| |  | | |
12.04.12, 13:30
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | nipsu
Aloitanpa uudeen ketjun kun tuossa toisessa ketjussa ruvettiin menemään niin kauas aiheesta. Mitä teillä on keittiön työtasoilla? Suositteko minimalismia vain kotoista sekamelskaa? Meillä on mikro ja kahvinkeitin. Pienessä keittiössä ei ole tilaa turhalle.
| |
| | |
12.04.12, 13:35
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minulla ei ole keittiössä yläkaappeja, joten sopii arvata mitä kaikkea on työtasolla, kuten esimerkiksi astioiden kuivausteline.
| |
| | |
12.04.12, 13:46
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kahvinkeitin, leivänpaahdin ja mikro. Lisäksi tomaattikulho. En pidä liiasta tavarasta siinä, mutta ymmärrän esimerkiksi rosmarinin tilanteen.
| |
| | |
12.04.12, 13:56
|
#4 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2006 Sijainti: Pääkaupunkiseutu
|
Työtasolla mahdollisimman vähän tavaraa niin keittiöni näyttää siistiltä. Tälläisestä minä pidän. Kahvinkeitin säilytetään keittiön alakulmakaapissa, kun sitä käytetään vain silloin, kun käy sellaisia vieraita, jotka haluavat suodatinkahvia. (Pikakahvia en vieraille tarjoa).
| |
| | |
12.04.12, 14:00
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Meillakin on vain pari pienta ylakaappia ja kieltamatta toivoisin enemman. Onneksi alakaappeja on tarpeeksi. Meilla tyotasoilla on mikro, leivanpaahdin, vedenkeitin, pari teepurkkia, leipalaatikko, talouspaperiteline, tomaattikulho ja keraaminen etikkapullo. Hiljattain sain ruokailutilan puolelle apupoydan ja kolme hedelmakulhoa siirtyivat sinne, mutta aikaisemmin nekin olivat keittion puolella. Joskus tuntuu, etta vahempikin tavara riittaisi, mutta toisaalta en viitsi paivittain tarvittavia tavaroita kaappeihinkaan piilotella.
| |
| | |
12.04.12, 14:12
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jx Työtasolla mahdollisimman vähän tavaraa niin keittiöni näyttää siistiltä. Tälläisestä minä pidän. Kahvinkeitin säilytetään keittiön alakulmakaapissa, kun sitä käytetään vain silloin, kun käy sellaisia vieraita, jotka haluavat suodatinkahvia. (Pikakahvia en vieraille tarjoa). |
Eli mitä siinä on?
Siisteys tulee myös puhtaudesta ja kauniista tavaroista. Ei siis pelkästään tavaran määrästä.
Minulla on - kuten aika monella näyttää olevan - kahvinkeitin, mikroaaltouuni, leivänpaahdin ja tomaatti- ja hedelmäkulhot. Viimemainitut ovat kivoja, tuovat sopivasti väriä. Sitä paitsi siitä on helppo lastenkin napata välipalaksi tomaatti tai jokin hedelmä, kun sitä ei tarvitse kaivalla jostain kaapista.
| |
| | |
12.04.12, 14:31
|
#7 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja eli mitä on? Eli mitä siinä on?
Siisteys tulee myös puhtaudesta ja kauniista tavaroista. Ei siis pelkästään tavaran määrästä.
Minulla on - kuten aika monella näyttää olevan - kahvinkeitin, mikroaaltouuni, leivänpaahdin ja tomaatti- ja hedelmäkulhot. Viimemainitut ovat kivoja, tuovat sopivasti väriä. Sitä paitsi siitä on helppo lastenkin napata välipalaksi tomaatti tai jokin hedelmä, kun sitä ei tarvitse kaivalla jostain kaapista. | Työtasolla on talouspaperiteline ja leivänpaahdin sekä kannellinen astia, jossa säilytän paahdettuja ohrahiutaleita. Nämä kolme asiaa normaalisti, mutta satunnaisesti voi olla jotain muutakin, mutta yleensä ei kovin kauaa. Työtaso ei ole kovinkaan iso eli on alle 150 cm, joten ei sitä kannata tavaroita täyteen lastata, kun sitä kuitenkin tarvitaan leivottaessa ja ruuanlaitossa. Tomaatit meillä on jääkaapissa ja hedelmät astiassa olkkarin puolella.
| |
| | |
12.04.12, 14:35
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Tekisi mieli kysyä, mitä talouspaperilla tekee, mutta jääköön kysymättä. Itse luovuin siitä turhakkeesta vuosia sitten. Jos pitää pyyhkiä jotain pöydiltä, käytän mikrokuituliinaa, jonka vaihdan vähintään kerran viikossa. Lautasliinoina käytän arkena aloe veralla käsiteltyjä nessuja, joihin voi pyyhkiä niin nenänsä, suunsa kuin kätensäkin. Muuta käyttötarkoitusta en talouspaperille keksi.
| |
| | |
12.04.12, 14:44
|
#9 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja talouspaperi - turhakeko? Tekisi mieli kysyä, mitä talouspaperilla tekee, mutta jääköön kysymättä. Itse luovuin siitä turhakkeesta vuosia sitten. Jos pitää pyyhkiä jotain pöydiltä, käytän mikrokuituliinaa, jonka vaihdan vähintään kerran viikossa. Lautasliinoina käytän arkena aloe veralla käsiteltyjä nessuja, joihin voi pyyhkiä niin nenänsä, suunsa kuin kätensäkin. Muuta käyttötarkoitusta en talouspaperille keksi. |
En minakaan talouspaperia kayta poytien pyyhkimiseen, mutta kalan kasittelyssa se on hyva. Toki kaloja on perattu ennen talouspaperin keksimistakin, mutta se on hyva apu kuitenkin.
| |
| | |
12.04.12, 14:46
|
#10 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja talouspaperi - turhakeko? Tekisi mieli kysyä, mitä talouspaperilla tekee, mutta jääköön kysymättä. Itse luovuin siitä turhakkeesta vuosia sitten. Jos pitää pyyhkiä jotain pöydiltä, käytän mikrokuituliinaa, jonka vaihdan vähintään kerran viikossa. Lautasliinoina käytän arkena aloe veralla käsiteltyjä nessuja, joihin voi pyyhkiä niin nenänsä, suunsa kuin kätensäkin. Muuta käyttötarkoitusta en talouspaperille keksi. | Talouspaperia tarvitsen ainakin minä aika paljon. Käytän sitä kotioloissa jopa nenäliinana päivittäin. Ja ennen kuin kysyt niin todellakin päivittäin eli 365 päivänä vuodessa talouspaperia nenäliinana ja paljon muuhunkin. Lautasliinanakin arkisin tuo käy (valkoinen) loistavasti. Servettejä vain juhlapäivinä ja silloin, kun on vieraita.
| |
| | |
12.04.12, 14:57
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minulla on työtasolla yleiskone (jota käytän harvoin, mutta sille ei ole muuta paikkaa), grilli vai mikä lie, sitruspuristin, piparipurkki (nyt melko tyhjä), talouspaperirulla (miksei sille ole seinätelinettä) joku kulho, jos on jotain kypsytettävää kuten nyt, kahvinkeitin ja kuuma-kylmävesiautomaatti. Kaikesta roinasta huolimatta työtaso on ihan siisti (vai lienenkö tottunut siihen tuollaisenaan).
Voi kun lakkaisin köyhtymästä ja voisin remontoida keittiön!
| |
| | |
12.04.12, 15:09
|
#12 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Jx Talouspaperia tarvitsen ainakin minä aika paljon. Käytän sitä kotioloissa jopa nenäliinana päivittäin. Ja ennen kuin kysyt niin todellakin päivittäin eli 365 päivänä vuodessa talouspaperia nenäliinana ja paljon muuhunkin. Lautasliinanakin arkisin tuo käy (valkoinen) loistavasti. Servettejä vain juhlapäivinä ja silloin, kun on vieraita. |
Miksi et käytä paperinenäliinoja? Talouspaperi on silti aika karheaa nenän pyyhkimiseen. Mitä tuo "paljon muuhunkin" on? Minä en nimittäin keksi ainoatakaan käyttötarkoitusta, johon ei jokin muu olisi parempi. Lautasliinanakin jopa nenäliinat ovat parempia ja ihan nättejä telineessä pöydällä.
Anteeksi angloelli, mutta en oikein oivalla talouspaperin hyvyyttä edes kalan käsittelyssä. Minulla on kalalle oma muovinen leikkuulauta, muovikäsineet kädessä ja kalapiikki, jos pitää paikalla sitä pitää.
Voin muuttaa mieleni, jos joku osoittaa talouspaperin tarpeelliseksi.
| |
| | |
12.04.12, 15:13
|
#13 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja talouspaperi - turhakeko? Miksi et käytä paperinenäliinoja? Talouspaperi on silti aika karheaa nenän pyyhkimiseen. Mitä tuo "paljon muuhunkin" on? Minä en nimittäin keksi ainoatakaan käyttötarkoitusta, johon ei jokin muu olisi parempi. Lautasliinanakin jopa nenäliinat ovat parempia ja ihan nättejä telineessä pöydällä.
Anteeksi angloelli, mutta en oikein oivalla talouspaperin hyvyyttä edes kalan käsittelyssä. Minulla on kalalle oma muovinen leikkuulauta, muovikäsineet kädessä ja kalapiikki, jos pitää paikalla sitä pitää.
Voin muuttaa mieleni, jos joku osoittaa talouspaperin tarpeelliseksi. | Minusta talouspaperi vaan on parempaa nenäliinana kotioloissa.
| |
| | |
12.04.12, 15:34
|
#14 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Jx Minusta talouspaperi vaan on parempaa nenäliinana kotioloissa. |
Miksi ihmeessä? Sehän on todella aika karheaa. noi vihreet nessut on mukavan pehmeitä, ei sierrety nenä pahassakaan nuhassa.
Mutta siis mihin muuhun sinä käytät kuin nenän pyyhkimiseen?
| |
| | |
12.04.12, 15:34
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mulla tuppaa aina silloin tällöin kertymään kaikenlaista keittiön työtasolle. Monesti heitän kaupasta tullessani työtasolle mm. leipää sekä hedelmät. On sopivasti siinä jääkaapin vieressä. Nyt olen onnistunut pitämään työtason lähes tyhjänä. Siinä on nyt vain itsetehdyt sipulipurkit, pienempi purkki valkosipulille ja isompi "tavan" sipuleille, kutsutaanko niitä nyt keltasipuleksi.
Lisäksi mulla on induktiolieden oikealla puolella pienen pieni taso, jossa on aina pannunalunen kattiloiden laskemista varten. Lisäksi ko. tasolla säilytän paria pippurimyllyä.
Onnksi voin säilyttää mikroa työtason yläpuolella sille varatulla pailalla.
Tosiaankin noita keittiötasoja voisi olla vielä yksi tilava taso lisää. Aionkin ostaa jonlaisen keittiön apupöydän taikka saarakkeen, jotta saisin pöytätilaa lisää. Varsinaiset leipomiset, kun tulee tehtyä yleensä keittiönpöydällä, mikä on leipomiseen liian matala.
| |
| | |
12.04.12, 15:41
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minä käytän leipomiseen tiskipöytää. Minkä paremmin saa puhtaaksi? Ja mikä on helpompi myös leipomisen jälkeen puhdistaa.
Työtasoilla minulla on kaikenlaista. Hellan vieressä minullakin pari pannunalustaa päällekkäin, pidikkeessä yläpuolella patakintaat. Tiskipöydän viereisellä tasolla ovat tomaattikulho, mikro, kahvinkeitin ja veitsiteline. Ikkunan alla olevalla tasolla hedelmäkulho sekä yrttiruukut.
| |
| | |
12.04.12, 15:51
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minulla on kolme työtasoa. Yhdellä on mikro, leivänpaahdin ja kahvinkeitin. Toinen pienempi on tyhjä. Ja kolmannella on veitsiteline ja leikkuulauta.
| |
| | |
12.04.12, 16:54
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) |
Työtasolla minulla on mikro, vedenkeitin, talouspaperiteline, pari Arabian purkkia joissa teepusseja, pippurimylly ja lääkkeet. Kahvinkeitin on nurkkatasolla lieden ja tiskipöydän valissä.
| |
| | |
12.04.12, 18:12
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minäkin käytän talouspaperia esimerkiksi kalan kuivaamiseen, paistinpannulta pyyhin öljyn talouspaperilla ennen pesemistä, kuivaan joskus käteni tai jotain lattialle tippunutta vettä, ruokaa, tms. Pestyt vihannekset laitan valumaan talouspaperille ja hedelmät kuivaan sillä. Käyttötarpeita on vaikka kuinka paljon, vaikken voikaan käyttää sitä nenäliinana.
| |
| | |
12.04.12, 20:21
|
#20 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 03/2008 Sijainti: Yhdysvallat, Texas
|
Pyrin pitämään keittiön tasot niin vähinä tavaroista kuin se vain on mahdollista. Kahvinkeitin on ainoa kodinkone, jota pidän aina esillä, kaikki muut ovat kaapeissa, jopa Vita-Mix blenderini, vaikka käytän sitä päivittäin. Se vei aika suuren tilan, joten järjestelimme sille kaappiin tilan, josta se on helppo ottaa ja panna takaisin.
Hellan vieressä minulla on astia, jossa pidän kaikki tarvittavimmat keittiövälineet; lastat, kauhat, vispilät jne.
Pidän tasolla myös puista leikkuulautaa, jonka päällä leikataan vain leipää. Muut leikkuulaudat ovat joko kaapissa, ja osa on tason päällä seinään nojallaan (kulmauksessa).
Pidän tasolla myös lähdevesiastiaa (n. 10 l), koska tykkään juoda pöytälämmintä vettä.
Saarekkeen päällä minulla ei yleensä ole paljon mitään, koska se on minun päätyötilani. Nyt siinä on tomaatteja ja juuri puhdistettuja mansikoita kulhoissaan. Tiskialtaiden takana on ns. "baaritaso", ja sen päällä minulla on hedelmäkulhot. Yhdessä on banaanit, toisessa sitrushedelmät ja kolmannessa omenat. Omenat minun olisi pitänyt laittaa ajoissa jääkaappiin, ovat jo menossa huonoksi. En ymmärrä miksi ostan niitä, vaikka ne eivät maistu tähän aikaan vuodesta.
Mikro meillä on kiinteästi asennettuna hellan yläpuolella, mutta sitä käytetään hyvin harvoin.
Talouspaperitelineet minulla on ruokapöydällä ja jääkaapin sivuseinässä. Ilman talouspaperi olisi aika hankalaa. Kuivaan niihin pestyt hedelmät ja kasvikset, ja muutenkin sille on kaikenlaista tarvetta.
| |
| | |
12.04.12, 20:30
|
#21 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 02/2007
|
meillä on työtasolla kissa, se naksuttaa suutaan pikkulinnuille, ja toisinaan se ei meinaa millään herätä.
| |
| | |
13.04.12, 01:09
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kolme eri tasoa.
Tiskialtaan oikealla puolella:
- tila kuivuville astioille, joten siihen ei sovi parkata mitaan
- slow cooker nyt kun on viela viileammat ilmat, kohta pata muuttaa takaisin autotallin varastokaappiin
- leikkuulaudat nojallaan seinaa vasten slow cookerin takana (juu, siirran ne siita aina pois kun jotain on hautumassa)
Tiskialtaan ja hellan valissa:
- Kitchen Aid yleiskone, vain aja ainoastaan siksi kun sille ei ole muuta paikkaa kaapeissa
- kahvinkeitin
- posliininen sailytysastia puisille paistolastoille ja sen sellaisille
Hellan ja jaakaapin valissa:
- leivanpaahdin
Talouspaperirullalle on teline ylakaapin alapohjaan kiinnitettyna. Ei vie poytatilaa.
Hedelmat etc. on sitten keittionpoydalla vadeissa.
Ja oispa kissa, sille ois hyva nukkumapaikka tiskialtaan luona olevalla ikkunalaudalla, tosin malttaisko nukkua kun oravat rimpuilevat punapuissa takapihalla.
| |
| | |
13.04.12, 06:48
|
#23 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja talouspaperi - turhakeko? Tekisi mieli kysyä, mitä talouspaperilla tekee, mutta jääköön kysymättä. Itse luovuin siitä turhakkeesta vuosia sitten. Jos pitää pyyhkiä jotain pöydiltä, käytän mikrokuituliinaa, jonka vaihdan vähintään kerran viikossa. Lautasliinoina käytän arkena aloe veralla käsiteltyjä nessuja, joihin voi pyyhkiä niin nenänsä, suunsa kuin kätensäkin. Muuta käyttötarkoitusta en talouspaperille keksi. | Paperia käytän keittiössä mm. kanan, lihan ja kalan räippeiden pyyhkimiseen ja kuivaamiseen. Pöydät pyyhin aina puhtaalla liinalla, käytön jälkeen pesuun. En voisi kuvitellakaan käyttäväni viikkoa samaa rättiä, sehän alkaa haista, vaikka kuinka hanan alla huuhtelisi. No, kukin tavallaan.
Tasoilla on mm. talouspaperiteline, pieni paninigrilli, leivänpaahdin, vedenkeitin, vitamix-tehosekoitin, yleiskone, ja tasoja on useita metrejä, joten ei näytä mitenkään taydeltä, tai sottaiselta, ja kaksi kertaa viikossa käy siivooja. Siivoan tietysti aina ruuanlaitoin jälkeen perusjutut. Tykkään, että tavarat ovat nopeasti käden ulottuvilla. Tomaatit ym. säilytän isossa ruokakomerossa, jonne nostelen myös grillit, sekoittimet ym. jos jostain syystä talon pitää olla edustuskunnossa.
| |
| | |
13.04.12, 08:56
|
#24 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Usan asukki myös Paperia käytän keittiössä mm. kanan, lihan ja kalan räippeiden pyyhkimiseen ja kuivaamiseen. Pöydät pyyhin aina puhtaalla liinalla, käytön jälkeen pesuun. En voisi kuvitellakaan käyttäväni viikkoa samaa rättiä, sehän alkaa haista, vaikka kuinka hanan alla huuhtelisi. No, kukin tavallaan. |
Todella kukin tavallaan! Jos laittaisin käyttämäni mikrokuituliinan jokaisen pyyhkimisen jälkeen pyykkiin, kertyisi niitä viikossa kymmenittäin. Pöytiähän pyyhitään ennen ruuanlaittoa ruuanlaiton jälkeen ja taas ruokailun jälkeen.
En ymmärrä, miten huonosti liina pitää huuhdella, että se alkaa muutamassa päivässä haista. Minä huuhdon sen aina niin kuumalla vedellä kuin kädet kärsivät ja vähintään kerran päivässä altaassa siten, että siinä on pesuainettakin. Ei todellakaan haise vielä viikossa, kun ilmavasti kuivattaa välillä.
| |
| | |
13.04.12, 17:25
|
#25 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja ei haise Todella kukin tavallaan! Jos laittaisin käyttämäni mikrokuituliinan jokaisen pyyhkimisen jälkeen pyykkiin, kertyisi niitä viikossa kymmenittäin. Pöytiähän pyyhitään ennen ruuanlaittoa ruuanlaiton jälkeen ja taas ruokailun jälkeen.
En ymmärrä, miten huonosti liina pitää huuhdella, että se alkaa muutamassa päivässä haista. Minä huuhdon sen aina niin kuumalla vedellä kuin kädet kärsivät ja vähintään kerran päivässä altaassa siten, että siinä on pesuainettakin. Ei todellakaan haise vielä viikossa, kun ilmavasti kuivattaa välillä. | Kannattaisi lukea miten mikrobit leviävät, rätin huuhtelu ei ole tarpeeksi, varsinkaan, jos sillä samalla pyyhitään niin kanan roiskeet kuin leivänmurutkin. Sillä samalla rätilläkö sinä myös kuivaat esim. lihan ennen paistamista?
| |
| | | | |