| |  | |
15.04.12, 18:00
|
#1 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006 Sijainti: Lounais-Suomi
| Kaurainen marja-jogurttipiiras
Ohje on alunperin jostain lehdestä otettu tiedostooni. pohja; 2dl vehnäjauhoja 1dl kaurahiutaleita 1tl leivinjauhetta 1dl sokeria 1dl juoksevaa tai sulatettua margariinia tai voita 1 muna 1dl maustamatonta jogurttia täyte; 2dl maustamatonta jogurttia 2rkl perunajauhoja 1dl sokeria 1rkl vaniljasokeria 1 muna 2dl vadelmia 2dl mustikoita Sekoita pohjaan tulevat kuivat aineet keskenään. Lisää rasva, muna sekä jogurtti ja sekoita kaikki aineet varovasti nostelemalla tasaiseksi taikinaksi. Levitä taikina voideltuun piirasvuokaan. Sekoita kaikki täytteen aineet lukuunottamatta marjoja hyin keskenään. Sekoita marjat varovasti nostelemalla muiden täyteaineiden joukkoon. Kaada täyte taikinan päälle vuokaan. Paista piirasta 175 asteen uuninlämmössä noin 40 minuuttia. | |
| | |
16.04.12, 14:44
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Tuo ohje vaikuttaa sellaiselta, jota minäkin haluaisin ja osaisin (ehkä) valmistaa. Olen varsinainen poropeukalo piiraitten kanssa. Varmasti kokeilen, mutta ensin vain itselle, ei vieraita varten. D)
| |
| | |
16.04.12, 19:32
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kiitos outi ohjeesta!
Taidan ensi viikonloppuna kokeilla ohjettasi, vaikuttaa herkulliselta!
Mulla on vielä kivasti jäljellä viime kesän marjoja.
| |
| | |
16.04.12, 19:47
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Olen leiponut samankaltaisella ohjeella, erona vaan se, että pohjaan laitan vain 0.5dl sokeria ja samoin myös täytteeseen, en tykkää liian makeasta.
| |
| | |
17.04.12, 09:16
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minun mielestä piiraan ohjeessa on ihan "normaali" määrä sokeria. Pohjaan tulee 2 dl vehnäjauhoja, 1 dl kaurajauhoja, 1dl maustamatonra jogurttia sekä 1 dl rasvaa ja vielä kananmuna, joten kyllä reilua viittä desiä kohden desi sokeria on ihan OK, eikä mikään äklömakea. Toki, jos pitää vähäsokerisesta silloin sokerin vähentäminen on ihan paikallaan. Minä taas tykkään, että piiras maistuu maukkaalle ja vähäsokerinen piiras ei ole hyvää.
Samoin täytteessä desi sokeria on ihan sopivan tuntuinen määrä 2 desiä maustamatontajogurttia, 2rkl perunajauhoa, kananmunaa sekä 4 desiä marjoa kohden.
| |
| | |
17.04.12, 09:22
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jatta66 Minun mielestä piiraan ohjeessa on ihan "normaali" määrä sokeria. Pohjaan tulee 2 dl vehnäjauhoja, 1 dl kaurajauhoja, 1dl maustamatonra jogurttia sekä 1 dl rasvaa ja vielä kananmuna, joten kyllä reilua viittä desiä kohden desi sokeria on ihan OK, eikä mikään äklömakea. Toki, jos pitää vähäsokerisesta silloin sokerin vähentäminen on ihan paikallaan. Minä taas tykkään, että piiras maistuu maukkaalle ja vähäsokerinen piiras ei ole hyvää.
Samoin täytteessä desi sokeria on ihan sopivan tuntuinen määrä 2 desiä maustamatontajogurttia, 2rkl perunajauhoa, kananmunaa sekä 4 desiä marjoa kohden. |
Sori muutamista kirjoitusvirheistä! Mitähän noi kaurajauhotkin ovat? Taitavat olla kaurahiutaleita.
Tuli painettua jokunen kerta viereistä näppäintä, ja äidinkieli on ollut aina mun heikoin aine.
| |
| | |
17.04.12, 09:40
|
#7 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja jatta66 Sori muutamista kirjoitusvirheistä! Mitähän noi kaurajauhotkin ovat? Taitavat olla kaurahiutaleita.
Tuli painettua jokunen kerta viereistä näppäintä, ja äidinkieli on ollut aina mun heikoin aine. |
Hyvin sai silti selvää ;).
| |
| | |
17.04.12, 19:29
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Älä välitä jatta66, minä pyysin yhtenä päivänä kaupassa mantelijauhoja. Myyjä oli ihan äkeissään, ettei heillä mitään mantelijauhoja ole, jauhettua mantelia kyllä. Myönsin nöyrästi, että kyllä mulle kelpaa jauhettu mantelikin. D)
| |
| | |
18.04.12, 08:05
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kaurajauho-niminen tuote on olemassa, sitä en sitten tiedä, että ovatko ne samoja kuin kaurahiutaleet :) Luulisin, että eivät ole, mutta en ole siis varma. En ole koskaan ostanut, mutta olen tuon sanan ruokaohjeissa nähnyt.
| |
| | |
21.04.12, 10:23
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
tätä ohjettahan oli heti kokeiltava. aineet löyty kaapista, kiva ja piiras on nyt uunissa.
varmasti tulee hyvää!!
| |
| | |
21.04.12, 19:23
|
#11 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja aamupäiväleipuri tätä ohjettahan oli heti kokeiltava. aineet löyty kaapista, kiva ja piiras on nyt uunissa.
varmasti tulee hyvää!! | Tuliko hyvää piirasta?
Todennäköisesti huomenna teen tätä piirasta.
| |
| | |
21.04.12, 21:20
|
#12 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja jatta66 Tuliko hyvää piirasta?
Todennäköisesti huomenna teen tätä piirasta. | Kyllä tuli namia. mulla ei ollu vadelmia, että ihan vaan mustikkapiirasta..
piiras melkein syöty, huomiselle jäi vähän :)
| |
| | | | |