän halvat ruoka-ainevalintanne, eihän asia minua edes kiinnosta.
Laitan usein aterian myös vieraille ja ehdoton on hyvät raaka-aineet.
Olen töissä ja harrastan erinäisiä asioita, siksi en lähde 10 kmn päähän etsimään jotain markettia jossa olisi tarjouksia. Perusruokakuntamme on 2 henkilöä enkä edes halua ostaa 10 kg jauhelihaa ja laittaa sitä pakastimeen kun saan joka päivä tuoretta raaka-ainetta.
  Vastaa viestiin
27.10.11, 10:44   #32 (linkki)

Lainaus:
Eikä aikuinen ymmärrä, että eri ihmiset pitävät erilaisista asioista ja mauista?
En tiedä mihin tai keneen viittaat, mutta vaikkapa lihan käyttäytyminen pakastimessa ei ole mikään mielipide- tai makuasia.
  Vastaa viestiin
27.10.11, 10:44   #33 (linkki)
tukija
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja zipa78 Näytä viesti
No ei todellakaan saa. Toki jos suu on tuohesta, mutta jos ei pakastettua pihviä erota tuoreesta, niin mitä ihmettä sellainen henkilö tekee ruokapalstalla.

Olen samaa mieltä kanssasi.
  Vastaa viestiin
27.10.11, 13:07   #34 (linkki)
mikä teitä vaivaa???
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cuisinelle Näytä viesti
Perustele mikse Stockan herkussa saa tehdä ostoksia? Se on lähin ruokakauppa minulle, sieltä saa kaiken saman katon alta, liha on kotimaista ja kaikki mahdolliset sortit löytyy. Siellä saa myös palvelua - hyvää palvelua. Lihaa saa pakkaamattomana mutta myös Stockalla pakattua.
Jokainen tekee kotonakin ruokaa oman lompakkonsa mukaan, yritä ymmärtää.
Eli sinä ITSE lyttäsit Stockan asiakkaat! Osaatko edes hävetä. Olen itse suvaitsevainen mitä suuremmassa määrin, sallin teidän halvat ruoka-ainevalintanne, eihän asia minua edes kiinnosta.
Laitan usein aterian myös vieraille ja ehdoton on hyvät raaka-aineet.
Olen töissä ja harrastan erinäisiä asioita, siksi en lähde 10 kmn päähän etsimään jotain markettia jossa olisi tarjouksia. Perusruokakuntamme on 2 henkilöä enkä edes halua ostaa 10 kg jauhelihaa ja laittaa sitä pakastimeen kun saan joka päivä tuoretta raaka-ainetta.

Missään kohtaa ei kielletty Stockalla asiointia.

Viimeinen muokkaaja Plaza-tiimi; 28.10.11 11:57.
  Vastaa viestiin
27.10.11, 13:39   #35 (linkki)
sama kaiffari
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikä teitä vaivaa??? Näytä viesti
Missään kohtaa ei kielletty Stockalla asiointia.
Tää sama kaiffari on jo riehumassa ainakin tuolla matkaosiossa, useilla eri nimimerkeillä.

Viimeinen muokkaaja Plaza-tiimi; 28.10.11 11:58.
  Vastaa viestiin
27.10.11, 13:50   #36 (linkki)
Pakko pakastaa
(Vierailija)

Kyllä lihaa on välillä "pakko" pakastaa. Olen maalta kotoisin ja kun teurastaja kävi tilalla, samana päivänä lahdattiin esim. sika tai kaksi, nauta ja muutama kalkkuna. Täysin mahdotonta olisi ollut syödä kaikki kerralla. Näitä syötiin sitten useampi kuukausi, sian- ja linnunlihat säilyy pakastimessa hyvänä puolisen vuotta, nauta llähemmäksi vuoden.

Olen pahoillani, tämä meni aiheen ohi täydellisesti. Ihmettelen kyllä tätä riehumista tällä palstalla, väännellään toisten sanomisia ja haukutaan ja huudetaan. Ovatkohan hyvät käytöstavat vanhanaikaisina heitetty romukoppaan, vai mistä on kysymys.
  Vastaa viestiin
27.10.11, 14:29   #37 (linkki)
mies 44
(Vierailija)

Lainaus:
jotkut saavat pihvit onnistuman vain Stockalta ostetusta fileestä toiset saavat maistuvaa ruokaa markettien tarjoustuotteista.
Meinaat että kokin taito saa paskan lihan maistuvaksi, kaikkea sitä kuulee.
  Vastaa viestiin
27.10.11, 16:21   #38 (linkki)
Elmo49
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mies 44 Näytä viesti
Meinaat että kokin taito saa paskan lihan maistuvaksi, kaikkea sitä kuulee.
Lopeta jo, tuollainen kielenkäyttö ei sovi.
  Vastaa viestiin
28.10.11, 08:47   #39 (linkki)
no

Rekisteröitynyt: 02/2007
tiedoksi "kulinaristeille"

Tänään mainittiin uutisessa, että karhunlihat pakastetaan. Eli ei kannata tilata karhua, kun ei sitä enää taida saada oluenakaan. Jos muu seurue syö karhua, niin kannattaa itse tilata tuore possun kaslerpihvi, argentiinalainen lehmänpihvikin voi olla pakastettu.
  Vastaa viestiin
28.10.11, 23:41   #40 (linkki)

Karhua tuskin tarjotaan missään pihvien muodossa, joten tuo pakastaminen on aika pieni paha trikiiniriskiin verrattuna.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku