Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja murmar Nyt on aika palauttaa kirjautumispakko palstalle. Samoin kun rasismiin on syytä suhtautua nollatoleranssilla, myös puskistahuutelijat on saatava kuriin. Hyvät moderaattorit, kenenkään sananvapaus ei siitä ole uhattuna. |
Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Tälläkin palstalla oli ennemmin kirjautumispakko ja se oli minusta hyvä. Keskustelu oli asiallista ja asiattomia kommentteja ei oikeastaan ollut. Nyt tällä "ruokapalstallakin" on samanlaista nokkimista ja ala-arvoista lauseisiin ja jopa kirjoitusvirheisiin takertumista kuin näillä muillakin palstoilla nykyään on.
Olen myös huomannut, että monetkaan ennen kirjautuneet eivät enään käytä niin aktiivisesti omaa nimimerkkiään. Onko syynä sitten juuri nämä "puskistahuutelijat", joiden pitää puuttua jokaiseen asiaan, vaikka eivät oikeastaan ymmärrä mistä on kyse. Välillä on täysin asiattomia huomautuksia. Olen ajatellut voiko samaa nimimerkkiä (kirjautumatta) käyttää moni eri henkilö? Joskus vain ne kirjoitelmat ovat niin erityyppisiä; välillä katkeria ja piikitteleviä, välillä ollaan niin lirkunlarkun ja suopeita joka asiaan.
Silloin kun tälläkin palstalla oli kirjautumis pakko eivät nimimerkit hyökänneet toistensa kimppuun kuten nyt. Silloin keskustelu oli rakentavaa ja tuntui kuin kaikki olisivat olleet ystäviä keskenään. Onhan siinä jonkinlainen vastuukin sanomisistaan, kun on tänne kirjautuneena.
Minä olen ajatellut kanssasi samaa, murmar, olisi joskus mukavaa kirjoittaa yksityisviesti ja hankkia sitäkautta uusia samanhenkisiä tuttuja. Mutta näin se on täysin mahdotonta.