Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Työ ja yhteiskunta > 50+
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
07.05.12, 20:29   #1 (linkki)
Yksi rouvista
(Vierailija)

Kotirouvat osa II

Hei kotirouvat! Jokohan uskaltaisimme nostaa ketjun elämään uudelleen? Mitä teille kuuluu? Tuoko kevät ja kesä teille kiireitä? Mökki, purjevene, puutarha, juhlat vai jokin muu joka työllistää teitä?
  Vastaa viestiin
07.05.12, 21:57   #2 (linkki)
Todella kiirettä
(Vierailija)

Todella kiireinen kesä on tulossa. Huvilalla on paljon tekemätöntä puuhastelua, uusi pihapaviljonki pitäisi sisustaa, samoin moottoriveneemme. Tosin veneen sisutus tulee valmiina suunnittelijalta, mutta onhan ne tyynyt aseteltava ja verhot ripustettava, irtoverhoilun kiinnittää ko. firman työntekijä. Kyllähän sisutus saadaan kuntoon sopivasti Savonlinnan juhliin. Olemme kutsuneet sinne vieraaksemme naapureita Toscanasta. Lupasin järjestää heille ikimuistoisen elämyksen. Toscanan huvilalle suuntaamme sitten myöhemmin elokuussa.

Kyllä kesä on ihanaa, mutta niin kiireistä aikaa. Juhlasta toiseen, ei edustaminen ole mitään lorvimista. Jatkuva ruokalistojen suunnittelu, viinien valinta, asusteiden shoppailu jne. Ihan hermoille käy. Mutta kun on kerran osansa valinnut, niin ei auta valittaa:)
  Vastaa viestiin
08.05.12, 10:23   #3 (linkki)
uusi ketju
(Vierailija)

"osansa valinnut"

Olen osallistunut I-kotirouvaketjuun. Jos joskus olin vähän aikaa kotirouva niin kai saan luvan kommentoida tähänkin ketjuun.

Tästä kesästä en vielä osaa sanoa. Hyvältä näyttää, mutta ainahan voi kesän aikaan lykätä jotain pientä kiireen poikasta.

Katsoin eilen netistä uusimman Pan Am-jakson ja totesin mielessäni, että olisihan tuon elämänsä voinut elää toisinkin. Miksi en ole mennyt pelaamaan rulettia Monte Carloon ja tehnyt monta muutakin mukavaa asiaa.
  Vastaa viestiin
09.05.12, 22:30   #4 (linkki)
rouva Eirasta
(Vierailija)

Kesä on kyllä ihanaa, mutta niin kiireistä aikaa, etenkin jos on useita harrastuksia. Golfin pelaaminen ja purjehdus vievät molemmat aikaa, ja harvoin niitä voi toteuttaa lähellä toisiaan. Onneksi olemme kuitenkin löytäneet Kastelholman, siinä on kenttä aivan vierassataman vieressä. Oikeastaan pitäisikin siirtää vene Maarianhaminaan, niin se olisi kätevästi siinä lähellä. Vai mitä sanovat muut purjehtivat rouvat, olisiko Nauvo sittenkin parempi valinta?
  Vastaa viestiin
11.05.12, 12:44   #5 (linkki)
kuiskintaa
(Vierailija)

äveriästä porukkaako

Tytöt ovatkin naineet siis ökyrikkaat miehet;)
  Vastaa viestiin
11.05.12, 12:46   #6 (linkki)
olin
(Vierailija)

kotona vuosia

Minä olin ensimmäiset avioliitto vuodet kotona hoitamassa lastamme,mutta lähdin töihin,kun tytär meni kouluun. Olin hiton turhautunut kotirouvan oloon.
Työelämä tarjosi terveelle naiselle paremman vaihtoehdon,kuin kotirouvan rooli.
  Vastaa viestiin
11.05.12, 15:59   #7 (linkki)
ex-kotirouva
(Vierailija)

Olen ollut sekä kotirouvana että työssä, nyt työssä.
Kaipailen välillä ihanaa vapautta ja sitä, että koti oli aina tip-top. Oli aikaa laittaa hyvää ruokaa ja huolehtia perheestä.
Nyt on enemmän rahaa, mutta laatuaika perheen kanssa kärsii. En ollut ikinä kotirouva-aikana turhautunut. Minulla on niin, että jos työ on mieluista, se on OK, mutta jos talousasiat sallivat ja mieluisaa työtä ei ole, valintani on kotirouvan pesti. Mieheni on sitä mieltä, että päätän asian itse ja hän on tyytyväinen miten tahansa asia meneekin.
  Vastaa viestiin
11.05.12, 20:37   #8 (linkki)
Toisin sanoen...
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja olin Näytä viesti
Minä olin ensimmäiset avioliitto vuodet kotona hoitamassa lastamme,mutta lähdin töihin,kun tytär meni kouluun. Olin hiton turhautunut kotirouvan oloon.
Työelämä tarjosi terveelle naiselle paremman vaihtoehdon,kuin kotirouvan rooli.

..tarkoitatko, että kotirouva ei olisi terve?
  Vastaa viestiin
11.05.12, 21:07   #9 (linkki)
kaikkea kysytkin
(Vierailija)

voi ei

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Toisin sanoen... Näytä viesti

No arvaappa.
  Vastaa viestiin
11.05.12, 21:18   #10 (linkki)
Korjataanpa ajatusta
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Toisin sanoen... Näytä viesti
"Työelämä tarjosi terveelle naiselle paremman vaihtoehdon,kuin kotirouvan rooli."
Mielestäni tuo kuin sana kertoo kyllä mistä on kyse. Lause olisi voinut olla : Työelämä kodin ulkopuolella sopii minulle paremmin kuin kotirouvan rooli.
Onhan meitä naisia niin terveitä kuin myös sairaita ja kumpiakin löytyy sekä kotirouvista, että työssäkäyvistä rouvista.
  Vastaa viestiin

11.05.12, 21:39   #11 (linkki)
Puhetta
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kuiskintaa Näytä viesti
Tytöt ovatkin naineet siis ökyrikkaat miehet;)
Tytöt voivat myös omistaa ihan omaa rahaa, ei sitä aina tarvitse elää miehen kustannuksella.
  Vastaa viestiin
11.05.12, 22:06   #12 (linkki)
Aivan
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Puhetta Näytä viesti
Tytöt voivat myös omistaa ihan omaa rahaa, ei sitä aina tarvitse elää miehen kustannuksella.
Totta. Voi olla jopa niin, että rouva on varakkaampi kuin puolisonsa eikä kysymyksessä ole lottovoittaja.
  Vastaa viestiin
13.05.12, 14:41   #13 (linkki)
lipstikka
(Vierailija)

Olen seurannut näitä keskusteluja ja minulle on jäänyt vähän epäselväksi, olenko minä sitten kotirouva vai en. Olen kotona, meillä ei ole edes pieniä lapsiakaan, mutta työt on kotona ja kiirettäkin pitää välillä.
Enkä ole ns. äveriään miehen puoliso, mies ei minua elätä, ei ole elättänyt ennenkään, ei elätä, eikä tule elättämään, minulla on omat tulot, ei ole edes yhteistä tiliä.
  Vastaa viestiin
13.05.12, 17:35   #14 (linkki)
kotona
(Vierailija)

työskeltelevä rouva

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lipstikka Näytä viesti
Olen seurannut näitä keskusteluja ja minulle on jäänyt vähän epäselväksi, olenko minä sitten kotirouva vai en. Olen kotona, meillä ei ole edes pieniä lapsiakaan, mutta työt on kotona ja kiirettäkin pitää välillä.
Enkä ole ns. äveriään miehen puoliso, mies ei minua elätä, ei ole elättänyt ennenkään, ei elätä, eikä tule elättämään, minulla on omat tulot, ei ole edes yhteistä tiliä.

No ethän sinä silloin ole täyspäiväinen kotirouva,koska teet kotona työtäsi. En tiedä miksi sinut mieltäsi?
  Vastaa viestiin
26.05.12, 11:32   #15 (linkki)
perusjuntti
(Vierailija)

kotona viihtyvä

Luin äsken uusint Kotiliesi-lehteä. Hauskoja jutuja joille naureskelin. Suuret ikäluokat jutussa
jutun toimittaja hassutteli äidillään, joka jäi farmaseutin työstään kotirouvaksi Tapiolaan.
Ratkaisua vauhditti isoäidin huolimattomuus. Lapsi oli unohtunut puoleksi päiväksi Stockmannille.

Kotona voi tehdä monenlaista työtä elantonsa eteen. Yleensä ihmiset käyttävät työstään jotain ammattinimikettä esim. yksityisyrittäjä.

Työstä se sekin käy, että saa ratkaistua miten viettää tulevan kesälomansa.
Vaihtoehto A muuttuikin yllättäen vaihtoehto B:ksi. Vaihdoin myös nimimerkkiä.
On niin ihana elää perusjuntin elämää. Tässä roolissa ei ole minkäänlaisia paineita.
On jo etukäteen täysi taukki eikä kukaan odota yhtään mitään parempaa.
  Vastaa viestiin
26.05.12, 12:56   #16 (linkki)
Pp kotinainen
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja perusjuntti Näytä viesti
On niin ihana elää perusjuntin elämää. Tässä roolissa ei ole minkäänlaisia paineita.
On jo etukäteen täysi taukki eikä kukaan odota yhtään mitään parempaa.
Olet aivan oikeassa. Voisin luokitella itseni perusjuntti kotinaiseksi. Elelen nykyään koti-ihmisen elämää perityillä rahoilla. Jätin monen mielestä hyvän uran ja vain heittäydyin. Näin kannattaa jokaisen tehdä silloin tällöin! Tietysti minulla on nyt se etu, ettei tarvitse huolehtia toimeentulosta.

Se on ihan totta, että kun suljet yhden oven, monta muuta avautuu. Nykyään tämän kotinaiseuden lomassa teen paljon vaparihommia ja mitä enemmän ns. annan itsestäni muille, sitä rikkaammaksi elämäni on muuttunut. Klisee, mutta niin totta.

Minulle perusjunttius merkitsee sitä, että olen nykyään ihan oma itseni ja teen mitä haluan. Entiset koodipukeutumiset ym. kirjoittamattomat säännöt ovat joutaneet romukoppaan ja elo on mukavan mutkatonta.
  Vastaa viestiin
26.05.12, 19:57   #17 (linkki)
Perusjuntti
(Vierailija)

koodipukeutuminen

Hui hai koodipukeutumiselle. Laitoin tänään ylleni hellepuseron. Mukava nyt köllötellä sohvalla
ja kuunnella iloista puheensorinaa pihalla. Taloyhtiön talkoot vain jatkuvat. Ihmiset viihtyvät
uskomattoman hyvin keskenään.

Kotiliedessä oli toinenkin juttu, joka sai minut hyvälle tuulelle. Kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä
20 vuotta kärsinyt ja itse netistä itsensä diagnosoinut ja sitten lääkäriltä oikean lääkityksen saanut nainen kertoi elämästään. Hän vetää nyt vertaisryhmää eläkkeellä.

Nainen oli jopa harrastanut laskuvarjohyppyä. Kolmas hyppy oli pelottanut ja hänet oli suoraan sanoen työnnetty koneesta.

Tuon tarinan jälkeen tajusin, että olen lopullisesti selvillä vesillä. Vain nauran sydämeni pohjasta exäni sekoiluille. Ei läheisen elämä aina kamalaa ollut. Siinä oli erittäin paljon hauskoja ja erittäin
omituisia tapauksia.

Kotiliesi poikkeaa täysin muista naistenlehdistä. Glamour puuttuu ja tunnelma on erittäin lämmin ja sydämellinen. Läheltä jo liippasi etten lähettänyt kiitosta sähköpostilla. Mutta kyllä kai toimittajat joskus poikkeavat tällekin palstalle:)
  Vastaa viestiin
27.05.12, 19:16   #18 (linkki)
Marie Claire 5/2012
(Vierailija)

koti-isät

Luin jutun koti-isistä. Onkohan Suomessa tästä aiheesta tehty juttua.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku