Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Työ ja yhteiskunta > 50+
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
06.12.08, 17:34   #1 (linkki)
Tymppy
(Vierailija)

Lulu-sarjakuva

Muistaako joku teistä 50- ta 60 -luvulla ilmestyneen sarjakuvan Lulusta? Kukaan tutuistani ei muista, mutta näen silmissäni vieläkin korkkiruuvikiharaisen pikkutytön, jolla oli vissiin punainen kellohame ja pyöreäpäiset kengät. Jonkun pikkupojan kanssa touhuili. Olenko nähnyt unta?
  Vastaa viestiin
06.12.08, 18:23   #2 (linkki)
annintyttö
(Vierailija)

Muistan!

Sarjakuvan nimi oli Pikku-Lulu. Siinä 50-60 -lukujen taitteessa se ilmestyi, mutta enpä ole sen jölkeen missään sitä nähnyt, en edes antikvaareissa. Joo, Lululla oli punainen hame ja vaaleat kiharat. Kaverina oli paksu pikkupoika, jonka nimeä en millään muista. Pojalla oli muistaakseni musta takki.

Toinen tällainen menneen ajan sarjakuvahahmo oli Pipsa Pippuri, joka seikkaili Apu-lehdessä.
  Vastaa viestiin
06.12.08, 18:58   #3 (linkki)
apu-lehti
(Vierailija)

Minulla on tallella Apu-lehti,ilmestymispäivä 6.12.1958,hyväkuntoinen.Nykylehteen verrattuna aikamoinen ero.mielenkiintoista luettavaa.
  Vastaa viestiin
07.12.08, 02:13   #4 (linkki)
minäkin lueskelin Lulua
(Vierailija)

Tässä olisi linkki, jossa kuvakin. Joistain antikvariaateista voisi löytyäkin.
http://populaari.blogspot.com/2006/06/margen-pikku-lulu-1956-1962.html

Muistan, että pidin kovasti, Lulu oli sellainen poikatyttö, jollainen itsekin halusin olla.
  Vastaa viestiin
13.11.11, 10:44   #5 (linkki)
Sarjakuvafani
(Vierailija)

Pikku Lulu

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja minäkin lueskelin Lulua Näytä viesti
Tässä olisi linkki, jossa kuvakin. Joistain antikvariaateista voisi löytyäkin.
PopuLAARI: Margen Pikku Lulu (1956-1962)

Muistan, että pidin kovasti, Lulu oli sellainen poikatyttö, jollainen itsekin halusin olla.

Pikku Lulu oli minulle suuri idoli lapsena ja kavoinpa kuin kasvoinkin hänen kaltaisekseen. Kukaan ei muista enää lehteä, mutta minä muistan sen ikuisesti. Eräässä numerossa pikku Lulu luki satua pikkuveljelleen. Siinä pikkutyttö (Lulu) oli keräämässä tyrninmarjoja suuressa metsässä pikkupojan (veli) kanssa ja kohtasi monia vaaroja. Seikkailu metsässä oli hauska. Lulu piti pojat järjestyksessä. Kunpa saisin jostakin vielä edes yhden lehden!
  Vastaa viestiin
14.11.11, 21:18   #6 (linkki)
Lullukka
(Vierailija)

Kirjamessuilla näin vanhoja Pikku-Lulu -sarjakuvalehtiä. Nostalgiaa!

Se Lulun "poikakaveri" oli muistaakseni Tumppi. Ja olikohan sillä Lululla pieni koira?
  Vastaa viestiin
06.05.12, 16:59   #7 (linkki)
evs53
(Vierailija)

muistan pikku Lulun ja Tumpin

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sarjakuvafani Näytä viesti
Pikku Lulu oli minulle suuri idoli lapsena ja kavoinpa kuin kasvoinkin hänen kaltaisekseen. Kukaan ei muista enää lehteä, mutta minä muistan sen ikuisesti. Eräässä numerossa pikku Lulu luki satua pikkuveljelleen. Siinä pikkutyttö (Lulu) oli keräämässä tyrninmarjoja suuressa metsässä pikkupojan (veli) kanssa ja kohtasi monia vaaroja. Seikkailu metsässä oli hauska. Lulu piti pojat järjestyksessä. Kunpa saisin jostakin vielä edes yhden lehden!
Muistan hyvin Lulun ja Tumpin. Oli hauska löytää tämä linkki kun muistelin juuri tätä lehteä. Tätä lehteä luimme serkkuni kesämökillä ja samoin minä samastuin tähän tyttöön.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku